ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה במקסיקו

השקעות וקנאביס – לגליזציה במקסיקו בדרך?

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 3.2%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 1.2% והדאו ג’ונס עלה השבוע בכ- 0.6%.     הפרחים שעל הענף חברת טילריי (סימול: TLRY) הודיעה השבוע כי תתמוך בניסוי ראשון…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 3.2%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 1.2% והדאו ג’ונס עלה השבוע בכ- 0.6%.  

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת טילריי (סימול: TLRY) הודיעה השבוע כי תתמוך בניסוי ראשון מסוגו להקלה על תופעות לוואי של טיפול בסרטן השד באמצעות קנאביס רפואי. לצורך המחקר, קיבלה טילריי אישור לייבא קנאביס רפואי מקנדה לארה”ב. מנייתה עלתה השבוע בכ- 7.7%.
  • חברת קרונוס (סימול: CRON) מחזיקה 50% במיזם לייצור קנאביס רפואי באוסטרליה. המיזם, שנקרא קרונוס אוסטרליה, השלים השבוע גיוס של 20 מ’ דולר אוסטרלי, קרי כ- 48 מ’ ₪. הגיוס הוא לקראת הנפקה ראשונית בבורסה האוסטרלית. מניות קרונוס אוסטרליה צפויות להתחיל להיסחר בעוד כשבועיים.
  • חברת קנטרסט (סימול: CTST), אשר איבדה את רישיון הייצור שלה לפני כחודש בעקבות גידול בחדרים שעדיין לא אושרו על ידי משרד הבריאות הקנדי, הודיעה השבוע כי היא השמידה מלאי בשווי של 77 מ’ דולר. לאחר השמדת המלאי שגודל בחדרים הבלתי מאושרים מקווה החברה לזכות בחזרה באישור הגידול.
  • חברת הקסו (סימול: HEXO), אשר הודיעה לפני כשבועיים על הפחתה בתחזיות ההכנסות שלה לרבעון הבא ול- 2020, הודיעה השבוע על גיוס של 70 מ’ דולר ממשקיעים פרטיים, ובהם מנכ”ל החברה שהשקיע מכיסו הפרטי. כמו כן, החברה תפטר כ- 200 מתוך 822 העובדים בחברה. הגיוס וצמצום העלויות אמורים להביא את החברה לרווחיות ברבעון השני של 2020.
  • חברת הרודיום, העתידה למזג את פעילות פנאקסיה, הודיעה השבוע כי קיבלה אישור לצרף את מניותיה למדדים ת”א גלובל-בלוטק, ת”א-ביומד, ת”א-תעשייה, ת”א-צמיחה ות”א-AllShare. הצירוף למדדים יתרחש ב- 10.11.2019. מנייתה עלתה השבוע בכ- 7.2%.
  • חברת שיח הודיעה על מינויו של ניר זכלינסקי ליו”ר החברה ועל מינויו של יעקב עמידרור לדירקטור בחברה. מניותיה עלו השבוע בכ- 10.6%.
  • בגזרת הישראליות נרשמה מגמה מעורבת: אינטרקיור עלתה בכ- 1.6%, פארמוקן סגרה את השבוע ללא שינוי ניכר. קנביט ירדה בכ- 7%, אינטליקנה ירדה בכ- 5%.

 

שורש הענף

לגליזציה במקסיקו – במקסיקו הוגשה הצעת החוק ללגליזציה מלאה במדינה. באוקטובר 2018 פסק בית המשפט העליון במדינה כי האיסור על צריכה אישית של קנאביס אינו חוקתי. היתה זו הפעם החמישית שבית המשפט העליון במדינה פוסק כך, מה שהופך את הפסיקה לנוהג בפועל. בית המשפט גם הגדיר לוחות זמנים להשלמת החקיקה: עד סוף אוקטובר 2019 יוחלט בנושא לגליזציה במקסיקו. 

לפיכך, הצעת החוק שהוגשה אמורה להיות מאושרת השבוע, אלא אם תיפנה הממשלה לבית המשפט ותבקש ארכה. על פי ההצעה, תותר צריכה מעל גיל 18, במקומות פרטיים בלבד ומוצרי מזון ומשקאות מבוססי קנאביס יהיו חוקיים רק עבור צרכני קנאביס רפואי. כמו כן, תינתן עדיפות ברישיונות לייצור לחקלאים קטנים ומקומיים, על מנת להשאיר את מירב ההכנסות במדינה ולא לאפשר לחברות ענק מחו”ל לשלוט בשוק.

 

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות