ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

לראשונה בישראל: רוב בציבור תומך בהפיכת קנאביס לחוקי ובהפסקת הרדיפה אחר צרכני הקנאביס

שתפו את החברים

סקר חדש מגלה כי הגברת האכיפה מצד המשטרה כלפי מגדלי וצרכני קנאביס אינה מעלה את תחושת הביטחון האישי ויותר מ-60 אחוזים מהציבור תומכים בלגליזציה של קנאביס. כ90% ציינו כי על משטרת ישראל לשנות את סדרי העדיפויות ולהשקיע כסף בנושאים החשובים יותר…

סקר חדש מגלה כי הגברת האכיפה מצד המשטרה כלפי מגדלי וצרכני קנאביס אינה מעלה את תחושת הביטחון האישי ויותר מ-60 אחוזים מהציבור תומכים בלגליזציה של קנאביס. כ90% ציינו כי על משטרת ישראל לשנות את סדרי העדיפויות ולהשקיע כסף בנושאים החשובים יותר ממעשני הקנאביס. במוצ”ש צפויים למעלה מ-1,000 צרכני קנאביס להתכנס בגן מאיר למחאה נגד מדיניות השר לביטחון הפנים.

מסקר שנערך לפני כשבוע על ידי מכון המחקר פאנלס, כ60% מכלל האוכלוסייה ציינו כי הם תומכים בלגליזציה, הרוב מוחלט של המשיבים (כ90%) ציינו כי על משטרת ישראל לשנות את סדרי העדיפויות ולהשקיע כסף בנושאים החשובים יותר ממעשני הקנאביס וגם העובדה שהמשטרה ממשיכה במעצר של צרכני קנאביס על אף הבטחת השר ארדן למדיניות האי הפללה, פוגעת באמינותו, לפי כ86% מכלל האוכלוסייה.

בנוסף עולה מהסקר כי 81% מהמשיבים ציינו כי תפיסת אדם בהחזקת קנאביס איננה מעלה את תפיסת הביטחון האישי שלהם. בקרב האוכלוסייה החילונית בישראל נמצא ש-70% מהמשיבים תומכים בלגליזציה, בהשוואה ליתר המשיבים בעלי זהות דתית.

סקר מכון המחקר פאנלס בנושא עמדות הציבור בנושא ליגליזציה, הוזמן על ידי מגזין ‘קאנה’ והשתתפו בו כ-500 משיבים בגילאי 18-40 המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל בגילאים אלו.

תמצית הנתונים כפי שהתקבלו ממכון המחקר ‘פאנלס’

הסקר נערך לרגל ההתכנסות שצפויה להיערך במוצ”ש הקרוב (11 בנובמבר) בגן מאיר בתל אביב, במסגרתה למעלה מ- 1,000 צרכני קנאביס ימחו כנגד מדיניות הממשלה בנוגע לרדיפת צרכני הקנאביס ולקרוא לאימוץ מודל ‘לגליזציה באחריות’ במקום מודל ‘אי ההפללה’ אותו הציע השר גלעד ארדן בחודש ינואר השנה.

יאיר רביב יו”ר קאנה

לדברי יאיר רביב יו”ר קאנה:

מודל “אי הפללה – באחריות” שהציג השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, נכשל עוד בטרם יושם – והתנהלות הממשלה בנושא מאז ועד היום היא בבחינת אחיזת עיניים והולכת שולל. מתזכיר החוק שהוגש עולה שמדיניות אי ההפללה אינה כוללת התייחסות מקלה לעשרות אלפי הצרכנים שמגדלים בעצמם את הקנאביס ומתעלמת מהעובדה ששיעור ניכר מצרכני הקנאביס מעשנים באופן סדיר, כך שאי נקיטה בהליך פלילי בגין הפעמיים הראשונות אינה רלוונטית למרבית הצרכנים.

על פי נתוני משטרת ישראל שהמשטרה עצמה הציגה לבקשת מגזין קנאביס – שנת 2017 מסתמנת כשנת שיא מבחינת מספר המעצרים של צרכני קנאביס בגין עבירות של החזקה שלא לצריכה עצמית, גידול וסחר.

במגזין ‘קאנה’ מזכירים כי מסקר שערכה הרשות למלחמה בסמים בשנת 2016 עולה כי חלה עליה בשיעור של 27% במספר צרכני הקנאביס בהשוואה לנתוני הסקר הקודם שנערך בשנת 2008 . דו”ח מיוחד שהכין מכון ירושלים מ- 2013, מלמד כי יישום מודל של לגליזציה בישראל יכניס לקופת המדינה 1.5 מיליארד שקל בשנה, אך לאור הקפיצה הדרמטית במספר הצרכנים, כלכלנים מעריכים כי החיסכון בהוצאות האכיפה לצד הכנסות המדינה עומד על למעלה מ- 3 מיליארד שקל.

“לטעמנו”, מוסיף רביב, “על המדינה לאמץ את המודל של לגליזציה באחריות, שמתקיים בהרבה מדינות בעולם ושלא יוליך שולל את מיליון צרכני הקנאביס בישראל”.לדבריו, “במקום לנהל מלחמה בטחנות רוח ולבזבז עשרות מיליוני שקלים במרדף עקר אחר צרכני קנאביס, הגיעה העת להקשיב להלך הרוח בקרב הציבור ולהחליף את הדיסקט”.

במוצאי שבת הקרובה יתקיים בגן מאיר בתל אביב אירוע תמיכה בלגליזציה של קנאביס בישראל והציבור מוזמן להביע את תמיכתו במודל אחראי ומפוקח שיאפשר למיליון צרכני קנאביס לחיות את חייהם ללא חשש מאישום פלילי.

לינק לאירוע

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות