ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

גידול קנאביס בחום הישראלי – מה עושים כשחלל הגידול חם מדי?

שתפו את החברים

גידול קנאביס בחום הישראלי – החום בישראל מגיע בחלק מהמקומות לטמפרטורות שעולות על 40 מעלות, מה שלפעמים מקשה על המגדלים לשרוד את המחזור מבלי להסתכן באבדן היבול. חום גבוה מדי בחלל הגידול יכול להכניס את הצמח לטראומה, וגם יפגע בכמות…

גידול קנאביס בחום הישראלי – החום בישראל מגיע בחלק מהמקומות לטמפרטורות שעולות על 40 מעלות, מה שלפעמים מקשה על המגדלים לשרוד את המחזור מבלי להסתכן באבדן היבול.

חום גבוה מדי בחלל הגידול יכול להכניס את הצמח לטראומה, וגם יפגע בכמות החומרים הפעילים. החום הוא אחד מהבעיות הנפוצות ביותר בגידול קנאביס בישראל אבל לא רק, גם הטעם, הארומה והאיכות הסופית של התפרחת ייפגעו, ובעקבות החום הוא גם נהיה רגיש יותר לבעיות כמו: כנימה קמחית, אקריות, ריקבון שורשים, עודף דישון, יבול נמוך, ומחסור בטעם וריח.

אבל יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי להתגבר על החום הישראלי החזק ולעודד את הצמחים להוציא יותר חומרים פעילים וגם להיות עשירים יותר בטעם ובריח.

1. תדאגו לחילוף האוויר – תמיד מומלץ להוציא את האוויר החם אל מחוץ לחלל הגידול, אבל גם אוויר נקי וחדש צריך להיכנס לצמחים, שימוש במזגן יהיה האופציה היעילה ביותר.

2. הגדילו את תנועת האוויר – אוויר חם עולה למעלה, וודאו שיש כל הזמן תנועה של אוויר במקומות החמים, כמו תקרת חלל הגידול וסביבת הנורה.

עלים מתקפלים כלפי מעלה: סימן שהצמח סובל מחום

3. הורידו את מינון הדשנים ב-20% – כשהחום גבוה, הצמחים גם שותים יותר מים ולכן הם גם מקבלים כמות גדולה יותר של דשן שיכולה להביא לבעיות של עודף דישון.

4. הגבירו את כמות הלחות – מומלץ לשמור על רמה נכונה של לחות בחלל הגידול, ולשמור שלא תרד מתחת ל-60% במצב צמיחה ו-40% במצב פריחה.

טמפרטורה ולחות קשורים זה לזה, ולכל אחד מהם יש השפעה חשובה על השני, בחלק מהמצבים אפשר להתגבר על בעיה של אחד על ידי תיקון של השני, לדוגמה: אוויר חם יכול “להחזיק” יותר לחות מאשר אוויר קר.

5. תכננו את זמן התאורה ללילה – שימוש במחזור התאורה בשעות הערב והלילה ידרוש פחות אנרגיה לקירור, ויקל עליהם בשעות החמות אז התאורה כבויה ואין פליטת חום נוספת.

חשוב לדעת: צמח הקנאביס אוהב טמפרטורת קרירות יותר בלילה, כך שטמפרטורות חמות בשעות החשיכה מאטות את קצב הצמיחה, מה שגם יכול להועיל לפעמים לשליטה על גובה הצמחים.

6. השתמשו ברפלקטורים מקוררים – רפלקטור מקורר יכול להפחית עד חצי מהחום בחלל הגידול, מומלץ למשוך אוויר ממזגן ולהעבירו ישירות לקולטיוב המקורר – נסו ככל שניתן להוציא את האוויר מחוץ לחלל הגידול.

7. קררו את מי ההשקיה – שימוש במי השקיה קרים יותר יכול לצנן את השורשים ולהוריד מעט את החום. חשוב לא להשקות את הצמחים במים שירדו מתחת לטמפרטורה של 16 מעלות, שלא לגרום לטראומה לשורשים.

8. שימוש בתוספים ומחזקים – ניתן לרכוש תוספים שמיועדים להגנה על השורשים ולהתמודדות עם חום גבוה במיוחד. Leaf Coat של חברת הדשנים ביו-ביז יכול להועיל עבור חום, וכך גם תוסף הסיליקון של ביונובה  Silution, עוד תוסף שיכול לסייע זה רינו סקין של חברת Advanced Nutrients.

9. נורת לד –  המחיר של נורת לד הוא בדרך כלל גבוה יותר, אך הוא מאפשר גידול בחללים קטנים יותר בשל החיסכון בחשמל, מבלי לפלוט כמות גדולה של חום ביחס לעוצמת הנורה.

10. שימוש במערכת מערכת פחמן דו-חמצני – חלק מהמגדלים אוטמים לחלוטין את חלל הגידול, מכניסים אוויר באמצעות מזגן, ומשתמשים במערכת פחמן דו חמצני לחידוש האוויר. העלאת המינון של Co2 לרמה של עד 1300 PPM תאפשר לצמחים להתמודד עם חום גבוה יותר.

למידע נוסף על וויסות חום ושליטה בטמפרטורות

קראו עוד בנושא:

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות