ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

קנאביס ומשפט – סוהר מכלא חרמון שמואשם בגידול קנאביס מסיבות רפואיות לא ירצה עונש מאסר

שתפו את החברים

קנאביס ומשפט – בחודש יולי האחרון פסק בית המשפט בעתירת ערער כי הרשעתו מוקדם יותר השנה של ק. סוהר לשעבר בכלא חרמון לא תבוטל אבל הוא לא ישב בכלא – ק. נתפס לפני כשנה, ב-4 לספטמבר 2016 כשברשותו 48 שתילי…

קנאביס ומשפט – בחודש יולי האחרון פסק בית המשפט בעתירת ערער כי הרשעתו מוקדם יותר השנה של ק. סוהר לשעבר בכלא חרמון לא תבוטל אבל הוא לא ישב בכלא – ק. נתפס לפני כשנה, ב-4 לספטמבר 2016 כשברשותו 48 שתילי קנאביס ועוד כמות של 127 גרם קנאביס.

לאחר שנדחתה העתירה להארכת המעצר וק. בן ה-28 שוחרר למעצר בית, פסקה לו השופטת רות שפילברג כהן קנס כספי, מאסר על תנאי, שלילת רישיון נהיגה ועבודות שירות. הסוהר אמנם לא יהפוך לאסיר, אבל איבד את עבודתו ויצטרך לחפש לו עתיד אחר.

בזמן שגלגלי הצדק פועלים לאט, מאד לאט, אדם נוסף שביקש לספק לעצמו תרופה טבעית זמינה, זאת משום שעוד לא נעתר בתהליך הרישוי המקובל לקבלה מהמדינה איבד את עבודתו משום שזאת עדיין מוגדרת כסם.

ק. עבר תאונת דרכים, כשנה שנה וחצי לפני שנעצר, ולאחר תאונת הדרכים החלו כאבים עזים בגופו ורק קנאביס עזר לו. הוא החל בתהליך לצורך קבלת אישור לקנאביס רפואי ועדיין לא קיבל, אבל במציאות שבה קנאביס מוגדר עדיין כסם מסוכן בפקודת הסמים, וסיווגו לא משתנה – המחיר האישי שנגבה מהאנשים ימשיך לרחף מעל ראשינו.

ק. הסוהר שהורשע | מתוך הפייסבוק

בבקשה להארכת המעצר שהתקיימה לאחר מעצרו ביקשה התביעה להשאירו במעצר ואף להאריך את מעצרו, “העובדה כי מדובר באיש שירות בתי הסוהר אין בה כדי להקהות את המסוכנות אלא להחמיר איתה, שעה שהמשיב שיש לו נגישות לתוך בית הכלא ומכיר היטב את החוק – פעל כפי שפעל”.

עורך דינו משה אביטל הצליח לדחות את העתירה להארכת המעצר וגם ביטל את עונש המאסר בפועל, וטען בבית המשפט שמדובר באדם נטול כל עבר פלילי שבעצמו עובד בשירות החוק והסכנה מהמשך גידול לא מהווה סכנה. בסופו של דבר פסקה לו השופטת קנס כספי, מאסר על תנאי, שלילת רישיון נהיגה ועבודות שירות.

תגובת עורך הדין משה אביטל:

עורך הדין משה אביטל

“מדובר באדם נורמטיבי לחלוטין אשר בחר לגדל קנאביס לצרכיו האישיים וזאת מתוך מטרה שלא להתרועע ו/או לקנות קנאביס מגורמים מפוקפקים כאלה או אחרים, בסופו של יום אני סבור שבית המשפט עשה את האיזון הנכון כאשר בחר שלא לשלוח אותו מאחורי סורג ובריח. כחלק מהעונש הוא גם פוטר משירות בתי הסוהר והוא עתיד לרצות עונש של מאסר בדרך של עבודות שירות

יחד עם זאת, הסיבה שבגינה מלכתחילה אזרח שומר חוק זה החל לגדל קנאביס היא תאונת דרכים שהוא עבר כשנה קודם לכן, אחריה החל לסבול מכאבים עזים. משככי הכאבים לא עזרו לו, אך קנאביס כן, והוא החל בתהליך לקבלת אישור. כידוע, נכון להיום תהליך קבלת האישור הוא ארוך, מייגע וגובה קורבנות רבים, גם חיי אדם.

במקרה זה בית המשפט התחשב בצורך האמיתי של אדם לספק לעצמו תרופה (טבעית) ולא הטיל עליו עונש מאסר בפועל, זה נפלא. אבל מעצר היה, היה גם מעצר בית, גם אובדן מקום העבודה ופגיעה היקפית לא רק בו אלא גם בסביבתו שנאלצה לתמוך ולשמור עליו בזמן שהיה במעצר בית, תחת השגחה”

לכל האנשים החולים שהקנאביס הרפואי עוזר להם זו בהחלט תרופה, אם זה מהצד האחר עדיין יש לזכור שמדובר בסם שאסור על פי חוק להשתמש בו, ואנחנו מדינת חוק וכך צריכים להתנהג. למרות שכרגע ישנה רוח נושבת שמדברת על לגליזציה, עדיין הסמים, גם העישון סמים מחוץ לחוק, וכל אדם אשר צורך סמים או מגדל סמים צריך להבין שיש עונש חמור שטמון בכל עבירה.

כך סיכם לנו את תגובתו עורך הדין של הנאשם, דבריו אמנם ריאליסטיים אבל עדיין משקפים מציאות שמחייבת שינוי.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. יוסי |

    מדהים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות