ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מתוך "סטלנים בוכים בלילה"

למה סטלנים בוכים בלילה? בגלל עציץ

שתפו את החברים

השיר “סטלנים בוכים בלילה” שכתבו הראפרים הישראלים ‘נטורל’ ו’דראפט’, נולד מחוויה רעה שעברו עם משטרת ישראל, המשקפת את מדיניות האכיפה הקשוחה שעדיין קיימת היום בישראל. “כשאתה מקבל יחס של עבריין כבד – מצוות שלם שהופך לך את הבית ועד חקירות…

השיר “סטלנים בוכים בלילה” שכתבו הראפרים הישראלים ‘נטורל’ ו’דראפט’, נולד מחוויה רעה שעברו עם משטרת ישראל, המשקפת את מדיניות האכיפה הקשוחה שעדיין קיימת היום בישראל. “כשאתה מקבל יחס של עבריין כבד – מצוות שלם שהופך לך את הבית ועד חקירות אינטנסיביות – בגלל עציץ אחד שיושב לך במרפסת, אתה מתחיל לפקפק במערכת האכיפה כולה”, הם מספרים בראיון.

בשבוע שעבר פרסמו הראפרים הישראלים ‘נטורל’ ו’דראפט’ (כנען מיוזיק גרופ), יחד עם המפיק ‘זיקיי’ ממותג ההפקות ‘1000 Flow’s Records‘, שיר חדש ואפל מעט העוסק במצבם של צרכני הקנאביס בישראל תחת האיום הפלילי.

מרבית הטקסטים בשיר מספרים על היחס שמקבלים צרכני קנאביס רבים מכוחות המשטרה, שלדברי יוצריו הנו דומה ואף חמור מזה שזוכים לו עבריינים אלימים המוחזקים במעצר עקב פשעים חמורים, ומעיד על אופיה האמיתי של מערכת האכיפה העומדת מאחורי החוק.

השיר נכתב לאחר ששני המוזיקאים הצעירים עברו חיפוש משטרתי בדירתם, בזמן שגידלו בה עציץ בודד של קנאביס. לאחר שצוות בלשים ושוטרים סמויים הפך את ביתם וגרם נזק לא מבוטל לרכושם הפרטי, אך לא מצא דבר מלבד העציץ, הם נלקחו למעצר ולחקירה.

מעצרם של השניים התרחש ככל הנראה לאחר שמידע מודיעיני לגביהם התקבל בתחנת המשטרה הקרובה למקום מגוריהם, ומשם הגיעו 

עציץ קנאביס בתוך דלי בנפח 20 ליטר
עציץ בודד – זה מספיק כדי להכניס אדם לכלא

“לפני 5 שנים אני ושותף שלי לדירה (דראפט) נעצרנו על גידול עציץ בבית, אחרי שהגיעו הגיעו בערך 10 שוטרים ועוד שוטרים סמויים לדירה שלנו, הפכו לנו את הבית ושברו הרבה דברים, השפילו, העליבו ובסך הכל נתנו לנו הרגשה של בני אדם מסוג ב”, מספר לנו ‘נטורל’ בראיון שערכנו עמו. “התייחסו אלינו כמו פושעים מסוכנים, עברנו חקירות אינטנסיביות ומעצר של כמה ימים, ואם לא מספיק אז לאחר שנה גם שפטו אותנו והענישו אותנו ב-200 שעות שירות לציבור וקנס כספי”.

“כשאתה מקבל יחס של עבריין כבד – מצוות שלם שהופך לך את הבית ועד חקירות אינטנסיביות – בגלל עציץ אחד שיושב לך במרפסת, אתה מתחיל לפקפק במערכת האכיפה כולה”, הוא מוסיף. “זה לא הגיוני שהמדינה מתייחסת ככה לאדם מן השורה, בגלל משהו שהוא עושה לעצמו בלי לפגוע באף אחד”.

“כל הלחץ, הדרמה והמתחים הנפשיים שהמערכת מעבירה אדם, בגלל עציץ אחד שגדל אצלו בבית לשימושו האישי, הם משהו דפוק שלא אמור להתקיים במדינה מודרנית”, הוא מסכם את הסיפור. “מאחר ושנינו יוצרים, החלטנו להעביר את המסר הלאה לציבור דרך מדיה שמוכרת לנו, ואולי תעזור ליותר אנשים להתחבר ולהכיר את המציאות שעדיין קיימת פה במדינה שלנו”.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אביב כהן |

    כנען מיוזיק גרופ ✊🏻

  2. רימי |

    טיללללללל

שינוי גודל גופנים
ניגודיות