ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
חיפוש אישי

קנאביס ועבודה – יותר עסקים מוותרים על בדיקות סמים לעובדים

שתפו את החברים

קנאביס ועבודה – בשנתיים האחרונות, מקומות עבודה בקולורדו החלו לוותר על בדיקות הסמים שהיו עורכים לעובדים לפני תחילת עבודתם, 7% מהחברות ביטלו לחלוטין את בדיקות הסמים שלאחר קבלת העובד, ושלושה אחוז נוספים מכלל החברות הסירו את הבדיקות והשאלות על הסמים…

קנאביס ועבודה – בשנתיים האחרונות, מקומות עבודה בקולורדו החלו לוותר על בדיקות הסמים שהיו עורכים לעובדים לפני תחילת עבודתם, 7% מהחברות ביטלו לחלוטין את בדיקות הסמים שלאחר קבלת העובד, ושלושה אחוז נוספים מכלל החברות הסירו את הבדיקות והשאלות על הסמים לחלוטין גם בתהליכי סינון של ראיונות עבודה.

סקר שבוצע על ידי MSEC – Mountain Statrs Employers Council (חברת משאבי אנוש וותיקה) בדצמבר, הראה על שינוי מ-2014, כאשר אז, אחד מכל חמישה מועסקים דיווח על החמרה של מדיניות בדיקות הסמים. נתון זה חידד את העובדה שנתונים אלה לא בהכרח מעידים על כך שעסקים שמחים לגבי זה שהעובדים שלהם מעשנים קנאביס. כרגע 

“זה בגלל שיש כרגע אחוז אבטלה נמוך”, אמר קורטיס גראווס, עורך דין של ה-MSEC. “הם יכולים אולי להעדיף גישה של אפס סבלנות. אבל מבחינה עסקית, הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להיות בררנים”

גראווס מוסיף ואומר שחלק מהמעסיקים קרוב לוודאי שהיו מחדשים את הבדיקות, אם שעור האבטלה היה עולה בחזרה לשישה או שבעה אחוזים. בדצמבר האחרון הוא התייצב על שלושה אחוזים בלבד, ובין הנמוכים באצות הברית כולה.

שעור האבטלה הלאומי הוא 4.8%, וקולורדו לא לבד כשהדבר מגיע לשינוי מדיניות בדיקות סמים, וקנאביס בפרט במקומות העבודה. גם מדינת אורגון נעה לקראת הגנה על מעשני הקנאביס שלה. וגם העיתון המוביל ‘האורגוניאן’ העלה באחרונה הצעת חוק שהוצגה בסנט של אורגון, שאמור לשים קץ גם לבדיקות הקנאביס לעובדים או לפיטורין בעקבות שימוש בקנאביס, כך ששום שיחת חולין לא תוכל לסכן את מקום עבודתו של העובד.

בדיקת סמים 2
אין שום בעיה לשתות אלכוהול לאחר העבודה, אז למה קנאביס אסור בעצם?

חוק הסנט 301 קובע כי ביצוע בדיקות שימוש לזיהוי חומרים שחוקיים במדינה מסוימת, הם לא חוקיים ליישום על ידי המעסיק. בעוד שהחוק אינו מתייחס במפורש לשימוש בקנאביס ומוצריו, כך הוצג על ידי ארגוני הלגליזציה של הקנאביס, שרוצים להדגיש שבמקומות שבהם קנאביס הוא חוקי, עובדים לא צריכים לחשוש משימוש בקנאביס אחרי שעות העבודה.

הצעת החוק לסנט של אורגן תהפוך את השימוש בקנאביס דומה לשימוש בטבק, כלומר כל עוד הצריכה לא מתבצעת במהלך העבודה ו/או על חשבון העבודה, יהיה זה לא חוקי לפטר או לא להעסיק מישהו בגלל הצריכה. אם הצעת החוק תתקבל, אורגון תציב דוגמה גם לעוד למדינות.  וזה גם יסייע לשפר את המוניטין השלילי שיש לקנאביס במקומות העבודה, ויתרום למיתון ההתנגדות הקיצונית הקיימת.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות