ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
התרופה הירוקה - פוסט טראומה - לאון

פוסט טראומה וקנאביס – “הקנאביס עזר לי להשתחרר ולהמשיך הלאה”

שתפו את החברים

פוסט טראומה וקנאביס – לאון הוא גבר צעיר אשר סובל מתסמינים חמורים של פוסט טראומה בעקבות מוות טראגי של שני הוריו אשר התרחש לפני כשנתיים. הוא מספר שמעבר לזה שהאירוע שינה את אישיותו ואת נקודת המבט שלו על החיים, האירוע…

פוסט טראומה וקנאביס – לאון הוא גבר צעיר אשר סובל מתסמינים חמורים של פוסט טראומה בעקבות מוות טראגי של שני הוריו אשר התרחש לפני כשנתיים. הוא מספר שמעבר לזה שהאירוע שינה את אישיותו ואת נקודת המבט שלו על החיים, האירוע גרם לו להפוך לאדם הרבה יותר חרדתי, אגרסיבי, עצוב ומפוחד. כל תרופה שנטל לא עזרה לו ואף החריפה את מצבו, והדבר היחיד שגרם לנפש שלו להשתחרר ולמוח שלו להבין שחובה להמשיך הלאה ולחייך למרות הכל הוא הקנאביס. 

לאון הוא גבר צעיר בן 39, אשר איבד את הוריו לפני כשנתיים בתאונת דרכים קשה אשר התרחשה במהלך שהותם בטיול יום נישואיהם בחו”ל. הוריו הותירו את לאון להתמודד עם שני אחים צעירים ממנו בהרבה אשר אחד מהם סובל מאוטיזם, הוטל עליו לחץ יום יומי בלתי פוסק ואחריות שלא היה מוכן לה כלל.

כל הנסיבות הללו הביאו את המצב הנפשי של לאון להידרדרות מוחלטת. הוא מספר כי המחשבה של התאבדות עברה לו בראש אינספור פעמים, השינה בלילות הפכה לסיוט אחד גדול והירידה הדרסטית במשקלו עקב הדכאונות והחרדות מהם סבל לא הועילה למצבו גם כן. 

התרופה הירוקה- פוסט טראומה (PTSD)
פוסט טראומה (PTSD): הפרעה נפשית שקורית כתוצאה מחשיפה לאירועים קשים

אחרי שניסה אינספור תרופות שלטענתו רק הגבירו אצלו את תסמיני הפוסט טראומה, הוא זכה לקבל את הרישיון המיוחל לקנאביס רפואי ומאז הוא מספר שהחיים שלו בעלייה מתמדת. הוא לא יודע להסביר כיצד, אך הוא יודע שהקנאביס גרם לו להסתכל על החיים אחרת, להבין אותם אחרת ולמצוא את הדרך הנכונה בשבילו לשיקום מצבו הנפשי.

לאון הסכים להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה ולספר לנו על הקסם הבלתי מוסבר שהביא איתו הקנאביס:

1. מהי ההתוויה בגינה אתה מטופל בקנאביס רפואי?

“אני מטופל בקנאביס רפואי עקב פוסט טראומה קשה שהתפתחה אצלי כתוצאה ממותם הפתאומי של שני הוריי בתאונת דרכים קשה בחו”ל”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“נחשפתי לקנאביס דרך שיחה אחת טובה מחבר טוב, שהצליח להגיע אלי ולספר לי בצורה מובנת על הקנאביס. לפני השיחה הזאת, הייתה לי חרדה מכל סם אפשרי עקב מותו הפתאומי של בן דוד שלי שקרה כתוצאה ממנת יתר. מקרה זה גרם לי להיות מאוד חרדתי ומפוחד לגבי כל סם באשר הוא, בלי להבין בכלל שקנאביס זאת תרופה”.

“המון אנשים המליצו לי לקרוא על הקנאביס, לבדוק, לברר ולהשכיל, אך כיוון שמי שמכיר אותי באמת יודע שאני לא בן אדם שקל לו ללמוד ולקרוא, ובנוסף אני מאופיין בדיסלקציה קלה, הגיע החבר הטוב שלי שישב איתי לשיחה של 8 שעות בערך שבסופה הוא הצליח לשכנע אותי לפגוש רופא שהשלים את התהליך וגרם לי לגשת לתהליך הוצאת הרישיון”.

3. תאר את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“אחרי שקיבלתי את ההחלטה לגשת סוף סוף לתהליך, חשבתי באופן הכי תמים שיש לגשת לרופא המשפחה שלי ולעלות בפניו את האופציה הזאת. הרופא משפחה שלי הסתכל עלי כעל חייזר מכוכב אחר, אמר לי שאני משוגע ושאסור לי בשום פנים ואופן לקחת קנאביס, ושהדבר רק יחזק אצלי את כל הסימפטומים של הפוסט טראומה”.

“אחרי שידעתי כבר שמה שהוא אומר זה שטויות, עברתי אצל עוד 2 רופאים שאמרו לי בדיוק את אותו הדבר עד שהגעתי לרופא מדהים, עליו קיבלתי המלצות מבחור אקראי שלהפתעתי הרבה ישב איתי לשיחה ארוכה, הבין את המצב הנפשי הקשה שאני נמצא בו וחתם על הטופס”.

תרופות מרשם לעומת קנאביס רפואי
תרופות מרשם וקנאביס: איפה פה הסם?

“אחרי שליחת הטופס הבירוקרטיה הייתה מעייפת מאוד, ביקשו ממני עוד ועוד מסמכים, ורשמו לי המון תרופות שאני צריך לנסות לפני. באתי מוכן לתהליך הזה וידעתי שאין שום סיבה אמתית להתווכח. ניסיתי באיזשהו מקום לתת צ’אנס אמתי לתרופות הללו אך מהר מאוד הבנתי שמדובר ברעלים. אחרי מספר חודשים של סבל, תופעות לוואי קשות ותסמיני פוסט טראומה שרק הלכו והחמירו, קיבלתי את הקנאביס הרפואי, ולהפתעתי הרבה אפילו במינון שאני זקוק לו”.

4. תאר את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“השיפור הוא פשוט פלא ונס. אני חושב שהמילה שיפור היא קטנה מדי והמילה המתאימה יותר היא שינוי. כל החיים שלי ונקודת המבט שלי עליהם השתנתה מקצה לקצה בזכות הקנאביס”.

“בזכות הקנאביס הבנתי שחובה להמשיך הלאה לא משנה מה, התחלתי לקחת כל דבר שקורה בחיים בפרופורציות והבנתי שאסור בשום פנים ואופן לשקוע, אחרת אתה מאבד את עצמך”.

“במקום לבכות ולהשתגע בצעקות כמעט כל לילה, אני בוכה רק על הקבר של ההורים שלי כשאני מגיע לבקר אותם, במקום להיות אדם אגרסיבי שלא נותן לאף אחד להתקרב אליו, הפכתי לאדם מאוד חברותי וכמות החברים שיש לי עכשיו גדולה יותר מאי פעם, במקום להסתכל על האוכל כמטרד ועול, חזרה לי האהבה שהייתה לי לאכול לפני מותם של הוריי ואפילו הצלחתי להביא את ‘הופ’ (תקווה) ולהרגיש כשיר לגדל כלב, שעוזר לי בכל צעד בחיים שלי”.

קנאביס רפואי: התרופה של הטבע
כך התרופה האמיתית צריכה להראות

“בנוסף, הקנאביס הצליח להחדיר בי כוחות נפשיים שלא ידעתי שקיימים בי, שבאו לידי ביטוי בטיפול בשני האחים הצעירים שלי, שלקחו את מותם של הוריי אפילו קשה יותר ממני, הצלחתי לחזור לעבוד ולעשות ספורט ואפילו נכנסתי לזוגיות – מה שהיה נראה לי כמו חלום לפני הקנאביס”.

5. האם אתה מטופל בקנאביס בלבד, או נוטל תרופות נוספות במקביל?

“הגעתי ממצב שאני חרד מאוד לחשוב על קנאביס, למצב שאני חרד מאוד לחשוב על תרופות. עם הזמן אני הבנתי מה שלא ידעתי פעם, והבנתי שכל התרופות זה רעל ולכן אני לא לוקח שום תרופה במקביל לקנאביס. הדבר היחיד שאני יכול להרשות לעצמי הוא כדור אחד של אקמול, וגם זה אם אני מרגיש שאני באמת צריך”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“אין באמת דרך אמתית לעקוף את המערכת ואת הבירוקרטיה. אני ממליץ לקבל המלצות ולמצוא את הרופא המתאים אשר ימליץ על קנאביס רפואי, ולהציג בפניו את כל המסמכים הרלוונטיים. קחו בחשבון שבדרך תצטרכו להתנסות במגוון רחב של תרופות ואין דרך להתחמק מזה. אני הייתי שפן נסיונות למשך מספר חודשים וסבלתי מאוד, אך בסופו של דבר קיבלתי את הרישיון שלי”.

“אני ממליץ לכולם להיות אסרטיביים, לעמוד על שלכם, להסביר את המצב שלכם בדיוק כפי שהוא בלי להחסיר שום פרט ובעיקר לא להתייאש אם אומרים לכם לא, בסופו של דבר יגיע הכן”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“האמת שבניגוד לסיפורים נוראיים שאני שומע, לא יצא לי לחוות שום הטרדה. לפני מספר חודשים ביקשו ממני להציג את הרישיון וכאשר הצגתי אותו לשוטרים הם ברכו אותי לשלום והמשיכו הלאה”.

8. איפה אתה חושב שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“התשובה שלי היא מאוד ברורה ועצובה ביחד, ללא ספק שהייתי מתאבד. לא הייתי יכול לשאת חיים שמלאים בסיוטים, עצב בלתי פוסק, חרדות ולחץ”.

9. מה אתה חושב על גידול קנאביס ביתי, והאם אתה חושב להתחיל לגדל בעצמך?

“למרות שהחרדות שלי פחתו בצורה משמעותית, הן עדיין קיימות מדי פעם, ולכן, אני לא יכול לגדל בבית. אני לא אוכל לשאת את הלחץ הנפשי הכרוך בזה ולחשוב על מה יקרה במידה ויגיעו אלי הביתה שוטרים”.

קנאביס רפואי: גידול קנאביס ביתי
קנאביס: התרופה היחידה שניתן להפיק בבית

“מעבר לכך, אני מעודד את האופציה של גידול קנאביס ביתי. אני חושב שאין שום הבדל בין לגדל בבית נענע לבין לגדל בבית קנאביס. הטבע יצר בשבילנו תרופה אמתית שאותה אנחנו יכולים להפיק בעצמנו, באיזשהו שלב אנשים חייבים להבין שניתנה לנו פה מתנה גדולה”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“עד עכשיו המחקרים, העדויות של הצרכנים והמטופלים מביאים לנו מידע שהוא כמעט רק חיובי. מכאן משתמע שקנאביס עושה טוב כמעט לכולם. למרות שישנן תופעות לוואי קשות יותר, אין שום מקרה אמתי שקרה למישהו בגלל קנאביס שאפשר להגדיר אותו כרע”.

“אני חושב שברגע שתהיה כאן לגליזציה, המון אנשים יעדיפו להחליף את הסיגריות שלהם ואת האלכוהול בקנאביס, ואני חושב שמזה יכולים לצאת רק דברים טובים. כשאני מוקף באנשים ששותים אלכוהול וכשאני מוקף באנשים שצורכים קנאביס, אין שום ספק שלהיות בקרבת צרכני קנאביס זה הרבה יותר נעים”. 

סיפורו של לאון פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות