ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

“לגליזציה באחריות!” צרכני הקנאביס מתכנסים כדי לשים סוף להפללה

שתפו את החברים

בדומה לליל הבאנגים שמתקיים כבר 3 שנים ברציפות בירושלים וזכה לסיקור תקשורתי רחב, גם תל אביב מצטרפת למחאה: פעילים, צרכנים ומטופלים בקנאביס רפואי שהנושא קרוב לליבם התאגדו כדי לקיים אירוע תמיכה בשר ארדן ולהאיץ בו לקבל את ההחלטה הנכונה והמתבקשת….

בדומה לליל הבאנגים שמתקיים כבר 3 שנים ברציפות בירושלים וזכה לסיקור תקשורתי רחב, גם תל אביב מצטרפת למחאה: פעילים, צרכנים ומטופלים בקנאביס רפואי שהנושא קרוב לליבם התאגדו כדי לקיים אירוע תמיכה בשר ארדן ולהאיץ בו לקבל את ההחלטה הנכונה והמתבקשת. “אי הפללה באחריות זה לבנות בית חולים ליד גשר הרוס במקום לתקן אותו, זה לא הפתרון וצריך לקדם מדיניות של לגליזציה באחריות”, אומר אחד המארגנים.

ב-11 לנובמבר, בעוד פחות משבועיים צרכנים פעילים ומטופלים ייפגשו בגן מאיר בתל אביב כדי לתמוך בגלעד ארדן ולהזכיר לו לשקול גם מדיניות של לגליזציה מלאה. מעל ל-400 איש כבר אישרו הגעה ומעל ל-1000 אנשים ציינו בדף האירוע שנפתח לפני כמה ימים שהם מעוניינים להגיע, והמספרים הללו צפויים לעלות בימים הקרובים.

גן מאיר בתל אביב: פיקניקנאביס, שבת שאכטה, או ליל באנגים, העיקר לגליזציה

לדברי המארגנים בדומה לליל הבאנגים האחרון, האירוע צפוי להיות שקט ורגוע והמטרה העיקרית היא לסיים את הערב ללא מעצר או עיכוב של אף אחד מהמשתתפים. המארגנים קוראים למשטרה לגלות סובלנות וסולידריות כלפי צרכני הקנאביס, שגם תתרום לכוחות המשטרה שיתפנו לטפל בפשיעה חמורה יותר שמסכנת את הציבור.

לא יהיו במות או הגברה באירוע והוא יתנהל בסגנון פיקניק קנאביס כשכל אחד מביא את הכיבוד שלו. המארגנים הקימו גם קבוצת טרמפים לאירוע מכל רחבי הארץ והם מבקשים מכולם להגיע בלבוש ירוק וחגיגי.

שלומי סנדק שהצהיר שישתתף באירוע מסר לקאנה: “מצב של אי הפללה מעכב גם חוקרים בכל התחומים, שמוגבלים כיום לבצע מחקרים שונים על צמח הקנאביס ולהבין את היתרונות והחסרונות שלו לטובת הציבור ולטובת המטופלים הגיע הזמן ללגליזציה”.

“ביום שבת 11/11/17 נשב לשאכטה בגן מאיר ת”א ביום העצמאות של הקנאביס הישראלי! צרכנים, מטופלים ותומכים כאחד 😉 מוזמנים להגיע להצהיר שהגיע הזמן ללגליזציה באחריות בישראל!” נכתב בדף האירוע, ופרטים נוספים יפורסמו בהמשך.

הכל בגלל הטריק של ארדן

לאחר שבתחילת השנה הכריז השר לביטחון פנים גלעד ארדן בחגיגיות על מדיניות ‘אי הפללה באחריות’ כלפי צרכני קנאביס לשימוש עצמי – בשטח דבר לא קרה ואם זה לא מספיק, בפועל נפתחו עוד אלפי תיקים של שימוש עצמי ברחבי הארץ כנגד הצרכנים, שאף מדווחים על עליה בכמות מעצרים והחיפושים.

צרכני הקנאביס מרגישים שרימו אותם, המודל שהציג גלעד ארדן לאי ההפללה הוא תפיסה ראשונה – קנס, פעם שניה – כפל קנס, פעם שלישית – הליך טיפולי או ענישה חינוכית, ובפעם הרביעית – כתב אישום והרשעה פלילית, כך שהאיום בעצם לא הוסר מעל הצרכנים אלא רק התרחק מעט והומר בקנס בחלק מהמקרים. מעבר לכך, אין התייחסות במודל של ארדן לגידול קנאביס, או להסדרה של השוק לצורכי פנאי – כפי שקורה בשאר המדינות שהחלו תהליך של אי הפללה.

אז מה הטריק אתם שואלים? כל אותם אלפי אזרחים שנעצרו בשנה האחרונה נמצאים שוב תחת איום פלילי לאחר שכבר נתפסו פעם אחת מאז הוכרזה כביכול המדיניות החדשה של אי ההפללה.

למעשה ארדן בנה יכולת הרתעה אל מול צרכני הקנאביס בשנה האחרונה שתוכל לשמש אותו לאחר שהמדיניות תתחיל וחלק גדול מהצרכנים יהיו שוב בעמדה של סיכון פלילי.

במקום להשקיע את המשאבים היקרים בהסדרת השוק ובמתן אישורים לעובדים בתעשייה – משטרת ישראל ממשיכה להתמקד באכיפה אל מול האזרח הקטן ומסרבת להבין שמלחמה היא לא הדרך ואת המחיר בגין סדר העדיפויות הלקוי, כולנו משלמים.

ליל הבאנגים באפריל השנה בירושלים

לגליזציה באחריות! גן מאיר בתל אביב – 11.11.2017 בשעה 16:20 תבואו לתמוך גם אנחנו נהיה שם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות