ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
שוק הקנאביס בארה"ב

ובינתיים שוק הקנאביס בארה”ב – מעל 50 מיליארד דולר (!) הכנסות ב-2016

שתפו את החברים

שוק הקנאביס בארה”ב – נכון לשנת 2016, תושבי מדינות צפון אמריקה צרכו קנאביס רפואי, חוקי, ולא חוקי, בסכום כולל של מעל 53.3 מיליארד דולר. סכום זה כמעט כפול מהכנסותיהן השנתיות של רשת המזון המהיר “מקדונלד’ס” ורשת בתי הקפה “סטארבקס” בארה”ב…

שוק הקנאביס בארה”ב – נכון לשנת 2016, תושבי מדינות צפון אמריקה צרכו קנאביס רפואי, חוקי, ולא חוקי, בסכום כולל של מעל 53.3 מיליארד דולר. סכום זה כמעט כפול מהכנסותיהן השנתיות של רשת המזון המהיר “מקדונלד’ס” ורשת בתי הקפה “סטארבקס” בארה”ב יחד.

על פי דו”ח חדש של מגזין Arcview Market Research, שהוא מהמובילים בעולם במחקרי שוק הקנאביס, ישנה מגמה איטית אך עקבית של צרכנים אשר מפנים גבם לשוק השחור, וצורכים יותר ויותר קנאביס רפואי ומוצרים נלווים שמוסדרים על פי חוק.
שוק הקנאביס המוסדר בארצות הברית פירסם כי הכנסותיו ב-2016 עמדו על 6.7 מיליארד דולר, עלייה של 30% בהשוואה לשנה הקודמת.

לעומתו, השוק השחור אמנם נמצא בירידה קלה של כ-3% לעומת ההכנסות של שנת 2015, אך עדיין מייצג שליטה בתחום של כ-87% מהשוק. המספרים מראים כי תעשיית הקנאביס החוקי גדלה במהירות, אבל יש לה עדיין כברת דרך נכבדה לעבור לפני שתעבור את ההיקף של השוק השחור, אשר גורף את חלק הארי של ההכנסות.

2016 הייתה השנה משמעותית ביותר עבור תחום הקנאביס. 7 מדינות בארה”ב אישרו במשאל עם את הצעת החוק להתרת קנאביס, החל מאי הפללה ועד לגליזציה מלאה. קליפורניה, הכלכלה השישית בגודלה בעולם, התחילה את אפקט הדומינו ואחריה מדינות נוספות מיהרו להצטרף לחגיגת הלגליזציה – ביניהן קולורדו, וושינגטון, אלסקה, מסצ’וסטס, מיין, ונבאדה.

דיספנסר
שוק בצמיחה: חלון ראווה של דיספנסר בקולורדו

מנכ”ל מגזין Arcview Market Research “טרוי דייטון” אומר שהכמות העצומה של צרכני קנאביס חוקי ומחתרתי כיום מהווה צמיחה פנומנלית שלא נראתה עד כה בהיסטורית הכלכלות העולמיות, ולהבדיל משווקים אחרים שזוכים לצמיחה מהירה, כמו המזון האורגני, שוק הסלולר, וכד’, תעשיית הקנאביס לא צריכה לייצר את הביקוש עבור המוצר או הפיתוח החדש – הוא קיים ונמצא בוואקום תמידי, ומעוכב בעיקר מסיבות משפטיות.

דייטון אומר שהפופולריות הפתאומית של צריכת מוצרי קנאביס בשיטות בליעה אלטרנטיבית – תרסיסים, שמן קנאביס, ומאכלים – מעודדת את ההתעסקות החקיקתית בתחום. ישנם צרכנים שלעולם לא עישנו ג’וינט אך מוצאים הקלה במוצרים אחרים, אשר מציעים מגוון רחב של טעמים, שיטות צריכה שונות, ופתרונות לאנשים שסובלים מאנורקסיה או חוסר תיאבון, פרקינסון, חרדות, דיכאון ואינספור תסמינים אחרים.

בקולורדו, שם צריכת הקנאביס חוקית לחלוטין גם לצרכי פנאי, בתי מסחר מורשים (דיספנסרים) רושמים ביקוש גובר וצמיחה של כ-15% בשנתיים האחרונות. “זו אחת הסיבות העיקריות שבגללן אנשים הולכים לנטוש את השוק השחור ולרכוש מוצרי קנאביס באופן חוקי, אשר מציע מגוון רחב יותר, איכותי, וכמובן בריא יותר. ובכלל בשוק השחור אי אפשר למצוא סוגים ואיכויות כאלו”.

ההערכות הן כי עד שנת 2021, אנחנו נראה צמיחה של עוד 26% בשוק הקנאביס, כאשר השוק במדינות ארצות הברית צפוי להגדיל את הכנסותיו ב-21.6$ מיליארדים נוספים. לשם השוואה, מקדונלד’ס פרסמה את דו”ח ההכנסות השנתיות שלה שעומד על 35.5 מיליארד דולר, וסטארבקס 13.3 מיליארד דולר הכנסות בשנת 2015.

ומה קורה בישראל? מכון ירושלים לחקר שווקים, פרסם ששוק הקנאביס מגלגל כ–2.5 מיליארד שקל בשנה (על פי כמות של 24 טון), ויביא למעל מיליארד שקל בהכנסות ממסים. הדוח הזה פורסם עוד בשנת 2013, ומאז חל גידול משמעותי במספר צרכני הקנאביס, ובטח כיום הוא שווה מעל 3 מיליארד שקלים. כנראה ייקח עוד כמה שנים עד שהמדינה תלמד להרוויח כסף מענף הקנאביס, והתחזיות לתחילת ייצוא הקנאביס הישראלי לחו”ל מדברות על שנת 2020, נחכה ונראה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות