ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

פלורידה: וייפורייזר התפוצץ וגרם למוות

שתפו את החברים

דווקא כשעטי האידוי נכנסים חזק לאופנה, תקרית אחת עשויה לגרום לכל חובבי הוייפ-פן לחשוב פעמיים לפני שהם מכניסים לפה את המכשיר. האם מדובר בתקלה חריגה או שיש סיבה אמתית לדאגה? לפי דיווח ממשלתי בארה”ב, טלמאדג’ ווייקמן ד’אליה בן ה-38 הוא…

דווקא כשעטי האידוי נכנסים חזק לאופנה, תקרית אחת עשויה לגרום לכל חובבי הוייפ-פן לחשוב פעמיים לפני שהם מכניסים לפה את המכשיר. האם מדובר בתקלה חריגה או שיש סיבה אמתית לדאגה?

לפי דיווח ממשלתי בארה”ב, טלמאדג’ ווייקמן ד’אליה בן ה-38 הוא הקורבן המוכר הראשון של סיגריה אלקטרונית. 

תושב פלורידה התגלה לאחר ששכניו דיווחו על עשן ולהבות שעולים מביתו, והוא נמצא עם כוויות ב-80% מגופו וחבלות קשות בגולגולת ובמוח.

הסיבה לפיצוץ: המכשיר לא עמד בתקנות בטיחות

לפי הדיווח, סיבת המוות הרשמית נקבעה כתאונה שגרמה לפצע דמוי ירי בראש. הפתולוג שביצע בד’אליה נתיחה לאחר המוות מצא לפחות שני חלקים של עט האידוי בתוך הגולגולת שלו.

המוצר שהוביל למוות הנורא וחסר התקדים הוא סיגריה אלקטרונית של חברת  Smoke-E Mountain, המיוצרת בפיליפינים ללא תקנות אמריקאיות.

תקנות בטיחות מחייבות. מבחר עטי אידוי

החקירה הראשונית והדוח המשטרתי מעלים כי ד’אליה ביצע שינויים בעט, אם כי לא ברור מה בדיוק היו. כך או כך, נדמה שהקורבן התפשר על איכות המוצר שגרם בסופו של דבר למותו.

דובר החברה מסר שלמוצריה אין היסטוריה של פיצוצים ויתכן שמקור הטרגדיה הוא באטומייזר (הפיה שמחוברת למקור חום) או בסוללה.

לטענת היצרנים, ישנן חברות מתחרות שמנסות להעתיק את טכנולוגיית הסוללות שלהן והדבר גורם לעתים לתקלות במכשירים.

כאמור, העט יוצר בפיליפינים, הרחק מדרישות הבטיחות המחמירות של המערב, ותיאורו ברשת אף מציין שהוא “לא מצויד בהתקני בטיחות”.

“לא אמכור יותר עטים של החברה”, אמר לרשת ABC גארי ווילדר, בעל חנות מקומי, “לכל חברה אחרת יש שבב מחשב שמונע מקרים כאלה”.

הרוג ראשון, אך לא מקרה ראשון של פיצוץ מסוכן

לפי דוח של FEMA, הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום, בין 2009 ל-2016 התרחשו קרוב ל-200 פיצוצי וייפורייזרים, אך זהו מקרה המוות הראשון. הפציעות הקשות ביותר עד כה היו איבוד שיניים, שריפת ציפורניים וכוויות קשות.

אם  התקרית האחרונה גורמת לכם לבטוח פחות בטכנולוגיה ויותר בטבק, ראוי לציין שבארה”ב מתים מדי שנה כ-480 אלף איש מעישון, לפי דוח של המרכז למניעת מחלות (CDC),  ועוד מיליונים במדינות מתפתחות בעולם.

מגמת המעבר לתחליפים היא ללא ספק שינוי מבורך, שגם יש בו תאונות וכשלים, לא צריך להרתיע. חשוב, כמובן, להשקיע כמה שאפשר באמצעי הבטיחות המתאימים, גם אם החלופה הזולה מפתה במיוחד.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות