ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
אוהבים קנאביס - בעד חוקי הלגליזציה

74% מהאמריקאים בעד הגנה על חוקי הלגליזציה

שתפו את החברים

סקר חדש שבחן את עמדתם של אזרחי ארה”ב לגבי הצעת חוק פדרלית, הקוראת להגן על עצמאותן של המדינות בהן הוכשר מעמד חוקיות הקנאביס, מצא כי 74% מהציבור תומך בהגנה על החוקים המקומיים במדינות אלו ולא מעוניין שהממשל הפדרלי יפר אותם….

סקר חדש שבחן את עמדתם של אזרחי ארה”ב לגבי הצעת חוק פדרלית, הקוראת להגן על עצמאותן של המדינות בהן הוכשר מעמד חוקיות הקנאביס, מצא כי 74% מהציבור תומך בהגנה על החוקים המקומיים במדינות אלו ולא מעוניין שהממשל הפדרלי יפר אותם. עוד עולה כי 63% מהציבור תומך בלגליזציה מלאה, והרוב כבר לא חושבים שקנאביס הוא “סם מעבר”.

ממצאי הסקר הלאומי השנתי של אוניברסיטת Quinnipiac האמריקאית, שבוחן את עמדת הציבור לגבי מספר נושאים בעלי חשיבות לאומית וביניהם גם חוקי הלגליזציה והקנאביס הרפואי שקיימים היום ב-29 מדינות, מראים כי הציבור האמריקאי תומך היום בלגליזציה יותר מתמיד, או לפחות נחוש להגן עליה.

הסקר החדש, שפורסם בשבוע שעבר, כלל את מספר השאלות הגדול ביותר (11) בנושא קנאביס שהיו עד היום בסקר בודד מטעם האוניברסיטה, ובחן בין היתר את עמדת הציבור (1,193 נשאלים) כלפי הצעת חוק פדרלית שתשמור על הריבונות החוקית של מדינות הלגליזציה בצל הגישה המחמירה של ממשל טראמפ.

שומרים על הקנאביס מפני הממשלה

על פי תוצאות הסקר, כמעט שלושת רבעי מהמצביעים האמריקאים (74%) השיבו כי יתמכו בהצעת חוק שתגן על מדינות שהכשירו שימוש חוקי בקנאביס רפואי או למטרות פנאי, מפני תביעות פדרליות נגד נאשמים בעבירות קנאביס.

תביעות פדרליות שכאלה עלולות לשים בסימן שאלה את חוקי הלגליזציה בארה”ב, זאת מכיוון שהיכולת הפדרלית לסגור עסקי קנאביס הנחשבים חוקיים במדינה בה הם פועלים, ולתבוע את בעליהם בגין עבירות של החזקה וסחר בקנאביס לפי החוק הפדרלי, היא סכנה קיומית לשוק הקנאביס כולו.

לגליזיצה ארה"ב
התמיכה הציבורית בלגליזציה בשיא חדש

בהמשך לשאלה זו, ענו 70% מהנשאלים כי הם יתנגדו באופן מהותי לכל צעד חוקי של הממשלה שיפר את הריבונות של מדינות הלגליזציה, ויאפשר, למשל, תביעות או הליכים משפטיים חלקיים נגד אלו הפועים בשוק הקנאביס החוקי.

המשמעות של תוצאות הסקר היא שיש מוכנות אמיתית בקרב הציבור האמריקאי להצעת חוק שכזו, וייתכן מאד שאחת תעלה על שולחן בית המחוקקים כבר בקרוב. מספר פוליטיקאים אמריקאים, ביניהם הסנטור קורי גארדנר (Cory Gardner) ממדינת קולורדו, מסרו כי כיום הסיכויים להגן על הלגליזציה ברמה הפדרלית טובים מתמיד.

63% תומכים בלגליזציה מלאה בארה”ב

בהמשך לשאלת התמיכה בשמירה על מצב הלגליזציה הנוכחי ועל זכותן של מדינות הלגליזציה לעצמאות חוקית, נבחנה גם עמדת הציבור כלפי פתרון מקיף יותר של לגליזציה מלאה בארה”ב כולה – מה שנקרא לגליזציה פדרלית.

גם בשאלה זו התמיכה הציבורית גבוהה מתמיד. 63% מהנשאלים, המהווים עלייה של 2% באחוזי מאז השיא הקודם (אוגוסט 2017 – 61% תמיכה), השיבו כי הם תומכים בלגליזציה של קנאביס ברמה הפדרלית.

בשנים האחרונות דעת הקהל והתמיכה בלגליזציה נמצאת במגמת עלייה מתמדת. כאשר הציגו הסוקרים באוניברסיטת Quinnipiac את שאלת הלגליזציה ב-2012, כחודש לאחר שהתושבים בקולורדו ובוושינגטון הצביעו בעד המהלך והחלו במכירת קנאביס חוקי, עמדה התמיכה הציבורית האמריקאית על 51% בלבד.

קנאביס - כבר לא מילה גסה
קנאביס – כבר לא מילה גסה

בתחום הרפואי המגמה דומה, ואף משמעותית יותר. לעומת כ75% תמיכה בלבד שנמדדו בשנים קודמות, תוצאות הסקר הנוכחי מראות כי 93% מהציבור תומך בשימוש בקנאביס רפואי שאושר על ידי רופא.

למרות התמיכה הציבורית שרק הולכת ועולה, האמריקאים, כך מסתבר, עדיין אינם כה בטוחים בנוגע לשאלה האם לגליזציה היא טובה או רעה. רק 48% מהנשאלים החיים במדינות שבהן מותר השימוש במריחואנה למטרות פנאי, אמרו כי הם חושבים שיש לכך השפעה חיובית, בעוד 25% טענו כי המהלך השפיע לרעה על מצבם.

ולסיום, מגמה חיובית נוספת שעלתה מתוצאות הסקר היא דעיכת ההגדרה של קנאביס בתור “סם מעבר“. עד היום מרבית הציבור האמריקאי היה משוכנע כי שימוש בקנאביס מדרדר צרכנים לסמים קשים, אך כעת מסתמן שרוב הציבור (61%) יודע שקנאביס אינו מתאים להגדרה זו, ושהשימוש בו אינו קשור בקשר סיבתי לשימוש בסמים אחרים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות