ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
טיפול בקנאביס

טיפול בקנאביס – קנאביס כטיפול למכורים לאלכוהול ותרופות

שתפו את החברים

טיפול בקנאביס – במשך שנים התעמולה התקשורתית, וגורמים כאלה ואחרים, גרמו לאוכלוסיית העולם אשר לא הכירה את הצמח, להאמין שקנאביס הוא סם רע. שטיפת המוח נעשתה באמצעות מדיות חברתיות והקנאביס הפך בשנות ה-40 של המאה הקודמת לאויב הציבור. מסך של…

טיפול בקנאביס – במשך שנים התעמולה התקשורתית, וגורמים כאלה ואחרים, גרמו לאוכלוסיית העולם אשר לא הכירה את הצמח, להאמין שקנאביס הוא סם רע.

שטיפת המוח נעשתה באמצעות מדיות חברתיות והקנאביס הפך בשנות ה-40 של המאה הקודמת לאויב הציבור. מסך של שקרים ומעשיות גרמו לרוב האוכלוסייה לחשוב שקנאביס יגרום לנו לסיים את החיים עם מזרק הרואין בווריד ללא משפחה או חברים. היום כולנו כבר יודעים, קנאביס אינו סם מעבר, ומה הכוונה לסם מעבר אתם שואלים את עצמכם? ובכן אם נעשן קנאביס, זה לא אומר שמחר נתנסה בקוקאין או בסם קשה אחר. למעשה מחקרים חדשים מראים כי ההפך הוא נכון , קנאביס יכול דווקא לעזור בתהליך הגמילה.

מחקר שנערך באוניברסיטה קולומביה הבריטית, טוען שאלכוהוליסטים ונרקומנים שסובלים מהתמכרות לאלכוהול ואופיאטיים, יכולים להשתמש בקנאביס כדרך גמילה, פרופסור “ז’אק וולש” – מוביל המחקר טוען שמכורים יכולים להשתמש בקנאביס כ”סם יציאה” כדי להפחית את השימוש בחומרים אחרים, אשר מהווים סכנה ממשית – כמו תרופות מרשם אופיאטיות (משככי כאבים חזקים).

קנאביס וכדורים 2

כיום רוב שיטות הגמילה מסמים שקיימות היום הינן שיטות חברתיות, כמו טיפולים קבוצתיים, טיפולים פסיכולוגיים, ומאמנים אישיים – אשר עוזרים למטופל לחזור לשגרת החיים ללא הסם. ההשקעה במטופלים בגמילה היא עצומה ואחוזי ההצלחה די נמוכים, אך למרות זאת הרבה מהמכורים אינם מצליחים לחיות ללא הרגשת האופוריה לה הם רגילים כל כך, ולפעמים ההתמכרות היא ממש “פיזית” והגוף עצמו מגיב בתופעות לוואי, ואז יש גם צורך בשימוש בסמים אחרים (כמו מתאדון, סבוטקס וכו’) בשביל תהליך הגמילה.

במציאות הקיימת כיום, גמילה לעיתים נעשית באמצעות תחליפים מסוכנים כמו “מתאדון” או תרופות מרשם פסיכיאטריות. חלק מהמכורים יישארו מכורים לתרופות המעבר הפסיכיאטריות או לתחליפי הסם שמספקים שרותי הרווחה, חלקם גם חוזרים להתמכרות שלהם או חיים מציאות די שחורה ונטולת סדר יום נורמטיבי. כאשר לפי טענת המחקר, ישנם מכורים אשר יכולים להיעזר בקנאביס כדי להפסיק שימוש בחומרים מסוכנים ולהשתמש בו דווקא כתחליף סם.

“היתרון של שימוש בקנאביס הוא שהוא אינו מסוכן למשתמש שצורך אותו, וגם אינו מסוכן לסביבה של המשתמש”, כך טוען הפרופסור.

חשוב להבין כי התמכרות היא מחלה נפשית, ואחוז קטן מהאוכלוסייה מפתח התמכרות דווקא מסיבות גנטיות, זה יכול להיות קפה, סיגריות, סוכר, וכל דבר בעצם שהמינון בו יצא משליטה. כיום אנו מגלים שקנאביס גם יכול לעזור למגוון מחלות נפשיות, וכבר נעשים כיום טיפולים בקנאביס לפוסט טראומה, חרדה, ואף טיפולים נגד דיכאון. כמו כן, גם התמכרות היא מחלה נפשית, וקנאביס יכול לעזור לטיפול במחלה.

השימוש בקנאביס רפואי לטיפול במחלות נפשיות הוא עדיין חדש, ומרבית הפסיכיאטרים עדיין מתנגדים לשימוש בקנאביס ברגע שהמטופל מגיע עם היסטוריה נפשית, או הפרעות פסיכוטיות, בעיקר מחוסר ידע על הקנאביס והשפעותיו. ולכן הכמויות, המינונים, הזנים השונים, ודרך השפעתם האפקטיבית ביותר עוד לא לגמרי ידועה גם לעולם המחקר, אך ללא ספק יש לנו כאן תרופה טבעית לחלק גדול מהבעיות שלנו.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות