ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
נזקי קנאביס

צמח הקנאביס – מה משפיע על איכות וכמות הגידול?

שתפו את החברים

צמח הקנאביס הוא צמח קל לגידול, אבל כמגדלי קנאביס אנחנו לא מסתפקים רק בצמח יפה, אנחנו רוצים למצות את מלוא הפוטנציאל מהצמחים שלנו, וזה אומר איכות וכמות. תכנון מוקדם של הגידול והתארגנות על ציוד וחומרים שמתאימים לרמת הידע והזמן שאנחנו…

צמח הקנאביס הוא צמח קל לגידול, אבל כמגדלי קנאביס אנחנו לא מסתפקים רק בצמח יפה, אנחנו רוצים למצות את מלוא הפוטנציאל מהצמחים שלנו, וזה אומר איכות וכמות. תכנון מוקדם של הגידול והתארגנות על ציוד וחומרים שמתאימים לרמת הידע והזמן שאנחנו יכולים להשקיע בגידול, יאפשרו להוציא תוצאה מעולה כבר במחזור הגידול הראשון.

בואו לגידול עם ראש פתוח, ענווה, אל תנסו דברים מסובכים מדי, ותראו שעם כל מחזור גידול הידע והמיומנות שלכם גדלים. תרגישו ביטחון לעשות דברים יותר מורכבים ומעניינים. בסופו של דבר גידול איכותי הוא תוצאה של עבודה מסודרת, עקבית ותנאים אופטימליים הכוללים:

גנטיקה: אחד הגורמים המשפיעים ביותר על איכות וכמות היבול. גנטיקה יכולה להיות מתעתעת. אתם יכולים לקחת זרע שחילצתם מקססה של קנאביס סביר, לגדל אותו כמו שצריך ולקבל תוצאה מעולה. מצד שני, אתם יכולים לקנות את הזרע הכי יקר מהחברה הכי טובה, לגדל אותו בצורה הכי טובה ולקבל תוצאה מאכזבת. זרעים הם הימור, לזרעים של אותו הזן יש עדיין גנטיקה שונה. עם זאת, ברוב המקרים, התוצאה שנקבל בגידול עצמי, תהיה טובה יותר מכל דבר שנקנה ברחוב. גידול מייחורים הוא הדרך היחידה לדעת מראש את איכות הפרח שנקבל. ייחורים הם העתק גנטי מדוייק של צמח האם ממנו הם נחתכו. בהשוואה לבני אדם, גידול מזרעים הוא גידול מאחים, גידול מייחורים דומה לגידול של תאומים זהים. דבר חשוב שצריך לקחת בחשבון כשמדברים על גנטיקה הוא אחסנה של הזרעים שלנו. אחסנה לא נכונה יכולה להרוס את הגנטיקה. גם אם יש לנו את הגנטיקה הכי טובה בשוק, צריך לזכור שגנטיקה מציינת הפוטנציאל המקסימלי של הצמח. כדי למצות את הפוטנציאל הזה צריך לפנק את הצמח בתנאי גידול שיוציאו ממנו את המקסימום. גנטיקה איכותית נוטה להיות תובענית יותר מגנטיקה ״בלאדי״ ודורשת תנאי גידול אופטימלים.

תאורה: האור הוא מקור האנרגיה של הצמח, הוא הבסיס לפוטוסינתזה. גדילת הצמח קשורה ישירות לכמות ואיכות האור. בגידול חוץ השמש היא מקור האור, בגידול פנים מקור האור הוא נורת הגידול. חשוב לגדל עם מערכות תאורה איכותיות שמיועדות לגידול צמחים, כלומר שהן מייצרות תאורה בספקטרום האור המתאים לפוטוסינתזה. בגידול פנים לא רק האור חשוב, גם לחושך יש חשיבות. בשלב הפריחה, בזמן שנורות הגידול כבויות, חלל הגידול צריך להיות חשוך ואטום לחלוטין כדי למנוע חדירת אור שתבלבל את הצמחים.

כמות ואיכות הדשן והתוספים: לצמח הקנאביס דרישות צנועות יחסית מבחינת דישון אבל אנחנו לא סתם מגדלים צמח, אנחנו רוצים להוציא ממנו את המקסימום מבחינת כמות ואיכות שזה אומר טעם, ריח, ארומה וההשפעה שאנחנו אוהבים. הדרך הנכונה לעשות זאת היא להשתמש בדשנים איכותיים, שלרוב יבואו ארוזים בכמה בקבוקים שונים ליצירת שילובים שונים: דשן גדילה, דשן פריחה ותוסף פריחה. לרוב חברות הדישון יהיו תוספים נוספים כמו תוסף שורשים, חומצות אמינו ועוד. דשנים כאלה הם כמעט תמיד נוזליים וניתנים במינון נמוך בכל השקיה. המינון של הרכיבים השונים ישתנה בהתאם לשלב במחזור החיים של הצמח. יש דשנים אורגניים, יש דשנים מינרליים ודשנים שמכילים רכיבים אורגניים ומינרליים.

מצע: צמחים צריכים פחמן דו חמצני בשביל פוטוסינטזה, אבל השורשים זקוקים לחמצן. צמח הקנאביס אוהב מצע אוורירי שמאפשר לשורשים לנשום בקלות. אם מגדלים על אדמה, האדמה צריכה להיות קלה ומנקזת מים מהרף כדי לא להפוך לעיסה בוצית שתמנע חמצן מהשורשים. מחזוריות ההשקיה של הצמחים צריכה לאפשר למצע להתייבש ולהתאוורר בין השקיות. גידול על מצע אינרטי, כלומר מצע שאינו מכיל דשן מאפשר הזנת הצמח בחומרי תזונה בהתאם לשלב בו הוא נמצא, הגודל שלו והדרישות שלנו מהצמח בכל שלב של הגידול. מעבר למצע עצמו גם הכלי בו מגדלים את הצמח הוא בעל חשיבות לאיוורור השורשים. יש עציצים מחוררים הנקראים אייר-פוט, שצורתם נועדה להגדיל את שטח הפנים הנחשף לאוויר, מה שיזרז את ייבוש האדמה ויחשוף את השורשים לכמות גדולה יותר של אוויר. למגדלים על מצע הידרופוני יש שיטות שונות להוסיף חמצן למי ההשקיה. קיימות שיטות גידול מתקדמות יותר כמו איירופוניקה, בהם השורשים חשופים לגמרי לאוויר, מה שמאיץ את הגדילה.
אוורור: כאמור, בתהליך הפוטוסינטזה צמחים הופכים פחמן דו-חמצני ומים לגלוקוז, הסוכר הבסיסי ממנו נבנה הצמח. תהליך הפוטוסינטזה יוצר חמצן. בניגוד אלינו, לצמחים אין ריאות. הם לא יכולים למשוך אליהם אוויר טרי רווי בפחמן דו-חמצני בשאיפה או לפנות אוויר מלא חמצן בנשיפה. צמחים יכולים להשתמש רק בפחמן דו חמצני שצמוד לפיוניות, איברי הנשימה שנמצאים בתחתית העלים. בטבע, הרוח מניעה את האוויר ומספקת לצמחים פחמן דו-חמצני בשפע. בגידול פנים, בו הצמחים נמצאים בחלל סגור, אנחנו צריכים לדאוג לאוורור שיחליף את האוויר בחלל, להכניס פחמן דו-חמצני, ולפנות חמצן. אנחנו נעשה את בעזרת מאווררים או מפוחים.

מתוך ״המדריך הישראלי לגידול קנאביס״ מאת יאיר רביב ופלג פסטיג.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות