ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

בגלל הכסף: זימבבואה מאשרת גידול קנאביס לייצוא ולשימוש רפואי

שתפו את החברים

השר לקידום השקעות בממשלת זימבבואה ‘אוברט מופופו’ מצהיר השבוע שבכוונת הממשלה לאשר קנאביס רפואי בחוק כדי לפתות משקיעים זרים לגדל קנאביס באפריקה. זימבבואה מקימה בימים אלו 3 אזורים של סחר חופשי (SEZ) בבירת זימבבואה; ב’הארארה’, ב’בולאוואיו’ ובמפלי ויקטוריה. איזורי הסחר…

השר לקידום השקעות בממשלת זימבבואה ‘אוברט מופופו’ מצהיר השבוע שבכוונת הממשלה לאשר קנאביס רפואי בחוק כדי לפתות משקיעים זרים לגדל קנאביס באפריקה.

זימבבואה מקימה בימים אלו 3 אזורים של סחר חופשי (SEZ) בבירת זימבבואה; ב’הארארה’, ב’בולאוואיו’ ובמפלי ויקטוריה. איזורי הסחר יעניקו למשקיעים תמריצים, מס נמוך, ופטור מחלק מחוקי העבודה והמסחר המקומיים.

השר אוברט מופופו: יהיה לנו יתרון אם נקדם ייצור של קנאביס

לדברי השר, בפעם הראשונה הוא קיבל פניה מחברת גידול קנדית גדולה לצורך גידול קנאביס בשטח המדינה, ובתחילה חשב שזו בדיחה:

“לא הבנתי מדוע חברה גדולה רוצה לגדל פה סמים, אבל לאחר שבדקתי את הנושא לעומק הבנתי שזו תעשיה של הרבה כסף”

הממשלה קיבלה בקשות נוספות למתן היתר לגידול קנאביס מחברות נוספות ברחבי העולם ובראשם תאגיד הגידול הקנדי, ששמו לא הוזכר. על פי התכנון גם שימוש מקומי של קנאביס יותר על ידי הממשלה.

“אני לא רואה שום דבר רע בקנאביס רפואי, ואני חושב שיהיה לנו יתרון אם נקדם ייצור של קנאביס כי הוא משמש כמשכך כאבים ממש כמו מורפיום” אמר השר.

הקנאביס, הקרוי בשפה המקומית מ’בנג’ה (mbange) אסור כיום לשימוש גידול ולהפצה, גם לא לצורך רפואי. וב-2015 אדם שהואשם בגידול של כמות קטנה של קנאביס נכלא ל-12 חודשים.

עוד מדינות באפריקה כמו סיירה ליאון ומדינות נוספות כבר מאפשרות גידול קנאביס לתעשייה ולייצוא, וגם שם אפשר למצוא ישראלים שעוסקים בגידול קנאביס תחת אישורים מיוחדים מהממשלה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות