ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס מעלה את החשק המיני

מריחואנה מגבירה את החשק המיני – מיתוס או אמת?

שתפו את החברים

רבים מאתנו מעשנים לפעמים קצת יותר מדי, ואז כשבן או בת הזוג רוצים לעבור למיטה, אנחנו לא מסוגלים לזוז. בימים אחרים, ג’וינט בסוף הערב יכול להדליק אותנו לקראת לילה ארוך. ללא ספק, הצמח משחרר הרבה מקומות במוח, אבל הגיע הזמן…

רבים מאתנו מעשנים לפעמים קצת יותר מדי, ואז כשבן או בת הזוג רוצים לעבור למיטה, אנחנו לא מסוגלים לזוז. בימים אחרים, ג’וינט בסוף הערב יכול להדליק אותנו לקראת לילה ארוך. ללא ספק, הצמח משחרר הרבה מקומות במוח, אבל הגיע הזמן לקבוע אחת ולתמיד אם הוא משחרר אותנו איפה שזה באמת חשוב.

האם יכול להיות שמריחואנה מגבירה את החשק המיני? מחקר חדש בארצות הברית מעלה ממצאים חדשים לגבי החשק המיני של משתמשי קנאביס לעומת מי שאינם משתמשים.

מחקרים שבחנו את השפעת השימוש במריחואנה על רמת החשק המיני ותדירות קיום יחסי מין אצל משתמשים, התבססו בעיקרם על דיווח של משתמשי מריחואנה על הרגליהם.

הדיווח העצמי של משתמשי המריחואנה הוביל לתוצאות לכאן ולכאן – מחקר אחד, לדוגמה, הציג דיווחים של כ-51% מהמשתמשים על עליה בחשק המיני, וכ-27% על ירידה ברמת החשק המיני.

על מנת לבחון את הסוגיה באופן מקיף יותר, החליטו החוקרים לערוך השוואה בין הרגלי משתמשי המריחואנה לבין ההרגלים של שאר האוכלוסיה. המחקר נעזר בתוצאות הסקר הבינלאומי של המרכז הלאומי לבריאות בארצות הברית (NSFG), מהשנים 2002—2015, שכלל ארבעה מחזורים של סקרים נפרדים.

קנאביס וסקס
קנאביס מעלה את החשק המיני

בחינת רמת החשק המיני נמדדה  לפי מספר הפעמים שהמשיב או המשיבה קיימו יחסי מין עם בני המין השני, אך יש לציין כי נספר קיומם של יחסי מין הטרוסקסואלים בלבד.

רמת השימוש במריחואנה נמדדה לפי תדירות השימוש במריחואנה במהלך השנה האחרונה. המשיבים חולקו לחמש רמות בהתאם לצרכי המחקר – החל מאלה שלא צרכו מריחואנה כלל בשנה האחרונה ועד לאלו שצרכו מריחואנה בשימוש יומיומי.

המחקר לקח בחשבון את השפעתם של משתנים נוספים כמו גיל, מצב סוציואקונומי, מצב משפחתי, מוצא, רמת השכלה, דת וקיום הריון, ונערכו מבחנים סטטיסטיים שנועדו למנוע את ההשפעה המתערבת של נתונים אלו על תוצאות המחקר.

מתוך כ-50 אלף משיבים ומשיבות בגילאים  25 עד 45, כ-24.5% מהגברים וכ-14.5% מהנשים דיווחו על שימוש כלשהו במריחואנה.

בבחינת הקשר בין שימוש במריחואנה לרמת החשק המיני נמצא כי בכל אחד מהסקרים בנפרד, וכן בהשוואה ממוצעת, תדירות קיום יחסי המין בחודש האחרון אצל משתמשי מריחואנה גבוהה מאשר אצל מי שאינם משתמשים.

לדוגמה, גברים שלא השתמשו במריחואנה דיווחו על ממוצע של 5.6 פעמים בהם קיימו יחסי מין בחודש האחרון, לעומת ממוצע של 6.9 אצל מי שדיווחו על שימוש יומיומי במריחואנה.

קנאביס וסקס
קנאביס מעלה את ההנאה מחיי המין

 גם בקרב נשים נמצאה תופעה דומה – מי שהשתמשו באופן יומיומי במריחואנה קיימו יחסי מין בממוצע 7.1 פעמים בחודש. מספר זה נמצא גבוה מהממוצע בקרב הנשים שאינם משתמשות במריחואנה, שעמד על 6 פעמים בשבוע.

העליה בתדירות קיום יחסי המין נמצאה בכל אחד ממחזורי הסקרים בנפרד, ובממוצע המשותף שלהם, וכן אצל כל אחת מקבוצות המגדר בנפרד.

אצל נשים התופעה חזקה אף יותר – גם נשים שדיווחו על שימוש חודשי בלבד, הציגו תדירות גבוהה יותר של קיום יחסי מין מנשים שלא השתמשו במריחואנה כלל.

לדברי החוקרים ממצאים אלו מראים כי קיים קשר עצמאי בין תדירות קיום יחסי מין לבין שימוש במריחואנה, מה שמרמז על עליה בחשק המיני בקרב המשתמשים לעומת כלל האוכלוסיה. החוקרים סוברים כי יש להמשיך ולחקור את הקשר שנמצא, על מנת להבין לעומק את ההשפעה של השימוש בצמח על חיי המין של גברים ונשים.

עוד קצת על הנושא כאן: קנאביס וסקס – שילוב מושלם אבל לא לכולם

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות