ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

קנביגרול (CBG) – הקנבינואיד העיקרי בצמח הקנאביס

שתפו את החברים

קנביגרול שידוע גם בשמו CBG, נחשב לקנבינואיד הראשון שצמח הקנאביס מייצר, ממנו נוצרים כל שאר הקנבינואידים והוא בעל תכונות רפואיות מיוחדות – וזוהי גם הסיבה למיקומו בחזית המחקר הקנבינואידי. ה-CBG התגלה לראשונה בשנת 1964 על ידי פרופסור רפאל משולם מבדיקה של…

קנביגרול שידוע גם בשמו CBG, נחשב לקנבינואיד הראשון שצמח הקנאביס מייצר, ממנו נוצרים כל שאר הקנבינואידים והוא בעל תכונות רפואיות מיוחדות – וזוהי גם הסיבה למיקומו בחזית המחקר הקנבינואידי.

ה-CBG התגלה לראשונה בשנת 1964 על ידי פרופסור רפאל משולם מבדיקה של חשיש שהוחרם על ידי משטרת ישראל. כמה שנים לאחר מכן ב-1975 חוקרים מצאו שתצורתו החומצית של ה-CBG, מה שכינו כ-CBGA הוא למעשה התהוותו הראשונה של הקנבינואידים בצמח הקנאביס. משם באמצעות פעילות האנזימים CBG-A עובר טרנספורמציה ל-THC-A CBD-A או CBC-A בהתאם לכל זן, והוא ראשיתם של כל הקנבינואידים המוכרים לנו.

נוצר תחילה כ-CBG-A ולאחר מכן נהפך לאחד הקנבינואידים המוכרים לנו

האם CBG ממסטל?

בעוד שבאופן כללי קנביגרול מוגדר כקנבינואיד שאינו פסיכואקטיבי, החלטה חד משמעית עוד לא הוכרעה בנושא. אבל עם זאת, כשצורכים אותו יחד עם THC או THCV, הוא יכול להביא להשפעה פסיכו-אקטיבית. ה-CBG גם זקוק לטמפרטורות גבוהות יותר לאידוי – 200 – 230 מעלות.

מה המחקר הקליני אומר על ה CBG?

ב-2015 חוקרים מצאו של-CBG השפעה מגינה על מערכת העצבים בקרב עכברים שחלו בסינדרום האנטינגטון, מחלה המאופיינת בפגיעה של תאים עצביים במח. CBG גם מאט את התפתחותו של סרטן המעי, תוצאה מרחיקה לכת שבקרוב יכולה להוביל לשיטות טיפול חדשות. מניתוח ממצאים נוספים עולה כי CBG הוא בעל פוטנציאל טיפולי מגוון ביותר כנוגד דיכאון, כטיפול לפסוריאזיס, וכמשכך כאבים וכמעודד תיאבון.

היכן מוצאים CBG?

CBG הוא קנבינואיד שקיים כמעט בכל זני הקנאביס שקיימים, יחד עם זאת, בפרחים יבשים הוא מופיע בריכוז שאינו עולה על 1% בלבד. בזני סאטיבה ובזנים מתת היבשת הודו נמצאו רמות גבוהות יותר של CBG מזנים אחרים.

הריכוז הגבוה ביותר של ה-CBG מופיע בפרחים בשבוע ה-5 וה-6 לפריחה. חברת ‘בדרוקן’ ההולנדית ביצעה בדיקות בזן מסוים לכל אורך תהליך הפריחה כדי למפות את החומרים הפעילים והמינון שלהם. על פי הבדיקות בשבוע השישי לפריחה הפרחים הכילו את הכמות הגבוהה ביותר של CBG לפני שהוא החל להפוך ל-CBN או THC.

בן דודו של צמח הקנאביס ה’המפ’ מכיל גם הוא כמות מסוימת של CBG וכבר היום משתמשים במיצויים שלו באירופה לצורכי מחקר.

מה צופן העתיד ל-CBG

כחלק נוסף והכרחי בפאזל החומרים של הקנאביס הרפואי, CBG הולך  להיות ללא ספק חלק אינטגרלי מהמחקר הקליני, ונראה שפיתוח זנים בריכוז גבוה של CBG עבור שוק הצריכה הפרטית הוא בהחלט משהו שנראה בעתיד הקרוב לבוא.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות