ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

קנאביס ונוער – מסתבר שהשד לא נורא, גם לנוער

שתפו את החברים

בדיונים האחרונים של הוועדה למלחמה בסמים של הכנסת כל טענות המתנגדים לשינוי מדיניות הקנאביס בישראל היו על קנאביס ונוער כלומר ההשפעות של שימוש בקנאביס על ידי בני נוער. אף אחד אינו חושב שבני נוער צריכים להשתמש בקנאביס אבל כנראה שהנזקים…

בדיונים האחרונים של הוועדה למלחמה בסמים של הכנסת כל טענות המתנגדים לשינוי מדיניות הקנאביס בישראל היו על קנאביס ונוער כלומר ההשפעות של שימוש בקנאביס על ידי בני נוער. אף אחד אינו חושב שבני נוער צריכים להשתמש בקנאביס אבל כנראה שהנזקים שמיוחסים לבני נוער משימוש בקנאביס אינו מבוסס.

מחקר שהתפרסם החודש במגזין האגודה האמריקאית לפסיכולוגיה בדק את ההשפעה הפיזית והמנטלית של שימוש ארך טווח בקנאביס על נערים מתבגרים. המחקר קובע שהסיכונים שבדרך כלל מייחוסים לצרכני קנאביס כרוניים אינם מבוססים. מסתבר ששימוש ארוך טווח בקנאביס לא מוביל לדיכאון, פסיכוזה, סרטן ריאות, אסתמה או בעיות לב.

“אני חושב שהממצא הכי מפתיע הוא שאחוז הסובלים מבעיות נפשיות אינו גבוה יותר בקרב צרכני קנאביס כרוניים” דיווח ג’ורדן בכטולד, שהוביל את המחקר. “זה מפתיע מכיוון שבעיות נפשיות נפוצות בקרב צרכני סמים אחרים גם אם השימוש בסמים אינו גורם בהתפתחות הבעיה הנפשית או שהיא תוצאה ישירה של השימוש בסמים”

קבוצת פסיכולוגים מהמרכז הרפואי של פיטסבורג ראיינו משתתפים בפרויקט מחקרי בשם “חקר נוער פיטסבורג” אשר עקב אחרי תלמידים בני 14 מבתי ספר ציבוריים בסוף שנות ה80 על מנת לנתח השפעות רפואיות וחברתיות.

“במשך 12 שנים נחקרים נבדקו מדי שנה או כל חצי שנה. בדיקה נוספת של 408 משתתפים נעשתה ב2009-2010 כאשר אותם נערים הגיעו לגיל 36” נכתב בדו”ח המחקר.

החוקרים רצו לספק מידע אמין לדיון הלאומי בארה”ב על לגליזציה של קנאביס על ידי מתן מידע מקיף על  השפעות שימוש ארוך טווח בקנאביס. החוקרים עברו על מחקרים קודמים בנושא, זיהו דפוסים בטענות של מומחי בריאות וניסו לאשש או להפריך אותם.

“מחקר זה הוא חלק מגוף עבודה רחב יותר המנסה להבין את ההשפעות קצרות וארוכות הטווח של שימוש קבוע בקנאביס” הוסיף בכטולד. “חוקרים אחרים גילו שלצרכני קנאביס כבדים יש יותר בעיות נפשיות ו/או בריאותיות מצרכנים קלים או מכאלה שלא משתמשים בקנאביס, אך זה כנראה נובע מגורמים אחרים שמבדילים בין צרכני קנאביס לכאלה שאינם צרכני קנאביס כמו נטייה מולדת לדיכאון או שימוש בטבק ולא בהכרח הקנאביס עצמו”

המחקר ארוך הטווח הזה מפריך המון מיתוסים בנוגע להשפעות גופניות ונפשיות של שימוש ארוך טווח בקנאביס. מסתבר שקנאביס אינו מגדיל את הסיכון ללקות בסרטן ריאות, הוא כנראה אינו גורם לבעיות נשימה כמו אסטמה, הוא אינו מוביל לבעיות לב או התקפי לב, לא נראה שום קשר לבעיות נפשיות בהווה או בעתיד- לא פסיכוזות, לא חרדה או דיכאון. באופן כללי נראה שמדובר בחומר בעל מקדם סיכון נמוך שתואר על ידי מבקריו בצורה לא מדויקת כסם מסוכן.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אני כמוך, נורמטיבי ומעשן |

    יכול להעיד שאני כבר בשנות השלושים לחיי ואני נמצא במקום מאוד טוב בחיים שלי במשפחה ועבודה (לפעמים זה ההפך, אבל בטוב). וזה מהתקופה שמתואר במאמר. ווואלה, הכל טוב.
    שיהיה לכם יום ירוק

  2. יוסלה |

    עוזר לי לאסטמה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות