ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

הכי ירוק שיש: 5 שיאי עולם של קנאביס

שתפו את החברים

מיליוני אנשים ברחבי העולם מנסים בכל שנה לשבור שיאי גינס בתחומים שונים ולהירשם לעד בספרי ההיסטוריה, אך יש כאלו שנכנסו לשם דווקא מהסיבות הלא נכונות. מהמשלוח הכי כבד שנתפס על ידי המשטרה ועד הג’וינט הכי גדול שמישהו גלגל אי פעם…

מיליוני אנשים ברחבי העולם מנסים בכל שנה לשבור שיאי גינס בתחומים שונים ולהירשם לעד בספרי ההיסטוריה, אך יש כאלו שנכנסו לשם דווקא מהסיבות הלא נכונות. מהמשלוח הכי כבד שנתפס על ידי המשטרה ועד הג’וינט הכי גדול שמישהו גלגל אי פעם – הנה 5 שיאים ירוקים שאמנם לא נרשמו באופן רשמי בארכיון של גינס אך בהחלט שווה להכיר:

השימוש בקנאביס הוא חובק עולם, בין אם מדובר בשימוש רפואי או בשימוש לצרכי פנאי, וישנם מאות מיליוני אנשים המשתמשים בקנאביס מסביב לגלובוס. כמו בכל תחום אחר, גם בעולם הקנאביס ניתן למצוא כמה שיאים מעניינים. אמנם מדובר בתחום שאינו חוקי ולכן אותם שיאים לא נרשמו עד היום בצורה רשמית בארכיון של ספר השיאים, אך ברשת הם בהחלט זכו למעמד רשמי ומתועד בתור נקודות שיא (או שפל) של תרבות הצריכה והסחר.

הכי ירוק שיש – הנה 6 שיאי גינס שקשורים לעולם הקנאביס:

1. המדינה עם תפוקת הקנאביס הכי גבוהה

על פי דו”ח של האו”ם משנת 2010 שעסק נושא סמים ופשע, נקבע כי אפגניסטן היא המדינה המובילה בעולם בייצור קנאביס (לא חוקי). בשנה ממוצעת, כמות השטח המעובד המוקדש במדינה לשדות קנאביס עומד על בין 100,000 ל-240,000 דונם, עליהם מגודלת תוצרת חקלאית במשקל של כ-כ-3,000 טון קנאביס.

שדה קנאביס באפגניסטן - גידולי פרא שמזינים את החקלאים העניים
שדות קנאביס באפגניסטן – גידולי פרא שמזינים את החקלאים העניים

קנאביס, ביחד עם אופיום, הוא אחד מעמודי הבסיס הלא חוקיים של הכלכלה האפגנית – כלכלה ענייה ורווית מלחמות, פנימיות וחיצוניות לסירוגין, שרבים מעובדיה הם ילדים. תחת הקשיים הכלכליים והביטחוניים, רבים מתושבי המדינה עוסקים בחקלאות לא חוקית של קנאביס עבור ארגוני הפשיעה השונים.

2. תפיסת החשיש הגדולה בהיסטוריה (על פי משקל)

ב-9 ליוני 2008, המשטרה באפגניסטן גילתה מקלטים ושוחות עמוסות לעייפה בחבילות חשיש, שהיו במהלכו של תהליך הברחה למדינות שכנות. משקלו של החשיש שנתפס במהלך פשיטה זו עמד על למעלה מ-260 טון והיא נחשבת כיום לפשיטה הגדולה ביותר (משקל) בתחום הסמים העולמי ולא רק בענף הברחת הקנאביס. שוויו המוערך של החשיש היה מעל 280 מיליון דולר, אך סכום זה אינו מציב רף חדש לשווי הכספי של סמים שנתפסו בעבר, כמו תפיסות קוקאין בקולומביה.

חשיש - תפיסה של משטרת קולומביה
8 טון חשיש שנתפס בקולומביה, אפילו לא 4% מהשיא באפגניסטן

כמות החשיש שנתפסה הייתה כה גדולה עד שנדרשו שני מטוסים של חיל האוויר על מנת לפוצץ ולהרוס את השוחות והחשיש שבתוכן. המבצע התקבל בברכה בתקשורת המערבית, בעיקר בשל כך שלטענת נאט”ו – החשיש היה שייך לטאליבן ומכירתו נועדה לממן פעולות טרור.

3. הכי הרבה ג’וינטים שעושנו על ידי אדם אחד

אירווין רוזנפלד, מטופל בקנאביס רפואי ואזרח ארה”ב, הוא בין השורדים האחרונים של הניסוי הפדרלי הראשון בקנאביס רפואי שהתרחש בשנות ה-80 המוקדמות.

במסגרת הסדר רפואי שנחתם עמו בעת תקופת הניסוי, התחייבה הממשלה לספק לו קנאביס באופן קבוע. כבר מעל ל-34 שנה שממשלת ארצות הברית מספקת לו, בממוצע, עשרה ג’וינטים ליום, מה שבחשבון פשוט אומר שלאורך השנים עישן רוזנפלד מעל ל-130,000 ג’וינטים, יותר מאשר כל אדם אחר בהיסטוריה המתועדת.

 

רוזנפלד הוא אקטיביסט קנאביס ומעשן אותו על מנת להתמודד עם תסמונת גידולי העצם החמורה ממנה הוא סובל.

4. ההוטבוקס הגדול בעולם

במהלך טורניר הקוש (Kush Tournement) שנערך בוונקובר בשנת 2015, החליטה קבוצת חובבי קנאביס ליזום את ה-‘הוטבוקס’ (מילוי חדר אטום בעשן קנאביס) הגדול בהיסטוריה. בעזרת מגשי מתכת, גחלים לנרגילות ו-442 גרם של פרחים ותמציות קנאביס הפכה חדר בר מזל אחד לסאונת האדים המוצלחת בהיסטוריה.

 

מחקרים על עישון פסיבי או לא, ההשפעה הברורה של שאיפת אדי הקנאביס הרבים נראית על פניהם של כלל המשתתפים, שדיווחו על אירוע מיוחד שייזכר בליבם עוד לזמן רב.

5. שדה הקנאביס הגדול בעולם

במהלך סיור ביטחון שגרתי שנערך בשנת 2010, חיילים מהצבא המקסיקני גילו, לתדהמתם הרבה, חוות קנאביס לא חוקית שהתפרסה על יותר מ-1,000 דונם של שטח מוצלל באמצע אחת המדבריות הקיימות במדינה, ולא התגלתה בצילומי אוויר מכיוון שממבט אווירי ניתן לראות רק את בדי הברזנט שנמתחו מעל הצמחים. השדה היה שייך על פי הערכות הצבא לברון הסמים ‘חואקין “אל-צ’אפו” גוזמן’ ולקרטל ‘סינלואה’.

שדה הקנאביס (מריחואנה) הגדול ביותר שנתפס מעולם - סן קוונטין, מקסיקו | צילום: RT
שדה הקנאביס הגדול ביותר שנתפס מעולם – סן קוונטין, מקסיקו | צילום: RT

עובדי החווה נמלטו מהמקום לפני הגעת החיילים, אך מדיווח הרשויות עולה כי נתפס במקום אלפי עציצים בגובה ממוצע של מטר וחצי ויבול במשקל של 120 טון עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר. לאחר שנגמרה הפשיטה, כוחות הביטחון המקסיקניים עקרו את הצמחים והשמידו את היבול בעזרת שריפה, תהליך שלקח להם כשבוע שלם.

6. הג’וינט הגדול בהיסטוריה

לכבוד ה-20.4, הלא הוא יום הקנאביס הבינלאומי, גילגל אמן הג’וינטים טוני גרינהנד (Tony Greenhand) את יצירת המופת הכבדה ביותר שלו עד כה: ג’וינט מפלצתי בצורת אבטיח, אשר שקל 4.20 פאונד, כלומר קצת פחות מ-2 ק”ג.

ג'וינט בצורת אבטיח במשקל 4.2 פאונד (1.9 ק"ג) - הג'וינט הגדול בהיסטוריה
ג’וינט אבטיח במשקל 4.2 פאונד (1.9 ק”ג) – הג’וינט הגדול בהיסטוריה

גרינהנד עישן את האבטיח במסיבה שארגן השנה לכבוד יום הקנאביס הבינלאומי, אך עישון רגיל הוא לא הדרך להתמודד עם כזה דבר. האבטיח נצרך דרך צינורית המחוברת אליו, ובאי המסיבה עישנו אותו במשך כמעט שלוש שעות ברצף.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות