ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
צריכת קנאביס לראשונה

חדשים פה? 5 טיפים לשימוש הראשון בקנאביס

שתפו את החברים

עישון קנאביס הוא חוויה מאוד אינדיבידואלית. יש כאלה שפשוט יעשנו, יהנו ויתמסרו לתחושה, ויש כאלה שיקחו הכל קצת פחות טוב. אם אתם חדשים, עדיף שתתחילו בסביבה של חברים טובים ומנוסים שיוכלו לתמוך, לעזור ולהכווין. החלטתם שבא לכם לנסות? אספנו בשבילכם…

עישון קנאביס הוא חוויה מאוד אינדיבידואלית. יש כאלה שפשוט יעשנו, יהנו ויתמסרו לתחושה, ויש כאלה שיקחו הכל קצת פחות טוב. אם אתם חדשים, עדיף שתתחילו בסביבה של חברים טובים ומנוסים שיוכלו לתמוך, לעזור ולהכווין. החלטתם שבא לכם לנסות? אספנו בשבילכם 5 טיפים לפעם הראשונה.

אף אחד לא אמור לצרוך את הקנאביס שלו בפעם הראשונה לבד. נכון, זהו צמח מופלא עם סגולות רבות וההשפעה שלו אכן מדהימה ומהנה. אבל אסור לשכוח שלקנאביס יכולות להיות תופעות לוואי שונות.

החל מקלות ביותר כמו עיניים אדומות, פה יבש ושיעול עם ליחה, ועד להתפרצות של חרדות ופרנויה למי שלקח קצת יותר מדי.

לפני החוויה הראשונה שלכם, כדאי שתהיו מודעים למספר דברים בסיסיים הקשורים לצריכת קנאביס ותדעו איך להכין עבורכם את הסביבה והאווירה המתאימה ביותר לפעם הראשונה. הנה 5 טיפים שכדאי שתקחו לתשומת ליבכם:

1. הקיפו את עצמכם בסביבה תומכת

כולם יודעים איך נראית חווית עישון הקנאביס בקרב בני נוער. פשוט מגלגלים למשתמש חדש ג’וינט, בלי שום הכנה מוקדמת ובלי שום הסבר, ונהנים להסתכל מהצד ולצחוק על החוויה, על השיעולים ועל העיניים האדומות.

בקרב הקהילה הבוגרת יותר, החוויה הראשונה של צריכת קנאביס נעשית בצורה בוגרת ובשלה יותר – ולשם אתם צריכים לכוון. הקיפו את עצמכם רק באנשים שאתם מכירים, אוהבים וסומכים עליהם. כאלו שאתם בטוחים שיתמכו, לא משנה מה. קנאביס וחברים

חברים טובים – המתכון לחוויה טובה

בנוסף, כדאי מאוד לשים מוזיקה ולפטפט עם החבר’ה סביבכם. כשיש אווירה טובה של צחוקים, דיבורים, מוזיקה והעברת חוויות משותפת – הסיכוי לתופעות לוואי כמו חרדות ופרנויה יורדים משמעותית. 

 

2. הכירו את תופעות הלוואי 

בגדול, אין סיבה לדאגה. אין יותר מדי תופעות לוואי לקנאביס, אבל כדאי שתקראו, גם בשביל הביטחון האישי, מה עשוי לקרות ואיך להתמודד.

קיימות תופעות לוואי קלות יחסית כמו: שיעול טורדני עם ליחה, עיניים אדומות, תחושה קלה של נמנום ותופעת הלוואי המוכרת ביותר – מאנצ’ – רצון לטרוף כל מה שאתם רואים סביבכם. 

מעבר לאלה הקלות, עדיין קיים הסיכוי לתופעות לוואי מעט רציניות יותר – וכדאי שתכירו גם אותן. במידה ואתם לא מנוסים בעישון כלל, וצרכתם טיפה יותר מדי קנאביס כי לא ידעתם איפה בדיוק לשים את הגבול, יש סיכוי שתחוו תחושה לא נעימה של פרנויה וחרדה.

אין מה לדאוג, בדרך כלל זו תחושה שלא מלווה בשום כאב פיזי. חשוב מאוד להרגע, להרפות את הגוף ואת המוח, להכניס סוכר לגוף ולזכור – זה תיכף יחלוף. 

תופעת לוואי נוספת שיכולה להיות היא רצון עז לישון. יש רק דרך אחרת להתמודד עם זה – פשוט תלכו לישון. אין שום סיבה להילחץ, יכול להיות שצרכתם זן מסוג אינדיקה עם אחוזי THC גבוהים יחסית, ולמי שלא מנוסה בצריכה של קנאביס, יתכן שההשפעה תהיה מאוד מרדימה.  

3. בחרו את הזן המתאים

הדבר הראשון והחשוב ביותר, הוא לא לבחור בזן עם אחוזי THC גבוהים, על מנת למנוע תופעות לוואי כמו חרדות ופרנויות. ישנם זני קנאביס חלשים ומתונים יותר, שתוכלו להתחיל איתם לאט לאט.

עדיף לברר על זן עם אחוזים מאוזנים של THC ו-CBD, על מנת שתוכלו להנות מהיי מאוזן ומרגיע, כמו זה שכל משתמש קנאביס מקווה להשיג.

זני קנאביס
זני קנאביס – בחרו את המתאים ביותר עבורכם

במידה ואתם סובלים מבעיות רפואיות מסויימות ונמצאים בטיפול, כדאי שתשכילו מעט ותקראו על זני קנאביס שעוזרים לבעיות רפואיות כאלה ואחרות. לדוגמא: כאבים כרוניים, מיגרנות, בחילות או תחושות של דיכאון וחרדות.

 

4. הכירו שיטות צריכה שונות

את הקנאביס שלכם אתם יכולים לצרוך לא רק בעישון. יש מגוון רחב מאוד של שיטות צריכה של קנאביס – כדאי שתכירו אותן ותבחרו את הדרך הטובה והיעילה ביותר עבורכם. 

הדרך המוכרת והפופולארית ביותר היא כמובן צריכה בעישון. הדרך הקלה והנוחה ביותר, ועם קצת תירגול גם אתם תוכלו להכין את הג’וינט שלכם בקלות, או במקרה הכי גרוע, תוכלו למצוא חבר שיגלגל לכם. החיסרון הגדול ביותר בשיטה הזו, היא שהיא לא ידידותית במיוחד למעשנים חדשים. שאיפת העשן גורמת לגירוי של מערכת הנשימה, ולכן גורמת לשיעול טורדני מציק במיוחד. 

שיטה נוספת ופופולארית לא פחות היא צריכה של הקנאביס באוכל. שיטה מגניבה ביותר, עם השפעה מדהימה שמגיעה מהבטן. השיטה הזו לא כוללת שיעול, עיניים אדומות וליחה בגרון.

מה שכן, כמות הקנאביס שתצטרכו לשם הכנה של מאכל מסויים היא גבוהה מאוד. בנוסף, צריך ידע בהכנת מאכלים עם קנאביס, מה שלמשתמש חדש כנראה שלא יהיה. 

שיטה נוספת, היא צריכה של קנאביס בבאנג. שיטה הרבה פחות מומלצת למעשנים מתחילים. שיטת צריכה זו עלולה להיות מסובכת ועלולה לגרום לכם לבלבול והרגשה של חוסר שליטה במכשיר.

סביר מאוד להניח, או שלא תצליחו לשאוף את העשן כמו שצריך כי אינכם יודעים בדיוק כיצד להשתמש בבאנג, או שבטעות תשאפו יותר מדי עשן שיגרום לכם להתקפי שיעול עזים ולא נעימים. את השיטה הזו עדיף לכם לשמור להמשך. 

צריכת קנאביס בבאנג
באנג – שיטה למתקדמים

את הקנאביס שלכם תוכלו לצרוך גם באידוי, שיטת צריכה ידידותית הרבה יותר. כמעט ולא משתעלים מזה – כיוון שהשימוש באידוי גורם ליצירה של אדים שנכנסים היישר לתוך מערכת הנשימה ולא עשן שגורם לנו להשתעל. החיסרון הגדול ביותר של שיטה זו – המחיר הגבוה של מכשירי האידוי.

5. קחו לכם יום חופשי

הגעתם להחלטה – אתם רוצים סוף סוף להתנסות בקנאביס בפעם הראשונה. אנחנו ממליצים לכם לתכנן את היום בצורה כזאת, שיהיה לכם מספר שעות של זמן פנוי בלי שום מחויבות. 

קחו בחשבון, שלאחר שצרכתם את הקנאביס בפעם הראשונה, יכול מאוד להיות שהגוף שלכם יסמן לכם שהוא צריך לנמנם מעט. דבר זה עלול לשבש לכם מעט את השעון הפנימי. לכן, במידה ואתם אנשים שמנהלים אורח חיים מסודר ומייחסים לשעות השינה שלכם חשיבות רבה, כדאי שיהיה לכם יום פנוי בלי דאגות מיותרות על הראש. 

בסך הכל, החוויה של צריכת קנאביס אמורה להיות נעימה, משחררת וכיפית מאוד. אין מה לדאוג יותר מדי, אין מה לתכנן יותר מדי ואין מה להתכונן נפשית יותר מדי לחוויה.

מה שכן, ישנם דברים בסיסיים שאתם אמורים לקחת בחשבון כדי לא להיות מופתעים מדברים מסויימים, וכדי לדעת כיצד להתמודד עם דברים שהולכים בכיוון פחות רצוי. 

דבר אחרון וחשוב לא פחות – אל תשכחו לצחוק! לקנאביס יש נטייה לשחרר את הכפתור במוח שאחראי על הצחוק ולגרום להתקפי גיחוך חסרי שליטה. אל תיבהלו, פשוט תנו לקנאביס להוביל אתכם לחוויה הטובה והמהנה שהוא יכול להציע.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות