ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
וויט ווידו

לא כל וויט ווידו הוא באמת וויט ווידו

שתפו את החברים

במקרה של פירות וירקות, יש לצרכנים את האפשרות לרכוש גידולים אורגנים. המשמעות של גידולים אורגנים היא שמשרד החקלאות בודק ומאשר שאכן הגידולים גודלו בצורה טבעית בעזרת דשן אורגני וללא שימוש במדבירים כימיים. בארה”ב, לצרכני קנאביס, בין אם לשימוש פנאי או…

במקרה של פירות וירקות, יש לצרכנים את האפשרות לרכוש גידולים אורגנים. המשמעות של גידולים אורגנים היא שמשרד החקלאות בודק ומאשר שאכן הגידולים גודלו בצורה טבעית בעזרת דשן אורגני וללא שימוש במדבירים כימיים.

בארה”ב, לצרכני קנאביס, בין אם לשימוש פנאי או לשימוש רפואי, אין את האפשרות לרכוש מוצר אורגני המפוקח על ידי משרד החקלאות. הסיבה לכך טמונה בפקודת הסמים הפדרלית. קנאביס, למרות היותו חוקי במספר מדינות, עדיין לא הוצא מפקודת הסמים.

משרד החקלאות, שעובדיו הם עובדים פדרליים, לא יכול להפר את החוקים האלה, ולכן גם במדינות שקנאביס חוקי בהם אין אפשרות לבצע את הבדיקות האלה ובגלל זה מספר מדינות החליטו לעשות את הבדיקות האלה בצורה עצמאית.

במדינות שעברו לגליזציה או לפחות אישרו שימוש רפואי, מעבדות פרטיות ממלאות את הצורך בפיקוח על איכות המוצר. שיטות הבדיקה של המעבדות האלה דומות לבדיקות שהסוכנות הפדרלית עושה על גידולים חקלאיים אחרים. בבדיקות בודקים נוכחות של חומרי הדברה, את איכות הגידול וכמות החומרים הפעילים בו.

החשיבות של בדיקת אחוז החומרים הפעילים חשובה במיוחד למשתמשים לצרכם רפואיים. כמו שחולה שלוקח אדוויל צריך לדעת האם הכדור הוא 20 או 100 מ”ל כך גם חולה אפילפסיה המשתמש בקנאביס צריך לדעת כמה CBD יש בו. כמות החומרים הפעילים בקנאביס חשובה גם לצרכני פנאי. לכל אדם יש סבילות שונה, וצריכה מוגזמת של קנאביס יכולה להוביל למצבים לא נעימים.

בעיה נוספת שמקשה על הצרכנים לקבל מידע מדויק על הקנאביס שלהם הוא שמות הזנים. כיום אין מיפוי גנטי הקובע מהו זן של קנאביס וכל חברת זרעים נותנת את השמות שלה בעצמה. חוץ מזה, מקניית הזרעים עד שהמוצר הסופי מגיע לצרכן, הקנאביס עובר ידיים רבות וכמו בטלפון שבור -שם הזן יכול להשתנות לא מעט פעמים (כמו וויט ווידו).  כלומר לרוב אין שום קשר בין שם הזן על האריזה לזן שבתוך השקית. יותר מזה, אופן הגידול, הייבוש והיישון משפיע מאוד על סוג וכמות החומרים הפעילים בקנאביס. הכל בסופו של דבר תלוי בקנבינואידים, הטרפנים והפלבינואידים בצמח ולא בשם הזן. אז לצרכני קנאביס שחשוב לדעת מה הם צורכים מומלץ פשוט לברר את הפרופיל הקנבינואידי של הצמח ולהתעלם משמות מפוצצים.

הטכנולוגיה והמחקרים בנוגע לקנאביס היו תקועים במשך שנים בגלל חקיקה, לכן שיטות הבדיקה עדיין לא הכי מדוייקות ויכולות להטעות. עם הלגליזציה שבאה עלינו לטובה אין ספק שהמצב ישתפר ובהמשך נוכל להיות בטוחים באיכות המוצר שאנחנו קונים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות