ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
בית מרקחת לקנאביס

בית מרקחת לקנאביס – הפארם הירוק

שתפו את החברים

מטופלי הקנאביס ברישיון בישראל, הפכו לקהל יעד מחוזר. מצד אחד, אמנם, הם נאנקים תחת עולה של הרפורמה, מצד שני, לא מעט ידיים מושטות לעזרה, גם אם מדובר בעסקים למטרות רווח. בקרוב ייפתח עבורם “פארם ירוק” לקנאביס ומוצריו במחירים מוזלים, עם…

מטופלי הקנאביס ברישיון בישראל, הפכו לקהל יעד מחוזר. מצד אחד, אמנם, הם נאנקים תחת עולה של הרפורמה, מצד שני, לא מעט ידיים מושטות לעזרה, גם אם מדובר בעסקים למטרות רווח. בקרוב ייפתח עבורם “פארם ירוק” לקנאביס ומוצריו במחירים מוזלים, עם משלוחים לכל רחבי הארץ. 

ביקור בית מרקחת לקנאביס מאז נכנסה הרפורמה לתוקף, הוא לא חוויה נעימה עבור מטופלי הקנאביס הרפואי בישראל (ויש כיום כ-40,000 כאלה). החוסרים, הזנים שאינם בנמצא והמחירים הגבוהים, מתסכלים ומתישים.  

בתחילת שנת 2020 ייפתח בנתניה “הפארם הירוק”, בית מרקחת שייתן חוויה קצת אחרת, יותר של דיספנסרי בלוס אנג’לס, מאשר סופר פארם בפתח תקווה, כולו על טהרת הקנאביס ומוצריו. במקום אקמול ואנטיביוטיקה, יוצגו על המדפים צנצנות של תפרחות, מארזי ג’וינטים מגולגלים, בקבוקוני שמן קנאביס, ניירות גלגול ועזרי עישון ואידוי. לא מגיעים לנתניה? תוכלו לקבל את המוצרים במשלוח עד הבית.

גם אם מדובר במקרה זה בעסק למטרות רווח, בית מרקחת ירוק שכזה יכול להקל על מצוקת המטופלים לאור כשלי הרפורמה, לצד מיזמים שצצים כיום לאותה מטרה, כמו “קנאטיב” (קואופרטיב מטופלים להגנה על זכויותיהם) או “החווה השיתופית”, שמאפשרת למשקיעים לאמץ חולה ולהוריד עבורו את עלויות ונגישות הצמח. 

 

פחות דיבורים

“המסר שלנו מאוד ענייני, פחות דיבורים ויותר מעשים”, אומר יזם “הפארם הירוק”, עידן אלמליח. “אנחנו רוצים לראות את המטופל כשותף לדרך. למטופלי הקנאביס נעשה עוול מאוד גדול והאמון שלהם נפגע. אנחנו רוצים לשקם את האמון וככל שנעשה יותר למענם, ניצור כוח צרכני”.

אלמליח, בן 40, נשוי ואב לשלושה המתגורר בנהרייה, שירת בעבר ביחידה לאבטחת אישים של השב”כ, במשרד ראש הממשלה. כשפרש מהשירות, לפני חמש שנים, רתם את כישוריו בתחום האבטחה, להקמת חברה לבלדרות מאובטחת. “משך אותי לשלב בין הידע שצברתי במערכת הביטחון, לבית תחום ההובלה”. 

 

הזהב הירוק

לצד כסף מזומן ושאר מטענים יקרי ערך, חברת ההובלה של אלמליח (שלדבריו לא נוגע בוויד), “חפוז” שמה, החלה לשנע ברחבי הארץ, ברכבים המשוריינים והמאובטחים, גם קנאביס רפואי מהספקיות למטופלים.

“הכרתי אנשים שמטופלים בצמח”, הוא מסביר למה נכנס לתחום, “חולי סרטן, ילדים עם אפילפסיה. מכיוון שבבית חינכו אותי לאהבת אדם, לעזרה, הבנתי שזה דבר שיכול לתת לי הרבה סיפוק. זה הערך המוסף שאני מחפש ובעולם הקנאביס הרפואי, יש צורך בהרבה עזרה”.

מפה לשם, החברה שלו הביאה לדבריו את הבשורה של שינוע מאובטח של קנאביס רפואי. “אנחנו החברה היחידה כיום בארץ שעושה את זה ועובדים עם כל הספקיות, ‘תיקון עולם‘, ‘שאיפה לחיים’, ‘פנאקסיה’, ‘קנאבליס’, ‘בטר’ ואחרות”.

 

מאמין בצמח

לאחרונה אלמליח החליט להעלות הילוך, לפתוח בית מרקחת לקנאביס רפואי ולהתחיל לספק בעצמו. “הקמנו חברה בשם ‘פארם ירוק’, שתפעיל בית מרקחת לחברי מועדון, בעלי רישיון לקנאביס רפואי”.

בבית המרקחת הירוק, הוא מבטיח, ההיצע יהיה גבוה והמחירים נוחים. “מי שצורך עד 30 גר’ בחודש יקבל אצלנו 13% הנחה. בכמויות גדולות יותר, כל 10 גר’ מעל 30, יימכרו בחצי מחיר. המשלוחים לכל חלקי הארץ, יעלו 10 שקלים בלבד”.

הוא רואה כאמור בכל זה, מעבר לעסק, גם שליחות. “אחת הסיבות היא, שאני מכיר את הנושא מהבית”, הוא מספר. “אבא שלי חולה סרטן. הוא עובר טיפולי כימותרפיה קשים והגיע למצב שזה ממש פירק אותו.

“הקנאביס משכך לו את הכאבים, מאפשר לו לישון בשקט בלילה. לצערי לא נשאר לו עוד הרבה זמן, אבל לפחות אני יודע שהוא יסיים את החיים בלי כאבים ובלי סבל מיותר. אני רואה מה זה עושה לאבא שלי ומאמין בצמח באמונה שלמה”.

התוכניות לפתיחת הפארם הירוק כבר הוגשו לאישור משרד הבריאות, ובקרוב תתחיל הבנייה. “המקום יהיה מעוצב בצביון קנאביס ויעבדו בו רוקחים שעברו הכשרה לניפוק קנאביס, על ידי משרד הבריאות. אנחנו מקווים לפתוח חגיגית בתחילת ינואר. כבר התחלנו להקים את מועדון החברים ואני מקבל המון תגובות מפרגנות”.

העיר נתניה נבחרה בגלל המיקום המרכזי שלה, אבל אלמליח מתחייב לשנע את מוצריו ממטולה ועד אילת. “אנחנו לא שוכחים את אלה שגרים בפריפריה”, הוא אומר. “מיפינו את אוכלוסיית המטופלים מבחינה גיאוגרפית ואנחנו מסוגלים להנגיש את המוצרים שלנו לכולם”.

 

טרנד של בתי מרקחת ירוקים

פארמים לממכר קנאביס ומוצריו, הם תופעה שתלך ותתרחב בשנים הקרובות, לדעתו של אלמליח, לאור הביקוש הרב לצמח. “זה לגמרי יכול להפוך לטרנד”, הוא אומר, “בעיקר לאור ההסדרה החדשה, שקובעת שאפשר לרכוש קנאביס רק בבתי מרקחת.

“אני מאמין שמי שייתן את השירות הטוב ביותר ואת החומר הטוב והנגיש ביותר ושגם יידע לעבוד עם הלב, הוא זה שינצח. כיום ישנה מצוקה מאוד גדולה להשיג קנאביס רפואי, אבל לדעתי תוך שנה, הנושא יסתדר והשוק יוצף. זה רק עניין של זמן”. 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 6

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. מישל אסתר קופר |

    בוקר טוב ..מנהלים ירקים ..היום תאריך 7.11.2019 נירשמתי מיזמן לפני כחודשים וחצי ולא קיבלתי אף פעם טלפון שלכם כדי לרחוש את התרופה שלי ..אני ברפורמה חדשה כבר בחודש 5/2019 ..ולא תמיד מרגישה טוב לצאת מהבית חולה אונקולוגית ואוטופדית קשה ..אבקש להיתחבש בי ולחזור עלי לטלפון 0528424896 באקדם האפשרי …בתקווה שתוכלו לעשות מישלוח. תודה רבה בכבוד רב תחרמו בחולים כמוני אונקולוגים .

  2. ארמונד פרץ |

    רוצה להאמין שהמחירים ירדו את כל הקיצבה שלי אני משקיע על קנאביס 1280 שח ועל תרופה ביולוגית 750 שח לא נשאר ממה לחיות !

    1. משה |

      אני משקיע על הקנאביס 1300 כמוך רק התרופה הביולוגית שלי 2970 בגלל המינון והקצבה חרטא והתקרה חרטא זה אמור להיות יותר

  3. זיו נוריאל |

    כל הכבוד על היוזמה
    אני בטוח שאחרי היוזמה יצוצו עוד חברות והשוק יפרח והלוואי שהמחיר ירד כדי לספק לכל דורש מחיר הוגן

  4. נתן |

    כיוון שאני מכיר את הנושא מקרוב אני יכול להבטיח לכם שהמחירים לא ירדן כמו שאנחנו רוצים לראות התאווה לכסף מצד אחד וחוסר הפירגון למטופלים מצד שני עיניים להם והם יסמאו

שינוי גודל גופנים
ניגודיות