ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

פנייה לרוני אלשיך, מפכ”ל משטרת ישראל החדש

שתפו את החברים

בשעה טובה אושר מינויו של רוני אלשיך למפכ”ל המשטרה. הימים ימים סוערים ותשומת לבו בטח מופנית לפיגועי הדקירות השוטפים את הארץ. למרות זאת אנחנו רוצים לנצל את הבמה הזאת לפנייה למפכ”ל החדש כי כולנו מוטרדים מהקריסה של משטרת ישראל שהפכה…

בשעה טובה אושר מינויו של רוני אלשיך למפכ”ל המשטרה. הימים ימים סוערים ותשומת לבו בטח מופנית לפיגועי הדקירות השוטפים את הארץ. למרות זאת אנחנו רוצים לנצל את הבמה הזאת לפנייה למפכ”ל החדש כי כולנו מוטרדים מהקריסה של משטרת ישראל שהפכה מגוף שמטרתו לספק ביטחון והגנה לאזרחי המדינה ורכושם לארגון שמטרתו להרשים מפכ”ל בסטטיסטיקות חסרות משמעות והספקה טרייה של קורבנות הטרדה מינית לקציני משטרה שכורי כוח ומעמד. הנה כמה עקרונות פשוטים ליישום שיכולים להפוך את משטרת ישראל מהגוף המושמץ והרקוב במדינה (כן, יותר מרשות השידור) לארגון שאשכרה יכול להועיל למישהו.

ראשית, זכויות אזרח. לאזרחי המדינה יש זכויות, לא כולם מודעים לזכויות שלהם אבל הם עדיין קיימות ואם האזרח לא מודע לזכויות שלו נציג החוק צריך ליידע אותו ולא לנצל את בורותו. זכות ששוטרים מפרים באופן שיטתי היא הזכות לפרטיות. שוטרים מעכבים ועורכים חיפושים לא חוקיים על גופם של אזרחים, רכבים ובתים. אין לשוטר שום סיבה לערוך חיפוש לא חוקי, יש לו מספיק כלים להכשיר את החיפוש הזה על ידי עיכוב (חוקי) תוך הסבר לאזרח שהוא רשאי לסרב עד הבאת צו חיפוש (חוקי) אבל זה לא מה שקורה בשטח. להזכירך, אם החיפוש לא חוקי, הראיות שהושגו לא חוקיות וכל עורך דין זוטר עושה צחוק מהמשטרה כשמגיעים לבית המשפט. דרך אגב, הדרך היחידה לוודא ששוטר מסביר לאזרח את הזכויות שלו היא מצלמה על כל שוטר. זה גם יוריד דרסטית אלימות שוטרים- עוד בעיה שהמשטרה חייבת למגר.

שנית, לזכור שמדובר באנשים, רכוש וביטחון. לא במספרים. שיטת הסטטיסטיקה שדנינו קודמך לתפקיד הביא עלינו לרעה חייבת לעבור מהעולם. לתת נקודות בונוס לשוטר בגין “מעצר עד תום ההליכים” לא תורם מאומה לביטחון אזרחי המדינה, זה רק גורם לשוטרים לחפש את המעצרים הקלים להשגה ללא קשר לחומרת העבירה. למה להתעסק עם עברייני אלימות או רכוש כשאפשר להשיג יותר נקודות על ידי מעצר של סטלן עם ג’וינט? שלא לדבר על זה שאין סיכוי שהסטלן יברח או יוריד סטירה לשוטר. מעבר לזה, הסטלן הממוצע, שלא כמו העבריין המשופשף לא מודע לזכויות שלו מה שאומר שאפשר לערוך עליו חיפוש לא חוקי. ככה הגענו למצב שהמשטרה לא מגיבה לקריאות של מטרדי רעש בפארקים (ע”ע גדי ויכמן ז”ל) או קריאות מצוקה בכלל (שלושת החטופים בחברון ז”ל) אבל פותחת 24,000 תיקי קנאביס בשנה.

אם כבר הזכרנו קנאביס, הגיע הזמן לעשות סדר עדיפויות לפעילות יזומה של המשטרה בו צריכה עצמית וגידול לצריכה עצמית צריכים להיות מאוד נמוכים אם בכלל. קודם שנקבל ביטחון בגזרת עבירות אלימות ורכוש ואחרי שנסגור את הפינה הזאת אפשר להתפנות למיליון אזרחים נורמטיביים שהמדינה הופכת לעבריינים בגלל שהם בוחרים לצרוך קנאביס. זאת מבלי לספור את 20,000 שמקבלים את הקנאביס מהמדינה בגלל הסגולות הרפואיות שלו. כל עוד החוק לא משתנה וקנאביס מוגדר כ”סם מסוכן” אני מציע עיקרון פשוט לגביו: “אין סחר, אין עבירה. אין תלונה, אין חקירה”. הרשה לי להסביר, אם אזרח פונה למשטרה ואומר שהילד שלו הגיע מסטול הביתה או שמישהו הציע לו סמים המשטרה צריכה למצות את החקירה והתביעה צריכה למצות את הדין עד הסוף. אבל למלא את כבישי הצפון במחסומים ביום שישי בלילה כדי לערוך חיפושים בכיסים של חיילים משוחררים בדרך למסיבה כדי לתפוס עליהם 3 גרם גראס ולרשום להם רישום פלילי שילווה אותם לשארית חייהם לא באמת תורם למשהו חוץ מלתקוע את המערכת עם תיקי קנאביס שבסופו של דבר נסגרים מחוסר עניין לציבור ויצירת עוד אזרח שעוין את משטרת ישראל.

נניח והיית מגלה שהבת שלך עישנה קנאביס היית מסגיר אותה למשטרה? צבי הנדל, יו”ר הרשות למלחמה בסמים שמנהל תקציב של עשרות מיליוני שקלים להילחם בתופעה בחר לא לפנות למשטרה כשהבת שלו סיפרה לו שהיא מעשנת גראס. כן, יש פה סטנדרט כפול כי מה שהוא חסך מהבת שלו הוא דורש שתיישמו על שאר אזרחי המדינה.

הקפדה על זכויות אזרח, מצלמה על כל שוטר, להפסיק את שיטת הסטטיסטיקה, סדר עדיפויות לעבירות וירידה גורפת מעבירות של שימוש וגידול סמים קלים לצריכה עצמית הם התחלה מעולה להחזיר את המשטרה למסלול מועיל

רוני אלשיך, המון הצלחה, תזדקק לה, כולנו זקוקים לה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. סבן אורלי |

    שמי אורלי סבן קיימתי קשר עמ גורמ מושחת בשמ מנחמ בכשי גר ברחוב יהודה מסאלנט 59 עיזרו לי הוא מסוכן מושחת ומקושר הוא עשה דברימ איומימ ויצא מזה נקי בעזרת קשריו הוא עובד עמ המשטרה מקבל משכורת הוא בכיר 0543680684 זה הטל שלי אני חייבת לקבל עזרה אמ לא אמות הוא החדיר לי חומרימ כימיימ מסוכנימ הוא לא נותן לי לקבל טיפול יש לי ממנו ילדה בת 12 שגמ אותה רוצה להרוג עיזרו לי

שינוי גודל גופנים
ניגודיות