ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

דו”ח חדש: אלו הם הסיבות המרכזיות לביקור במיון בעקבות קנאביס

שתפו את החברים

ללגליזציה יש המון משמעויות חיוביות, החל ממיגור מגיפת תרופות המרשם הממכרות, דרך יצירת מקומות עבודה ומיסוי ועד להרחקה של קנאביס מתינוקות וילדים ואין ספק שהיא אפקטיבית יותר מאכיפה פלילית והטמעה שלו בשוק השחור. מסמך שפורסם לאחרונה במגזין של אגודת הרוקחים…

ללגליזציה יש המון משמעויות חיוביות, החל ממיגור מגיפת תרופות המרשם הממכרות, דרך יצירת מקומות עבודה ומיסוי ועד להרחקה של קנאביס מתינוקות וילדים ואין ספק שהיא אפקטיבית יותר מאכיפה פלילית והטמעה שלו בשוק השחור. מסמך שפורסם לאחרונה במגזין של אגודת הרוקחים במערכת הבריאות האמריקאית מונה את הסיבות הנפוצות להגעת אנשים לחדר המיון בעקבות פגיעות של קנאביס במדינת קולורדו, שם מתקיימת לגליזציה מלאה של קנאביס גם לשימוש פנאי וגם לשימוש רפואי. מהמסמך עולה שהסיבות המרכזיות הן אלרגיות, בליעה ושימוש לא אחראי, או תאונות מיצוי.

צריכה אחראית של קנאביס כוללת היכרות עם כל גורמי הסיכון שמקיפים אותו גם אם אינם כאלו דרמטיים, מה שהופך את המסמך שפורסם לאחרונה במגזין מערכת הבריאות האמריקאי, אשר מונה את הסיבות הנפוצות להגעת אנשים לחדר המיון בעקבות פגיעות של קנאביס, לרלוונטי גם עבורנו. המסמך הספציפי הזה מנה את המקרים של קולורדו בלבד, אבל יכול לתת הצצה לתופעות שמתלוות ללגליזציה של קנאביס, למרבה ההפתעה או שלא, אין עליה.

כמו כל חומר אחר, בהינתן במצב בריאותי לא תקין עלולות להיווצר התנגשויות שונות של המערכת, אבל קנאביס בצורתו הטהורה לא יסכן אתכם במשמעויות הקטלניות של מינון יתר כמו חומרים ותרופות אחרות. כלומר, תגובה שלילית לקנאביס היא תגובה בעצמה נמוכה וקצרת השפעה, והשלכותיה אינן קטלניות ובדרך כלל גם אינן קשות במיוחד – לפחות ביחס לאלכוהול, סמים סינתטיים או תרופות מרשם.

חשוב להדגיש שהעלייה במספר הפגיעות שמובילות אנשים למיון מקנאביס לא נובעת מעלייה בכמות המקרים, אלא בעיקר מהנכונות של אנשים לחשוף את מקור הפגיעה שלהם ולקבל טיפול תרופתי על רקע שימוש בקנאביס, ללא חשש מרשויות החוק.

אז מה מצאו האמריקאים כסיבה להגעה למיון המזוהה עם קנאביס?

  • בליעת קנאביס על ידי ילדים בטעות
  • אלרגיות
  • קנאביס סינתטי
  • פגיעות מטעויות בתהליכי מיצוי ביתי

המסמך מתייחס בפרוטרוט לכל אחת מהסיבות, לגורמים שהובילו לסיבה, להשלכות השונות וכך גם למסקנות המתבקשות. אם ננתח את המסמך ביחס להערכות הנדרשת בישראל, ואלו עיקרי הסיבות לפגיעות השונות.

מאכלים שמכילים קנאביס

הסיבה המרכזית הן לפגיעות של ילדים והן להרעלות, נעוצה בעטיפות מבלבלות של מאכלים המכילים קנאביס, כשאחת המסקנות החשובות  מתייחסת למיתוג האריזות שנראות מאד מפתות עבור ילדים.

עם הלגליזציה ב-8 מדינות בארה”ב, התפתח גם שוק של מוצרי מאכל המכילים קנאביס שהפכו לפופולריים במיוחד בארצות הברית – ולרוב הם מצטרפים אל מדפי הממתקים והחטיפים השונים, והאריזות בהתאם. העובדה הזאת יכולה לבלבל, מה שגורם לילדים לעוט על חטיפי קנאביס מתוך מחשבה שזה חטיף רגיל ולאכול כאוות נפשם, אם כבר התאפשר להם להגיע אליו.

ממתקי קנאביס: נדרש שינוי במיתוג האריזות

כמה מדינות כבר נקטו בצעדים כדי להפחית את הצריכה בשוגג על ידי ילדים באמצעות אריזות עמידות לילדים ומבלי שיהיו על האריזה דמויות מצוירות או כל דבר שעשוי למשוך ילדים.

למרבה ההפתעה, או שלא, הסיבה המרכזית להרעלות של מבוגרים נעוצה באותו המקור – בלבול של עטיפות מאכלי קנאביס עם ממתקים וחטיפים רגילים. העניין של קנאביס בעיכול הוא שההשפעה מגיעה רק לאחר זמן ממושך יחסית ובעוצמה גבוהה יחסית לעישון. חשוב לציין שהרעלה של קנאביס היא תוצאה של צריכת יתר, שתסמיניה מתפוגגים מעצמם תוך זמן קצר.

רגישויות

ישנו אחוז קטן של אנשים שיש להם רגישות לקנאביס מסיבות שונות, אלו יכולות להיות אלרגיות, מצב בריאותי פיזי או נפשי לא מאוזן ומצבים תודעתיים שונים שהחיבור שלהם לקנאביס יכול להיות לא נעים במקרה הטוב ואפילו מסוכן במקרים מסוימים.

באופן כללי התגובות לרגישויות לקנאביס אינן קטלניות, בין אם מדובר על אלרגיות ובין אם מדובר על מצבים בריאותיים שיכולים להוביל לתסמיני הרעלה שמסתכמים בתחושה לא טובה ו/או הקאות או תודעתיים שיכולים להוביל להרגשה לא נעימה עד כדי חרדה.

קנאביס סינתטי (נייס גאי ודומיו)

זה דווקא סיכון שקשור ישירות ללגליזציה. בשוק כיום יש לא מעט תחליפים סינתטיים כמו נייס גאי, שתגובות חריפות לתחליפים אלו היוו גורם מרכזי להגעת בני אדם למיון. כמובן שזמינותו של קנאביס טבעי וחוקי ימנע  בחלק גדול מהמקרים את הצורך בשימוש בתחליפים סינטטיים שמסוכנים במיוחד לצריכה ועלולים אף להוביל למוות.

תאונות מתהליכי מיצוי ביתי

מיצוי ביתי של קנאביס בגז או באלכוהול יכול להיות מסוכן במיוחד ומומלץ לבעלי מכשור וידע מקצועי בלבד

אנשים שמנסים למצות קנאביס בביתם, ללא ניסיון והתמחות וללא שימוש בציוד מקצועי חושפים את עצמם לכוויות ולפגיעה מהתהליך עצמו. ועם הלגליזציה של קנאביס בקולורדו, יותר אנשים מדווחים על הסיבה האמתית לכוויות שלהם ולסיבה שבגללה הגיעו לקבל טיפול בבית החולים.

בכל הנוגע לבריאות הציבור ולגליזציה של קנאביס, חשוב להבהיר שחוקיות והסדרת השוק מאפשרת לאנשים לקבל ולמצוא טיפול רפואי במידת הצורך על רקע השימוש בקנאביס או במה שקשור אליו, כמו במקרים של אלרגיות או תאונות מיצוי.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות