ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס הוא חוקי

הרכב של 3 שופטים בקולורדו קבע תקדים: קנאביס הוא חוקי ואינו מהווה עילה לחיפוש ברכב

שתפו את החברים

פסק דין שניתן בשבוע שעבר על ידי בית המשפט לערעורים בקולורדו קובע תקדים חדש עבור חיפוש ברכב – לפיו אם כלב שמאומן להריח קנאביס וסמים אחרים זיהה משהו חשוד ברכב, השוטר או הקצין צריכים ‘עילה’ נוספת כדי לבצע חיפוש ללא…

פסק דין שניתן בשבוע שעבר על ידי בית המשפט לערעורים בקולורדו קובע תקדים חדש עבור חיפוש ברכב – לפיו אם כלב שמאומן להריח קנאביס וסמים אחרים זיהה משהו חשוד ברכב, השוטר או הקצין צריכים ‘עילה’ נוספת כדי לבצע חיפוש ללא הסכמה מכיוון שקנאביס הוא חוקי. 

ובמילים אחרות: כלב לזיהוי סמים אינו מהווה עילה מספקת לחיפוש ברכב מכיוון שאינו יודע להתריע באופן שונה בין סוגי סמים.

“זיהוי באמצעות כלב עלול לגרום לחיפוש על משהו שעבורו, לפי החוק בקולורדו לאדם יש ציפייה לגיטימית לפרטיות” כתב השופט דניאל דיילי בפסק הדין, אליו הצטרפו השופטים מיכאל ברגר וג’רי ג’ונס.

ההחלטה מגיעה לאחר שבמקרה נוסף מ-2015 זוכה אדם שנתפסו אצלו סמים, לאחר שנעשה אצלו חיפוש עם כלב גישוש. הנאשם זוכה מכיוון שלא ניתן היה להבין איזה חומר בדיוק הכלב זיהה, כי קנאביס הוא במעמד חוקי בקולורדו וייתכן שהכלב זיהה דווקא את הקנאביס – ולכן החיפוש אינו חוקי.

קנאביס הוא חוקי
קולורדו: צריך קצת יותר מריח של קנאביס לביצוע חיפוש

לעומת זאת בתי משפט במדינות אחרות בארצות הברית עדיין חושבים שריח של קנאביס הוא סיבה מספקת לחיפוש, אבל עם התפשטות חוקי הקנאביס בארצות הברית כנראה שזה ייצור בעיות משפטיות רבות שיובילו גם שם לביטול אישומים.

יכול להיות שכלבי הגישוש של משטרת קולורדו יצטרכו לחפש עבודה חדשה בקרוב?

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות