ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס בארה"ב

קנאביס בארה”ב – האם הקנאביס יהפוך בקרוב לחוקי בארה”ב גם בחוק הפדרלי?

שתפו את החברים

קנאביס בארה”ב – ביום חמישי האחרון, שלושה מחוקקים בארה”ב הציגו הצעות שעשויות להפסיק לחלוטין את איסור הקנאביס הפדרלי. בעוד שלאחרונה ממשל טראמפ התבטא כנגד תעשיית הקנאביס, ועכשיו מקווים לנקוט פעולת תגובה חיובית. אז הנה הסקופ על החקיקה שיכולה סוף סוף…

קנאביס בארה”ב – ביום חמישי האחרון, שלושה מחוקקים בארה”ב הציגו הצעות שעשויות להפסיק לחלוטין את איסור הקנאביס הפדרלי. בעוד שלאחרונה ממשל טראמפ התבטא כנגד תעשיית הקנאביס, ועכשיו מקווים לנקוט פעולת תגובה חיובית. אז הנה הסקופ על החקיקה שיכולה סוף סוף לסיים את המלחמה על הקנאביס.

הצעות החוק הוגשו על ידי הסנטורים ‘רון ויידן’ ‘ארל בלומנאואר’ ו’ג’ארד פוליס’, שגם הקימו את ‘שדולת הקנאביס’ בתחילת השנה, והם מתכוונים להסיר את הקנאביס באופן רשמי מפקודת הסמים המסוכנים בארצות הברית, שנכתבה עוד בשנת 1970, דבר שהגביל עד היום את השימוש, העיבוד והמכירה של צמח הקנאביס.

שדולת הקנאביס הוקמה השנה בקונגרס בארצות הברית, ומטרתה היא לגשר על הפער בין החוקים המקומיים במדינות השונות, לבין החוק הפדרלי שעדיין לא מתיר שום עיסוק בתחום הקנאביס, דבר שיוצר לא מעט בעיות והתנגשויות בין החוק המקומי לחוק הפדרלי.

ישנן שלוש הצעות חוק נפרדות הכלולות בחקיקה זו, כך על פי מגזין ‘VICE’, (מגזין לעסקי קנאביס)

  • ההצעה הראשונה: מתכננת להקל על ההגבלות הבנקאיות שאינן מאפשרות כיום שימוש באשראי בנקאי לצורך פעילות עסקית שוטפת, גם במדינות שבהן אושרה הלגליזציה, והיא גם תאפשר מחקר רפואי.
  • ההצעה השניה: תשנה את היחס המסחרי לקנאביס ומוצריו, ותכיל עליו פיקוח ומיסוי כמו בתעשיות האלכוהול והטבק.
  • ההצעה השלישית: לאחר הסרת הקנאביס מפקודת הסמים המסוכנים, המדינות בתוך ארצות הברית יחליטו בעצמן על תנאי המיסוי והפיקוח. הסרת הקנאביס מרשימת הסמים האסורים היא צעד מרכזי להפסיק את הפללתם של צרכני הקנאביס ברחבי ארצות הברית

פתיחת האפשרות למחקר פתוח על צמח הקנאביס, תאפשר לחוקרים לחקור את הצמח עבור תרופות עתידיות. המדיניות החדשה שמנסה לשנות את החוק הפדרלי מתייחסת לתחומים הבאים:

  • מסים
  • קנאביס רפואי
  • חוקים מקומיים
  • בנקאות ופיננסים
  • רישומים פליליים
  • בדיקות סמים
  • הגבלות אזרחיות אחרות

האם הצעות החוק צפויות לעבור?

לאחרונה, פקידי ממשל טראמפ טענו כי קנאביס גורם לאלימות ולהתמכרות לתרופות. טענות אלה לא רק שאינן מדויקות, אלא הפוכות לחלוטין מהמציאות. רק בגלל העובדה שפעילי ממשלה מרכזיים מתבטאים על קנאביס מבלי לדעת את הפרטים הנכונים, החליטו במפלגה הדמוקרטית להגיש את הרפורמה החשובה הזו והם מנצלים את העובדה שגם בית המחוקקים וגם הסנאט נשלטים על ידי המפלגה הרפובליקנית.

בסך הכל ברפורמה הקנאביס הקולות נחלקים לחצי, חלקם כמו ‘רנד פול’, יצאו לתמיכה פומבית ברפורמת הקנאביס. אבל עדיין, יש כמה מתנגדים גדולים להעברת החוקים האלו. עם זאת, חמישית מהאמריקאים חיים כיום במדינות עם גישה חופשית  לקנאביס גם מבחינה חוקית. ול-95 אחוזים מהאמריקאים יש גישה לקנאביס אם הם מעוניינים.

על פי סקר שנערך לאחרונה, 59 אחוזים מהאמריקאים כרגע בעד הרפורמה, ו-93% מהמצביעים תומכים במיסוד הקנאביס למטרות רפואיות. לכן, בעוד המדיניות החדשה צפויה להתמודד עם התנגדות פדרלי, התמיכה של העם עצמו היא ללא ספק בקנאביס.

הצעת החוק לקריאה

מקור

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות