ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

לעלות עם קנאביס למטוס – מדריך

שתפו את החברים

בכל הנוגע לחוקיות של החזקת קנאביס על מטוס, מה שמשנה בסופו של דבר זו בעיקר המדינה שאליה אתם טסים. השינויים בחקיקה ברחבי העולם, במסגרתם צריכת קנאביס למטרות פנאי אושרה בחמש מדינות, וקנאביס רפואי במספר מדינות נוספות בארצות הברית – מעלים…

בכל הנוגע לחוקיות של החזקת קנאביס על מטוס, מה שמשנה בסופו של דבר זו בעיקר המדינה שאליה אתם טסים. השינויים בחקיקה ברחבי העולם, במסגרתם צריכת קנאביס למטרות פנאי אושרה בחמש מדינות, וקנאביס רפואי במספר מדינות נוספות בארצות הברית – מעלים אצלנו את שאלת ניוד הקנאביס בטיסות.

האם זה חוקי להעלות קנאביס למטוס? האם חברות התעופה יבחינו בין קנאביס רפואי לקנאביס למטרות פנאי? אספנו לכם מידע חשוב שיעזור לכם לדעת מה המגבלות שלכם כשזה מגיע לטיסות וקנאביס גם בארץ וגם בעולם.

טיסה עם קנאביס רפואי:

ישראל

מבירור שערכנו השבוע עם חברות התעופה בארץ עולה כי אין בעיה לטוס לאילת או בטיסה פנימית אחרת עם קנאביס רפואי.

בחברת ישראייר, ניתן לטוס ללא חשש עם קנאביס רפואי, וכמובן חובה להחזיק את הרישיון צמוד, ולהציג אותו לפני העליה למטוס, וגם בחברת ארקיע אומרים לנו שניתן לטוס ללא בעיה עם קנאביס, ובצמוד לרישיון השימוש.

  • בטיסה מישראל לכל מדינה אחרת לא ניתן להוציא את הקנאביס הרפואי שלכם, ועדיף לבדוק את זמינות הקנאביס הרפואי במדינה אליה אתם טסים.
  • בטיסה בינלאומית ממדינה אחרת לישראל – אסור בהחלט לעלות למטוס עם מה שעדיין מוגדר בחוק הישראלי כסם מסוכן.

אירופה

ברוב המוחלט של מדינות אירופה ניתן להיכנס עם קנאביס רפואי בתיאום מראש עם השגרירות ומילוי הדרישות השונות, למעט אוסטריה ודנמרק, שאינן מאפשרות להכניס לשטחן קנאביס.

בכל המקרים תצטרכו לתרגם את הרישיון שלכם על ידי נוטריון, ומומלץ לוודא את הפרטים והדרישות בכל אחת משגרירויות המדינה אליה אתם טסים, וזאת מפני שהחוקים משתנים ומתעדכנים מעת לעת.

אוסטרליה

כידוע חוקי המכס באוסטרליה הם מהנוקשים בעולם, והרשויות אוסרות על הכנסה של פירות ומוצרים אורגניים רבים מחשש לכניסת מחלות ומזיקים ליבשת. בעקבות זאת, אין אפשרות להכניס אתכם גם את פרחי הקנאביס למדינה.

עם שמנים ומיצויים מקנאביס הסיפור הוא שונה, וניתן להכניס אותם, אם מציגים את אישור יצרן השמנים (מספק הקנאביס), ובתנאי שהמוצר סגור ולא נפתח עדיין.

ארצות הברית

שדות התעופה נמצאים לרוב בבעלות המדינות (בניגוד לממשלה הפדרלית הכללית, שאוסרת על קנאביס באופן גורף). ומשום כך, אם מטופל בקנאביס רפואי חי במדינה בה הועברה אי הפללה או לגליזציה, הוא ככל הנראה יורשה להמשיך להחזיק את הקנאביס שלו.

טיסה קנאביס 2כל זה לא אומר שה-TSA (רשות שדות התעופה האמריקאית) לגמרי מסכימים לטוס עם קנאביס רפואי בתיק. ה-TSA כותבים באתר שלהם: “השאלה האם קנאביס נחשב חוקי או לא תחת חוק מקומי כלשהו, אינה רלוונטית לבדיקות של ה-TSA מכיוון שזו רשות של הממשלה הפדרלית, ובחוק הפדרלי אין שום הפרדה שתתרץ הפרדה בין קנאביס רפואי לקנאביס שאינו רפואי”.

אבל לא הכול אבוד. סוכני ה-TSA אינם כוחות משטרה. אם יש איזושהי תקרית בשדה התעופה, ל-TSA יש סמכות רק לעצור אתכם ולהעביר אתכם למשטרה המקומית. לכן, סוכני ה-TSA לא צפויים להתקשר למשטרה אם הם תופסים אתכם עם קנאביס, פשוט כי המשטרה ככל הנראה לא תעשה עם זה כלום. קליפורניה הגדילה ועשתה, ולאחר הלגליזציה בנובמבר האחרון הכריזה באופן מפורש בחוק שהטיסה עם קנאביס חוקית לחלוטין.

חלק מהמדינות בארצות הברית מתירות הכנסה של קנאביס רפואי לגבולות המדינה, הכללים הם כאלו:

בטיסות בין מדינות – תוודאו שהקנאביס חוקי בשתיהן, אחרת תיתקלו בבעיות. או במילים אחרות, אם אתם טסים עם קנאביס רפואי מקולורדו לקליפורניה, זו תהיה הטיסה הקלילה ביותר. אם המדינה שאתם טסים אליה, אינה תומכת בחוקי הקנאביס, תיאלצו לוותר על העברת הקנאביס ולרכוש 

תאילנד, יפן, ומדינות מוסלמיות:

לא ניתן כלל להכניס קנאביס למדינות אלו, והעונש על תפיסה כזו יכול להיות חמור במיוחד, וותרו על קנאביס אם אתם טסים למדינות אלו, או שתמצאו לכם יעד יותר ידידותי.

טיסה עם קנאביס למטרות פנאי:

החוקים שנוגעים לשימוש ואחזקה של קנאביס למטרות פנאי די דומים לאלו שנוגעים לקנאביס רפואי. אם אתם טסים בתוך מדינה שעשתה לגליזציה או בין שתי מדינות כאלו, אתם לא אמורים להיתקל בשום בעיה. שדה התעופה הבין-לאומי בפורטלנד בירת אורגון, למשל, מציין במפורש שהעלייה למטוס עם קנאביס היא לחלוטין חוקית, כל עוד יוצאים למדינה בה יש לגליזציה.

איך נראה קנאביס בשיקוף בשדה התעופה?

מאחר שסוגים שונים של חומר סופגים קרני רנטגן ברמות שונות, התמונה על הצג מאפשרת למפעיל המכונה להבחין בסוגים שונים של עצמים בתוך התיק. העצמים מוצגים בצבעים שונים, בהתבסס על כמות האנרגיה שעברה דרכם, והמכונה מסוגלת להבחין בין הסוגים הבאים:

  • אורגני
  • לא-אורגני
  • מתכתי
האורגני בכתום, והמתכתי בכחול.
האורגני בכתום, והמתכתי בכחול.

מכונות שונות משדרות בצבעים שונים, אך כמעט תמיד מכונות השיקוף משתמשות בצבע כתום כדי לציין “אורגני”. קנאביס הוא אורגני (הגיע מצמח), ולכן נראה אותו על המסך בצבע כתום.

כמה טיפים חשובים לטיסה עם קנאביס

  • הקפידו לשאת את הקנאביס באריזה המקורית, שעליה מופיעים כל הפרטים.
  • צלמו את הרישיון בטלפון הנייד, ושיהיה לכם עותק מודפס נוסף של הרישיון המקורי והמתורגם.
  • קחו בחשבון עיכוב ממוצע של חצי שעה לפחות, אם אתם מתכננים לטוס עם קנאביס.
  • תהיו סבלנים כלפי הנציגים והשוטרים, אם תתבקשו להציג את הרישיון, גם הם לא תמיד מכירים את הנהלים.

קנאביס וטיסה 3

אם אתם מטיילים או מבקרים מחוץ לישראל בזמן הקרוב, הקפידו לבדוק את המצב החוקי של הקנאביס במדינות שאליהם אתם טסים לפני שאתם עולים על מטוס, ותכננו את צעדיכם בהתאם. ברוב המדינות בעולם ניתן להשיג די בקלות קנאביס איכותי, גם אם לא באופן חוקי.

צריך לציין שברישיון השימוש בקנאביס מופיע בתנאים כי יש לצרוך את הקנאביס אך ורק בכתובת הרשומה על הרישיון, אבל גם בעניין זה המדינה לא מכבידה, ולרוב מעלימה עין מחולים שנושאים את התרופה מחוץ לביתם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות