ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ליל הבאנגים הגדול

חנוכת גן הקנאביס 2017 – ליל הבאנגים הגדול

שתפו את החברים

המסורת הישראלית של ה-20.4, זאת מסורת שהתחילה עם ליל הבאנגים הגדול המפורסם שארגן עמוס דב סילבר ב-2014, כשהיה עדיין בישראל. אותו יום ב-2014 לא נגמר כל כך טוב, והמשטרה התנהגה באלימות כלפי הצרכנים שהגיעו להתריס אל מול הכנסת. גרסת ה’פיקניקנאביס’…

המסורת הישראלית של ה-20.4, זאת מסורת שהתחילה עם ליל הבאנגים הגדול המפורסם שארגן עמוס דב סילבר ב-2014, כשהיה עדיין בישראל. אותו יום ב-2014 לא נגמר כל כך טוב, והמשטרה התנהגה באלימות כלפי הצרכנים שהגיעו להתריס אל מול הכנסת. גרסת ה’פיקניקנאביס’ בשנים שלאחר מכן היה כבר חוויה אחרת ומוצלחת יותר.

מדהים לראות את אי הציות האזרחי רחב ההיקף של אותם מאות אנשים שהגיע לגן הוורדים בירושלים – כדי לעשן, ולצרוך קנאביס ביחד. פעולה כזאת למעשה מאותתת למשטרה ולממשלה שמאחוריה – אנחנו כאן, ואנחנו לא הולכים לשום מקום. תכירו בכך, או שהציבור יראה מה המשמעות האמיתית של ההפללה – אלימות נגד אנשים שבסך הכל לא פגעו באיש (וגם לא בעצמם), ובזבוז של משאבים מיותרים.

יום הקנאביס - ליל הבאנגים
גדי וילצ’רסקי על רקע הכנסת

בשנה שעברה, פגשנו בגן בוורדים לא מעט אנשים טובים, וגם השנה חזרנו יחד להשתתף בפסטיבל הנהדר הזה של חופש, אחווה וקנאביס. הנוכחות המשטרתית הייתה אפילו יותר קטנה מבשנה שעברה – המשטרה הפעם החליטה לא לקחת סיכון, ולאפשר לנו לקיים את האירוע הנהדר הזה בלי שום הפרעות.

יניב פרץ - קאנה - יום הקנאביס
שמר על הביטחון – עורך הדין הפלילי ‘יניב פרץ’

 גם לאלו שפתחו דוכנים למכירת ציוד עישון או אפילו דוכנים פוליטיים המשטרה לא הפריעה, ואפשרה להם להציע את שירותיהם, לשוחח, ולעניין את מי שבא. ואם כבר מי שבא – אנחנו חייבים לציין שלפחות מההתרשמות הגסה שלנו, הגיעו כמות גדולה יותר של אנשים יחסית לשנה שעברה. אם ב-2016 הגיעו כמה מאות אנשים לפיקניקנאביס, אתמול בחנוכת גן הקנאביס היו מעל ל-1000 צרכני קנאביס שהרגישו חופשי.

גם השנה, כמו בשנים קודמות, האנשים היו נהדרים וחברותיים, מכל העדות, המפלגות והאזורים הגיאוגרפיים: היו היפים, חרדים, היו ימנים, והיו שמאלנים, היו סוציאליסטים, ליברלים, גברים, נשים, היו כאלה שהגיעו מרחוק וגם כאלה שגרים ממש ליד. זה באמת מחזה מיוחד לראות כל כך הרבה קצוות בעם שלנו מתחברים למען הזכות הטבעית שלנו לגופנו, להשתמש בצמח הקנאביס ללא חשש.

גם צוות לא מבייש של צלמים ועיתונאים הגיעו כדי לסקר את האירוע, ואפילו רשתות טלויזיה זרות באו להתרשם מהאירוע הליברלי והשקט להפליא שהתקיים שם. כמיטב המסורת בכל שנה, התקבצו להם כמה עשרות אנשים לתמונה השנתית בה כולם מעשנים ‘באנג’ על רקע הכנסת, ומנסים להסתיר מהתמונה את הכנסת באמצעות ענני העשן.

עם מחשבה לעתיד, אנחנו מציעים  לשדרג עוד יותר את ה-20.4 בישראל. הבחירה בגן הוורדים בירושלים (גן הקנאביס, יש לומר מעכשיו) מול הכנסת היא מצוינת ושווה להתמיד בה. ההתארגנות המוצלחת של המארגנים (תודה על בקבוקי המים, זה היה רעיון מצוין) בנוסף לדוכנים שהוקמו שיפרה את החוויה בצורה משמעותית.

עכשיו כשחנכנו את גן הקנאביס, בשנה הבאה כדאי  לפרסם את האירוע כ”פסטיבל הקנאביס” – להזמין דוכני מכירה של אוכל, שתייה, חטיפים, ציוד עישון ומזכרות. להפוך את האירוע לכמה שיותר נעים לשהייה, יחד עם שמירה על האופי החברותי והקהילתי של המפגש הנהדר הזה. אנחנו יכולים להפוך את ה-20.4 בירושלים לפסטיבל הולך וגדל החוגג את תרבות הקנאביס בישראל ואת החופש שלנו כאזרחים. כך או כך, לנו הייתה חוויה נהדרת, כל הכבוד למארגנים.

יום הקנאביס - ליל הבאנגים 2017

 

ליל הבאנגים

 

יום הקנאביס 420

 

 

 

ליל - הבאנגים

 

יום הקנאביס הבינלאומי

 

 

נתראה בשנה הבאה. אותה שעה, אותו מקום.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות