ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
כסף - קנאביס

צמיחה מהירה: שוק הקנאביס יגיע לשווי של 57 מיליארד דולר עד 2027

שתפו את החברים

דו”ח חדש של קרן ‘Arcview’, המתמחה במיפוי שוק הקנאביס העולמי והתקדמותו לעבר מודל חוקי מלא, קובע כי שווי השוק המוערך אליו תגיע התעשייה העולמית עד שנת 2027 עומד על 57 מיליארד דולר בשנה – עלייה צפויה של 500% מהשווי הנוכחי…

דו”ח חדש של קרן ‘Arcview’, המתמחה במיפוי שוק הקנאביס העולמי והתקדמותו לעבר מודל חוקי מלא, קובע כי שווי השוק המוערך אליו תגיע התעשייה העולמית עד שנת 2027 עומד על 57 מיליארד דולר בשנה – עלייה צפויה של 500% מהשווי הנוכחי שלו. כ-33% מערך השוק הצפוי נוגע לקנאביס רפואי, מה שמציג פוטנציאל של מיליארדי דולרים עבור תעשיית הייצוא הישראלית.

סקר שוק חדש שערכה קרן ההשקעות ‘Arcview Market Research‘, שנחשבת לקרן המוערכת ביותר בעולם הקנאביס, בשיתוף עם מכון מחקר הכלכלי ‘BDS Analytics‘, מציב לשוק הקנאביס העולמי מטרה חדשה וגבוהה יותר מתמיד – שווי שנתי של 57 מיליארד דולר עד שנת 2027.

הדו”ח המלא, שפורסם בשבוע שעבר וזכה לשם “מפת הדרכים אל עבר שוק של 57 מיליארד דולר”, נחשב לזה המכיל את התחזית האמינה ביותר בענף הקנאביס העולמי כיום, ועד ליציאת הדו”ח העוקב, הוא מוכר על ידי רבים בתור “התנ”ך של משקיעי הקנאביס”.

מלבד סיכום נתונים נרחב מהשנים האחרונות, כולל הדו”ח תחזית מפורטת במיוחד המתארת כיצד שוק הקנאביס העולמי, שעומד כיום על שווי מוערך של כ-10.2 מיליארד דולר, צפוי להתרחב בלמעלה מ-500% בתוך פחות מ-9 שנים.

הלגליזציה מוכיחה: שיא הצמיחה בארה”ב וקנדה

הצמיחה הגדולה ביותר שצפויה בשוק העולמי, באופן צפוי שתואם את המצב הקיים היום, תהיה בשוק האמריקאי והקנדי – המוגדרים יחדיו בתור שוק הקנאביס של צפון אמריקה.

שווי שוק הקנאביס החוקי בצפון אמריקה עומד על 9.2 מיליארד דולר נכון לשנת 2017, אך הצפי הוא כי עד שנת 2027 יצמח השוק להיקף של 47.3 מיליארד דולר – לפי קצב צמיחה שנתי (CAGR) של 18%. מתוך סכום זה, מדובר על כ-35 מיליארד בשוק הפנאי ו-12.3 מיליארד בשוק הרפואי.

קנאביס ארה"ב
שיא הרווח: לגליזציה

במקביל, שאר שווקי העולם מחוץ לאירופה, המוגדרים ביחד תחת הקיצור RoW ועומדים כיום על שווי מוערך של כ-52 מיליון דולר בשנה בלבד, צפויים לצמוח בקצב שנתי של 47% ולהגיע עד שנת 2027 לשווי כולל של 2.5 מיליארד דולר.

בין שווקים אלו ניתן למנות את השוק הדרום האמריקאי (ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי ופרו) שצפוי לעמוד על שווי של 776 מיליון דולר בשנה, ואת השוק האוסטרלי שצפוי לעמוד על שווי של 1.2 מיליארד דולר.

“היוצרות התהפכו וכעת מרבית העולם מתחיל להעדיף לגליזציה וסחר חוקי בקנאביס,” מסר טום אדאמס (Tom Adams), עורך בכיר ב-Arcview, בעקבות פרסום סקירת השוק החדשה. “אנו חוזים שמגמת התמיכה בקנאביס חוקי תמשיך ורק תגדל עם המשך התקדמות עולם המחקר שמראה את שלל השפעותיו היעילות בתור תרופה.”

קנאביס רפואי – אירופה מחכה לייצוא

בניגוד למתרחש בצפון אמריקה, אירופה הולכת לכיוון ברור של שוק קנאביס רפואי בלבד. מרבית מדינות אירופה, בדומה לישראל, אינן מדברות בשלב זה באופן רשמי על לגליזציה, אלא נערכות לפתיחת שוק קנאביס רפואי – הכולל מוצרים הנמכרים בבתי מרקחת לבעלי רישיון מתאים.

המדינה האירופאית המובילה ביותר בהתקדמותה בחזית זו, בה קיים גם השוק בעל הפוטנציאל הכלכלי הגדול ביותר, היא גרמניה, בה צפוי השוק ב-2027 לעמוד על שווי של כ-1.8 מיליארד דולר. אחריה ברשימה האירופאית צפויות להתברג איטליה (1.2 מיליארד) ופורטוגל (0.9 מיליארד), שכולן טרם בעלות יכולת ייצור עצמי של קנאביס.

קנאביס באירופה - שוק רפואי בלבד
קנאביס באירופה – שוק רפואי בלבד

בשל חוסר היכולת של מדינות רבות לגדל קנאביס בעצמן, חלק נכבד מהפוטנציאל הכלכלי שטמון בשוק האירופאי מבוסס על צפי לייבוא קנאביס, שהחל בשנה האחרונה לטפטף בכמויות קטנות ממספר מדינות שכבר אישרו חקיקה בתחום הייצוא – כמו בריטניה, הולנד ואוסטריה.

למרות שמירוץ הייצוא כבר החל, דו”ח של האו”ם שפורסם בנושא, מראה כי מרבית פוטנציאל הייצוא (95%) שקיים היום בשוק העולמי אינו ממוצה, מה שמשאיר לישראל זמן לתפוס את מקומה בתור מדינת ייצוא מובילה, אם וכאשר תאושר החקיקה בנושא מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מחוץ לנושא הייצוא, מתייחס הדו”ח לשוק הקנאביס הישראלי בתור השוק שמראה את הפוטנציאל הגדול ביותר לפיתוח טכנולוגי ופרמצבטי המבוסס על צמח הקנאביס ועל הקנבינואידים הפעילים שבו, בייחוד בתחום של פיתוח תרופות טבעיות.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות