ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
חוגגים הערב: ליל הבאנגים הגדול חוזר לירושלים

חוגגים הערב: ליל הבאנגים הגדול חוזר לירושלים

שתפו את החברים

אירוע ‘ליל הבאנגים הגדול’ שייערך השנה בפעם ה-4 ברציפות, יתקיים הערב בגן הוורדים שבירושלים, כמיטב המסורת השנתית שהתחילה ‘טלגראס’ בימי הזוהר שלה. האירוע צפוי להיות השנה קטן מהרגיל, בעיקר בשל פעילות המשטרה נגד הרשת, אך לצד החוגגים הרגילים יתאספו השנה…

אירוע ‘ליל הבאנגים הגדול’ שייערך השנה בפעם ה-4 ברציפות, יתקיים הערב בגן הוורדים שבירושלים, כמיטב המסורת השנתית שהתחילה ‘טלגראס’ בימי הזוהר שלה. האירוע צפוי להיות השנה קטן מהרגיל, בעיקר בשל פעילות המשטרה נגד הרשת, אך לצד החוגגים הרגילים יתאספו השנה גם תומכיו הרבים של עמוס סילבר שיבואו לתמוך בשחרורו והפסקת רדיפתו על ידי הרשויות.

אחד מבין שלל האירועים שייערכו השנה ויציינו את יום הקנאביס הבין לאומי (4.20) הוא ‘ליל הבאנגים הגדול’, שעומד להיערך השנה בירושלים בפעם ה-4 ברציפות מאז הרעיד בפעם הראשונה את גן סאקר ואת המציאות של צרכני בקנאביס בישראל.

יש רבים שרואים באירוע ‘ליל הבאנגים’ המקורי (2014) את התחלת “עידן הקנאביס החדש” של ישראל, בו הסם המסוכן והמפחיד של פעם הוחלף בוויד קל להשגה עם טעם של לגליזציה. אמנם הלגליזציה לא באמת הגיעה, אבל התמיכה הציבורית בשחרור צמח הקנאביס נמצאת בשיאה, והתומכים רק מחכים לסיבה למסיבה.

ולכן, השנה החגיגה לא מאחרת לבוא ואף מקדימה את עצמה ללילה שבין ה-18 וה-19 לאפריל, כדי לא להתנגש עם אירועים אחרים שנערכים באותו היום. היום בשעה 20:40 בערב, ‘ליל הבאנגים הגדול’ חוזר רשמית לירושלים.

משחררים את הקנאביס, וגם את עמוס

הדגש העיקרי באירוע ליל הבאנגים הגדול שיתקיים היום בירושלים מושם על שחרור צמח הקנאביס וחגיגת לגליזציה אזרחית חופשית, לצד קריאה לשחרורו של עמוס סילבר, מייסד רשת ‘טלגראס’, שכלוא בחודש האחרון בתנאים ירודים במתקן כליאה באוקראינה.

שחרורו של עמוס מידי הרשויות הוא ככל הנראה לא בדיוק המסר הכללי של כל קהל התומכים שמתכוונים להגיע היום לאירוע, באופן מסורתי כדי לחגוג את האפשרות של צריכת קנאביס חופשית בציבור פעם אחת בשנה, אך ככל הנראה יהיו כאלה שמגיעים למקום רק כדי להפגין נגד מעצרו הלא חוקי לכאורה של סילבר.

רשת 'טלגראס' מזמינה את כולם לחגיגה - ליל הבאנגים הגדול 2019
רשת ‘טלגראס’ מזמינה את כולם לחגיגה – ליל הבאנגים הגדול 2019

מלבד עמוס, ישנם עוד 22 עצורים מבין חברי טלגראס’ שיוגש נגדם כתב אישום בקרוב, שגם בהם מתכנסים היום חברי הרשת כדי לתמוך מרחוק. חלק מהם יגיעו לכלא בכל מקרה, אבל עבור אחדים מהם עוד יש סיכוי לעונש קל בלבד.

“הערב אנו מדליקים משואה לכבוד אחינו ואחיותינו, נפגעי מדיניות ההפללה, שנפלו בשבי המדינה והמשטרה על לא עוול בכפם, מלבד עיסוק בפרחים”, מסר דובר מטעם רשת ‘טלגראס’. “השנה הזאת זה עוד יותר חשוב מכל שנה שהייתה בעבר. כל מי שצורך קנאביס בישראל צריך לבוא להביע תמיכה והזדהות, ולהראות לממשלה שהלגליזציה שלנו כבר כאן ולא צריך אותם”.

לפי פרטים שהגיעו לידי מערכת ‘קאנה’, מספר חברים ברשת טלגראס מתכוונים להגיע למקום האירוע כמה שעות קודם לכן ולארגן קצת “הפקה” במקום, זאת למרות שעד כה נמסר שלא יהיה ארגון מעבר להתאספות הראשונית. בכל מקרה, בשעה 20:40 כולם כבר יהיו שם, ואז נראה אם יהיו הפתעות כמו בשנים קודמות.

כמו בכל שנה, לקראת האירוע נפתח לוח טרמפים חברתי (הפעם בטלגרם) שמיועד לשירות הציבור והעלאת כמות המגיעים לאירוע – נכון לכרגע מתל אביב, ראשון לציון, באר שבע וכמה אתרי איסוף נוספים.

בניגוד לשנים קודמות, הפעילות ברשתות החברתיות שנועדה לקדם את האירוע הייתה דלה ולא מאורגנת יחסית, ומנגד גל המעצרים שפקד את טלגראס דווקא דחף את ההמונים לצאת ולהפגין אף יותר בעד החופש לעשן. כלומר, ישנם כל הסיכויים שהאירוע הולך להיות אף גדול יותר מאשר בשנים קודמות ואולי (כנראה שלא) אף לחצות את הרף ההיסטורי של 6 אלפים משתתפים שהיו בשנה הראשונה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 5

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. ארז |

    תתלבשו טוב וחם
    וזכרו שבלילה קר בירושלים

    1. ג'וני סלומון |

      תביאו דברים מעניינים 🙂
      ואפשר להתחמם גם בדרכים אחרות

  2. טלגראס לנצח |

    בהצלחה לכולם!
    טלגראס מחלקת מלא פייסלים, חולצות באנגים ועוד מלא הפתעות!

    מחכים לכם

    1. ג'וני סלומון |

      לא היו כתובים דברים כאלו בהזמנות. יש תמונות או משהו?

  3. שיר |

    מה לגבי נקודות האיסוף של ההסעות?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות