ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
האיומים השתלמו: רשת 'דיזינגוף סנטר' ביטלה את יריד הקנאביס

האיומים השתלמו: רשת ‘דיזינגוף סנטר’ ביטלה את יריד הקנאביס

שתפו את החברים

“יריד הקנאביס” – שיתוף פעולה בין מרכז הקניות ‘דיזינגוף סנטר’ לבין רשת ‘פאפיז’, שהיה אמור להיערך בחודש הבא ולהכניס את הקנאביס למיינסטרים התרבותי בישראל – בוטל היום בהפתעה מצד הנהלת הסנטר לאחר שקבוצות של מתנגדי קנאביס הציפו את דף הפייסבוק…

“יריד הקנאביס” – שיתוף פעולה בין מרכז הקניות ‘דיזינגוף סנטר’ לבין רשת ‘פאפיז’, שהיה אמור להיערך בחודש הבא ולהכניס את הקנאביס למיינסטרים התרבותי בישראל – בוטל היום בהפתעה מצד הנהלת הסנטר לאחר שקבוצות של מתנגדי קנאביס הציפו את דף הפייסבוק של דיזינגוף סנטר בתלונות ואיומים. “אנו רואים בחומרה ניסיון להדרה מהמרחב הציבורי, שאינו שונה מכל הדרה אחרת על רקע מגדר, נטייה מינית, אמונה דתית או השתייכות לגזע או עם מסוים”, מוסר מנכ”ל רשת ‘פאפיז’.

מי שכבר הספיק לשמוע על יריד הקנאביס הגדול שהיה מתוכנן להיערך במרכז הקניות המפורסם דיזינגוף סנטר שבת”א, ואולי אפילו התקשה להאמין למשמע אוזניו ולקבל את העובדה שהסיסמה “יש קנאביס בסנטר” הופכת למציאות, יכול לחזור עכשיו למציאות. ככל הנראה, אין קנאביס בסנטר, ולא יהיה.

הנהלת דיזינגוף סנטר הודיעה היום בבוקר על ביטול מוחלט של האירוע, זאת למרות התחייבותה הפומבית בנושא כלפי ציבור הקונים והפרסומים הרבים שיצאו בנושא, מצד משרד יחסי הציבור שהיה אחראי על האירוע.

ביטול האירוע נגרם, ככל הנראה, עקב הצפה של תלונות ואיומים (בחרם צרכני, ואחרת) מצד קבוצה מצומצמת של פעילים המתנגדים לשחרור צמח הקנאביס ששמו להם למטרה את דף הפייסבוק של דיזינגוף סנטר וכן את דף האירוע הייעודי שנפתח ומאז הוסר מהפייסבוק.

האיומים השתלמו: רשת 'דיזינגוף סנטר' ביטלה את יריד הקנאביס
בסוף – אין קנאביס בסנטר, בגלל איומים

אותה קבוצת פעילים, שחלק מפעיליה ככל הנראה משתייכים לדת הסיינטולוגיה השנויה במחלוקת, הודיעה לרשת דיזינגוף סנטר כי קנאביס הוא סם מסוכן שאין לו מקום במיינסטרים הציבורי בישראל, ושטוב תעשה לה אם תמנע את קיום האירוע, אחרת תיחשב כמי שמשתפת פעולה עם אינטרסים פוגעניים.

ראוי לציין שמדובר בקבוצה של מתנגדי סמים נחרצים, שעומדים בין היתר גם מאחורי מימון עמותת “אל סם” ו”הרשות למלחמה בסמים”, שעד לפני כמה שנים הוציאו עלונים וחוברות הדרכה בתמיכה מלאה (וחתומה) של ארגונים סיינטולוגיים.

בסופו של דבר, הנהלת דיזינגוף סנטר החליטה להתקפל מכל ההתחייבויות לגבי האירוע וכאמור ביטלה אותו באופן גורף, מבלי לקבוע תאריך יעד חדש לקיומו וככל הנראה ללא כוונה להעלות את הנושא לדיון מחדש בעתיד.

הדרה מהמרחב הציבורי – בדיוק כמו גזענות ואפליה על רקע מיני

במקביל לקולות הזועמים שגרמו לביטולו של האירוע, נשמעו לכל אורך שעות היום גם קולות זועמים מנגד, שקראו להנהלת דיזינגוף סנטר שלא לבטל את האירוע בגלל אנשים חיצוניים שמעוניינים לשמר דעות מיושנות ומדיניות של אפליה.

“אנחנו, 2 מיליון צרכני הקנאביס בישראל, ו-50 אלף המטופלים הרפואיים שחייהם תלויים בצמח הזה, רואים בחומרה ניסיון להדרה מהמרחב הציבורי, שאינו שונה מכל פורמט אחר של הדרה על רקע מגדר, נטיה מינית, אמונה דתית והשתייכות לעם או גזע”, מסר פלג פסטיג, מנכ”ל רשת ‘פאפיז’.

באנגים למתחילים - מבקבוק פלסטיק ועד לאומנות זכוכית
קנאביס – עדיין לא במיינסטרים, רק בחושך

“צר לנו שדיזינגוף סנטר בחר להתקפל מפני גורמי חושך שרואים לנכון לרדוף צרכני קנאביס, דווקא מי שנמצא במרכז תל אביב ראוי היה שהיה בוחר מדיניות אחרת, שעומדת בקנה אחד עם קבלת השונה שהוא מערכי היסוד של העיר העברית הראשונה”, הוא אמר לסיכום.

הנהלת הסנטר לא סיפקה תגובה בנושא, אך בסופו של דבר התגובה בשטח ברורה: אין אירוע, אין קנאביס בסנטר, ואין דעות של המאה ה-21. בינתיים, המציאות מוכתבת על ידי השונאים, שמעוניינים להמשיך לנצח עם מדיניות ההפללה החשוכה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 4

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. לילך |

    כל הכבוד לסנטר שהורידו את יריד הקנאביס!

    1. ג'וני סלומון |

      כל הכבוד לזה שמתקפלים מיריד שהם תכננו, על בסיס איומים של חברי כת?

  2. שילו |

    אני לא מבין, מה זה שונה מיריד כסאות נכים בסנטר?!
    האם מישהו היה מתקומם נגד יריד כזה שמרכז לתוכו עשרות אם לא מאות נכים שמתאגדים ונפגשים תחת תחום מסוים שמשותף להם?!
    בושה וחרפה צרכני קנאביס לא שונים מצרכני המשקפיים בעולם! כמו שאדם צריך משקפיים כדי לראות טוב יותר ככה צרכן קנאביס צריך קנאביס כדי לחיות טוב יותר אין בזה שום רע ומי שחושב שיש.. שיפסיק להרכיב משקפיים ולעשות שימוש בכל חומר או מסגרת שמקלה על החיים שלו כי הרי ״הי, למה אתה לא מצליח להתמודד עם החיים שלך בלי עזרים חצוניים?״.

  3. יוליה בן דרור |

    קנביס הוא סם לכל דבר
    לא היתי רוצה שהוא יהיה נגיש לילדים שלי
    עדיף לחנך ילדים לבריאות ולהתנהגות הולמת מאשר למריחואנה .

שינוי גודל גופנים
ניגודיות