ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
גידול קנאביס - עציץ

מהם סוגי העציצים המומלצים לגידול קנאביס ומהם ההבדלים ביניהם?

שתפו את החברים

בחירת סוג העציץ יכולה להשפיע על בריאות הצמחים ועל מחזור הגידול כולו ולכן זו החלטה חשובה שמצריכה מחשבה מצד המגדל. הגורמים שמשפיעים על סוג העציץ הם תדירות ההשקיה וזמן התחזוקה העומד לרשותכם. אז איך בוחרים את סוג העציץ והאם עציצי…

בחירת סוג העציץ יכולה להשפיע על בריאות הצמחים ועל מחזור הגידול כולו ולכן זו החלטה חשובה שמצריכה מחשבה מצד המגדל. הגורמים שמשפיעים על סוג העציץ הם תדירות ההשקיה וזמן התחזוקה העומד לרשותכם. אז איך בוחרים את סוג העציץ והאם עציצי בד טובים יותר מעציצי פלסטיק? כל התשובות בהמשך הכתבה:

כדי להבין את תפקידו של העציץ בגידול צמח הקנאביס צריך להבין את השורשים הגדלים בתוכו ואחראיים במידה רבה על התפתחות הצמח – האם הוא יצמח דק וגבוה או רחב וצפוף.

השורשים מעגנים את הצמח למצע הגידול ומחזקים את העמידות שלו ואת יכולת הנשיאה של היבול, הם מעבירים לצמח את הנוזלים והתזונה להם הוא זקוק, ובהתאם לכך משפיעים במידה רבה גם על קצב הצמיחה.

כדי לשגשג ולהתפתח, השורשים זקוקים למים, חמצן, וחומרי תזונה. ברגע שנעניק להם את הדרישות הללו אנחנו נוכל למנוע מראש לא מעט בעיות. אבל בהתאם, אם נחסיר מהשורשים אוויר או שנחנוק אותם עם השקית יתר, הצמח עלול לחלות ואף למות.

גם איזון החומציות והטמפרטורה במצע הגידול משפיעים על ספיחת חומרי התזונה – מצע לא מאוזן עלול להביא להצטברות עודפת של חומרי תזונה סביב השורשים ובסופו של דבר לפגוע מהם.

הגודל, המבנה והסוג של העציץ ישפיעו על כל האלמנטים שהזכרנו למעלה, אז איך תדעו מהו העציץ הטוב ביותר עבורכם? הנה סקירה של העציצים הקיימים יחד עם היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

עציצי פלסטיק

עציץ פלסטיק - גידול קנאביס

עציצי הפלסטיק הם האופציה הטובה והזולה ביותר עבור צמחי קנאביס והם גם הפופולריים ביותר בעיקר בגלל מחירם הנמוך והזמינות שלהם. גם האפשרות להוסיף חורי ניקוז בעצמכם בעציץ כדי להגביר את זרימת החמצן לשורשים הופכת אותם למועדפים על מגדלים רבים.

החיסרון היחיד בעציצי פלסטיק הוא בכושר הנשיאה של עציץ כבד, בעיקר אם צריך להזיזו ממקום למקום – אז הוא עלול להתעוות ולהביא לפירוק מבנה השורשים הפנימי.

מחיר:

קיימים עציצים מרובעים או עגולים וההבדל העיקרי הוא בחלוקה של חלל הגידול – עציץ מרובע יאפשר לכם לנצל את כל שטח חלל הגידול.

בין 4 ל-35 שקלים לעציץ בודד בהתאם לנפח ולצורה (1.8 עד 25 ליטר).

עציץ קרמי או חרס

גידול קנאביס - עציץ קרמי

היתרונות של עציצים שעשויים מחרס הם בעמידות שלהם לתנאי חום קיצוניים יותר. הם סופגים טוב יותר לחות ושומרים על טמפרטורה נמוכה בימים חמים. מעבר לכך הם כבדים ובטוחים עבור עציצים גדולים יותר אם זאת, זה גם עלול להוות חיסרון אם צריך להעבירם ממקום למקום.

חיסרון נוסף של עציצי חרס או קרמיקה הוא שקשה להוסיף להם חורי ניקוז במידת הצורך ובתנאים מסוימים הם עלולים לגרום להתייבשות מצע הגידול, מכיוון שהם גם מנדפים מים מהר יותר מעציצי פלסטיק.

מחיר:

ניתן למצוא במשתלה הקרובה לביתכם במחיר של 7 עד 60 שקלים לעציץ בודד, בהתאם לגודל ולאיכות.

עציצי בד (סמארטפוט)

גידול קנאביס - עציץ בד

עציצי הבד הופיעו בשנים האחרונות וכבשו את ליבם של מגדלים רבים, הם מאפשרים התפתחות שורשים מהירה במיוחד וזרימת חמצן מוגברת לשורשים. גם מבחינת ניקוז אין צורך לדאוג לחורים, כל העודפים כבר יצאו לבד.

יתרון ייחודי של עציצי הבד הוא בכך שהם מאפשרים בידוד של מצע הגידול מהקרקע (ללא חורי ניקוז) ובכך לצמצם פגיעה של מזיקים בצמח או במצע הגידול.

החסרונות של עציצי הבד הן שנדרשת תחזוקה ותשומת לב רבה יותר על מצע הגידול שכן הוא גם עלול להתייבש במהירות ולהותיר במצע עודפים של חומרי תזונה. כמו כן המבנה של העציץ עצמו לא יציב ועלול לשנות את המבנה במקרה של צמח גדול במיוחד או של ניוד העציץ.

מחיר:

14 עד 56 שקלים לעציץ סמארט-פוט בהתאם לנפח (3.8 עד 41 ליטר)

עציצי אוויר AirPot))

גידול קנאביס - עציצי אוויר

עציצי אוויר דומים במהותם לעציצי הבד, אבל מאפשרים עציץ יציב יותר מכיוון שהם מיוצרים מפלסטיק קשיח. הם מאפשרים התפתחות שורשים מהירה במיוחד ובדרך כלל יקרים יותר מעציצים רגילים.

כמו עציצי הבד, גם העציצים המאווררים דורשים תשומת לב והשגחה על מצע הגידול שלא יתייבש.

מחיר:

7 עד 42 שקלים לעציץ אוויר בודד בהתאם לנפח (3 עד 35 ליטר)

עציצים נוספים

גידול קנאביס - עציצים נוספים

קיימים עציצים נוספים המיועדים למצעי גידול הידרופוניים (מבוססי מים) כמו עציצי גידול אוניברסליים למערכות DWC בהכנה עצמית או כדוגמת אוטופוט, שזו מערכת השקייה תחתית אוטומטית לשני עציצים. ההשקיה התחתית מאפשרת לכל צמח לספוג את כמות המים המדויקת לה הוא זקוק, מה שמבטיח השקייה ללא מגע יד אדם. מערכת זו אינה דורשת בברז או חשמל כך שניתן למקם את המערכת בכל מקום.

לסיכום, לכל עציץ יש את היתרונות והחסרונות שלו אבל חשוב להקפיד תמיד על ניקוז נכון של מי ההשקיה. הבחירה בסוג העציץ תיקבע בהתאם לשיקולים כמו תדירות ההשקיה, האקלים בחלל הגידול ובעיקר בהתאם לזמן התחזוקה שיש לכם.

כתבה ממומנת שנכתבה עבור רשת ‘הידרושופ’ – ציוד גידול ואביזרי עישון.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות