ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
תעשיית הקנאביס הרפואי

מושג חדש בעולם הקנאביס הישראלי

שתפו את החברים

בשבוע הספר ביקרה אותנו בדוכן של המדריך הישראלי לגידול קנאביס מדיסון מרגולין, עיתונאית העוסקת בתחום הקנאביס מניו יורק. מדיסון סיפרה לי על כמה היא התרשמה מכל תעשיית הקנאביס הרפואי בישראל, על כל המחקר והסטארט-אפים בתחום ועל זה שישראל יחד עם…

בשבוע הספר ביקרה אותנו בדוכן של המדריך הישראלי לגידול קנאביס מדיסון מרגולין, עיתונאית העוסקת בתחום הקנאביס מניו יורק. מדיסון סיפרה לי על כמה היא התרשמה מכל תעשיית הקנאביס הרפואי בישראל, על כל המחקר והסטארט-אפים בתחום ועל זה שישראל יחד עם היותה “מדינת הסטארט אפ” הופכת להיות “מדינת הקנאביס”. אם יש משהו שכצרכן קנאביס חופש (קנאביס ללא הכשר משרד הבריאות) גורם לי לטיקים לא רצוניים זה הדיבור על ישראל כמעצמת קנאביס.

נמאס לי לראות את הסרטונים של סנג’יי גופטה על קנאביס בישראל, נמאס לי לשמוע על הזנים שפותחו בישראל, כשמטופלים בקנאביס במרשם רופא מקבלים פרחים באיכות הנמוכה ביותר, נמאס לי לשמוע על המוצרים המפותחים בישראל בזמן שהרשויות עוסקות באופן אקטיבי ואף אובססיבי בהפחדת הציבור מאפוקליספת הזומבים שתתרגש עלינו אם וכאשר נעז לשנות את מדיניות הקנאביס הדרקונית בישראל. 

 

מאחר ואני לא שומר דברים בבטן, מדיסון שמעה את כל זה ממני ושאלה “אז אתה טוען שבעצם יש פה סוג של גרין ווש? (Green Wash) כן, גברת, כל הכבוד לך, המצאת מונח חדש ומדויק לתאר את מצב הקנאביס בישראל “גרין ווש”. גרין ווש מתכתב עם “פינק ווש” מונח המשמש מתנגדי ישראל לתיאור המדיניות בישראל כלפי הקהילה ההומו-לסבית. המשתמשים במונח פינק ווש טוענים שמצד אחד ישראל אוהבת להראות לעולם כמה היא מדינה נאורה לקהילה הגאה, ומשתמשת בקהילה כדי למשוך תיירות גאה לישראל אבל מצד שני להומואים ולסביות אין אפשרות להתחתן בישראל והם מופלים לעומת סטרייטים. על אותו משקל “גרין ווש”- מדינת ישראל אוהבת להשוויץ בתעשיית הקנאביס, במחקר בתחום והמוצרים המפותחים פה אבל מצד שני פותחת 25,000 תיקי קנאביס בשנה, עושה את המוות למי שרוצה לקבל קנאביס במרשם רופא וכשהוא סוף סוף מקבל “רישיון להחזקת חומר מסוכן” זה יהיה במינון חסר ובאיכות נמוכה.

אז מדינת ישראל היקרה, בפעם הבאה שאתה קוראת לאיזה במאי סרטים שיהלל את שם תעשיית הקנאביס בעולם, אולי תורידי את הרגל שלך מהגרון של צרכני ומגדלי קנאביס לשימוש עצמי ותעברי לאי-הפללה? כי רק הפסקת מדיניות ההפללה תבטיח קנאביס נקי ואיכותי לכל מי שזקוק לו- חולה או בריא

 

מדיסון היא עיתונאית קנאביס מלוס אנג’לס המתגוררת בניו יורק. מאמרים שלה הופיעו ב: Village Voice, VICE, Rolling Stone, the Jewish Daily Forward, Cannabis Wire ואחרים.

אתם מוזמנים לעקוב אחריה בטוויטר:margolinmadison@

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות