ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

לראשונה: המדינה תממן מחקרים בתחום קנאביס רפואי

שתפו את החברים

מחקר קנאביס רפואי – מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו של משרד הבריאות ומשרד החקלאות, שיממנו 13 מחקרים בהיקף כולל של 8 מיליון שקלים. מימון המחקרים ייעשה באמצעות קרן שמפעיל המדען הראשי במשרד החקלאות, והם יעסקו בתחומי הביוכימיה, הרפואה ובשיפור הגידול…

מחקר קנאביס רפואי – מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו של משרד הבריאות ומשרד החקלאות, שיממנו 13 מחקרים בהיקף כולל של 8 מיליון שקלים.

מימון המחקרים ייעשה באמצעות קרן שמפעיל המדען הראשי במשרד החקלאות, והם יעסקו בתחומי הביוכימיה, הרפואה ובשיפור הגידול של קנאביס רפואי. זהו צעד חלוצי בישראל, שיאפשר לחוקרים לקיים מחקר שיימשך כ 5 שנים, ובמסגרתו יפותחו כלים ותשתיות למחקר שיאפשרו להעמיד בעתיד את דור המוצרים הבא של צמח הקנאביס לשימוש רפואי.

משרד החקלאות והבריאות מממן שבעה מחקרים בתחום הביוכימיה והרפואה, ביניהם:

  • זיהוי ואפיון חומרים חדשים בזני קנאביס רפואי.
  • שימוש בקנאביס ומעורבותו בתפקודי ראייה.
  • מעורבות קנאביס בהתפתחות סרטן המעי הגס.
  • מעורבות זני קנאביס בטיפול בטרשת נפוצה.
  • שימוש בקנאביס למניעת דחיית איברים מושתלים.
  • יכולת מוצרי קנאביס לעכב התפתחות חיידקים מזיקים.

בנוסף, אושרו שישה מחקרים אשר המדינה תממן לשיפור הגידול של קנאביס רפואי, ביניהם: פיתוח טכנולוגיות להשקיה ודישון מיטביים, התמודדות מושכלת עם מחלות ומזיקים של הקנאביס, מחקר קנאביס פיתוח שיטות לריבוי ושתלנות של קנאביס, מחקרי קנאביס בהיבט הביוטכנולוגי וההנדסה הגנטית בקנאביס, הקמת בנק גנטי ומאגר לאומי של צמחי קנאביס רפואי והשבחה ופיתוח זנים חדשים של קנאביס.

13 המחקרים שייתמכו בידי המדינה בתחום הקנאביס ייעשו בידי חברות תרופות, אוניברסיטאות, מכוני מחקר ובתי חולים – לאחר שצוותים מטעמם ענו לקול קורא שפרסם המדען הראשי במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, הד”ר אבי פרל אשר אמר כי : “מדובר בבשורה של ממש, זו הפעם שיעשו מחקרים בתחום בישראל, אשר יאפשרו לפתח שיטות טיפול ותכשירים על בסיס קנאביס, ויסייעו לחולים למצוא מזור ומרפא לתחלואותיהם”.

ועדה מיוחדת בחנה את ההצעות ובחרה מתוך 30 שהוגשו את המחקרים שיזכו לתמיכה כספית של המדינה.

שר החקלאות, אורי אריאל, ציין: “זכות נפלה בחלקנו לממן את המחקרים הללו שעשויים להציל חולים רבים. זוהי הוכחה נוספת לכך שהחקלאות מהווה בסיס חשוב לכל תחומי החיים, ובתוכם גם לתרופות מצילות חיים, ואני מברך על המהלך”.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות