ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס בקליפורניה

קנאביס בקליפורניה – קליפורניה קוראת באופן רשמי להוציא את הקנאביס מהסיווג כסם קשה מדרגה 1

שתפו את החברים

קנאביס בקליפורניה – בנובמבר האחרון זכתה מדינת קליפורניה במאבקה הצודק על לגליזציית הקנאביס, זאת לאחר שבשנת 1996 הפכה למדינה הראשונה בארצות הברית שמספקת קנאביס רפואי לתושביה. כעת, בחלוף כמעט שנה, כשאפשר כבר להסיק מסקנות, מבינים שלגלזיציה זה לא מספיק, ויש…

קנאביס בקליפורניה – בנובמבר האחרון זכתה מדינת קליפורניה במאבקה הצודק על לגליזציית הקנאביס, זאת לאחר שבשנת 1996 הפכה למדינה הראשונה בארצות הברית שמספקת קנאביס רפואי לתושביה. כעת, בחלוף כמעט שנה, כשאפשר כבר להסיק מסקנות, מבינים שלגלזיציה זה לא מספיק, ויש לשנות את הסיווג של קנאביס כסם קשה, מה שמוגדר כקטגוריה 1, ומדורג ברמת החומרה הגבוהה ביותר.

הגדרה זו בחוקים המקומיים מתייחסת לחומרים ממכרים שאין שום תועלת רפואית. בקטגוריה זו לצד הקנאביס ממוקמים גם ה-LSD וההרואין. קוקאין ומטאמפטמין מסווגים בקטגוריה 2 הפחות חמורה.

מעבר לעובדה שסיווג בקטגוריה 1 חוטא לאמת, שכן תרומתו הרפואית של הקנאביס הוכחה מעבר לכל ספק, מן הסתם, סיווג שכזה פוגע בתעשיית הקנאביס, בציבור הצרכנים ובממשלה, זאת משום שהוא מסכל אפשרויות לביצוע מחקר ומקשה על אפשרויות השירות הבנקאי לעסקי קנאביס.

למעשה הבנקים כיום מנועים על פי החוק הפדרלי מלתת שירות לעסקים שעוסקים בחומרים שמסווגים בצורה כזו; מה שמאלץ את בעלי העסקים לעבוד עם מזומן, ובהחלט פוגע גם באכיפת המיסוי.

המחוקק קורא באופן רשמי לקונגרס של ארצות הברית להעביר חוק שיסווג מחדש את הקנאביס ונגזרותיו מתרופה (סם) בקטגוריה 1 לקטגוריה אלטרנטיבית בקריאה של בית המחוקקים של קליפורניה ברוב של 60 ל-10.

מדינת קליפורניה ממשיכה להוות מודל בחלוציות שלה לזהות את מהותו של הקנאביס והשימוש בו, להפיק לקחים ומסקנות תוך זמן סביר ולקדם את ההתאמות הנדרשות ברבדים השונים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות