ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

האם ישו ריפא בעזרת שמן קנאביס?

שתפו את החברים

כל אחד יודע שבברית החדשה אפשר למצוא המון סיפורים על ניסים רפואיים שבוצעו ע״י ישו. ובעוד רבים פירשו את הסיפורים האלו כעדות להתערבות אלוהית, חוקרים כעת מציעים פרשנות אחרת וייתכן שיש הסבר הגיוני: ייתכן שישו השתמש בשמן הקנאביס לרפא חולים….

כל אחד יודע שבברית החדשה אפשר למצוא המון סיפורים על ניסים רפואיים שבוצעו ע״י ישו.

ובעוד רבים פירשו את הסיפורים האלו כעדות להתערבות אלוהית, חוקרים כעת מציעים פרשנות אחרת וייתכן שיש הסבר הגיוני: ייתכן שישו השתמש בשמן הקנאביס לרפא חולים.

אחד מחסידי האמונה הזאת הוא פרופסור למיתולוגיה קלאסית קארל פי רק Ruck, מאוניברסיטת בוסטון.

פרופ׳ רק השקיע ולמד במשך שנים את תפקידם של חומרים פסיכואקטיבים כמו קנאביס, פטריות פסיכואקטיביות, LSD ואחרים שמשתמשים בהם במנהגים דתיים וחוויות רוחניות.

על פי המחקרים שלו, חושב רק שיש סבירות גובהה שקנאביס הגיע מהיהדות ושהשימוש של הדת בצמח המשיך את דרכו בנצרות.

ישו ושמן קנאביס

״יש ספק קטן מאוד לגבי התפקיד שמילא הקנאביס בדת היהודית,״ אומר פרופ׳ רק

״אין סיכוי שצמח חשוב כ״כ שמהווה מקור לסיבי טקסטיל, שמנים תזונתיים ושכל כך קל לגדל, היה נעלם מעיניהם.״

״זמן הקציר של הצמח היה גורם לתגובה אנתאוגנית״ (חומר פסיכואקטיבי שנעשה בו שימוש בהקשרים דתיים או שאמאניים) זה המונח שהוא המציא כדי לתאר את התהליך שבשימוש חומרים פסיכואקטיבים בתוך חוויות רוחניות.

התאוריה הזאת שיהודים השתמשו בקנאביס בחלק מריטואלים דתיים מגיע מהברית הישנה, אלוהים דורש ממשה לייצר שמן קדוש מ ׳קנה בושם׳, אשר בלשנים ומלומדים נוספים אומרים שניתן לתרגם לקנאביס.

השימוש בשמן הפך למסורת חשובה ביהדות ועבר בירושה עד הולדת ישו.

לפי התאוריה של רק ואחרים, ישו כנראה שילב את השמן שנגזר מקנאביס בטקסים הרוחניים שלו. למעשה משיח (באנגלית Christ) הוא לא שם משפחתו כי אם נגזר מהשמעות של המילה משח.

המשמעות של השם מציעה את האפשרות שישו כנראה משח את עצמו עם השמן, שפיסית משח שמן על גופו כחלק מהטקסים הרוחניים, ואח״כ ביצע זאת על אחרים.

ישו ושמן קנאביס

הסיפור הופך למעניין אף יותר כשלוקחים בחשבון את הניסים שתועדו בברית החדשה בהם ישו ריפא אנשים עם בעיות ראייה, אפילפסיה (שנתפסה אז כדיבוק) והפרעות דומות נוספות.

לרוב, הריפוי נעשה בעזרת משיחת שמן קדוש מסוג מסויים – אפשרות גבוהה מאוד שמדובר בשמן קנאביס שהוזכר בברית הישנה.

ישנם קווים דומים לשימוש בקאנביס רפואי היום: מייצרים ממנו שמן עשיר בCBD שיעילותו הוכחה בטיפול בגלאוקומה (האם מדובר באותם ״עיוורים״ שמתוארים בברית החדשה?), אפליפסיה וסרטן.

פרופ׳ רק ואחרים מחברים את כל הנקודות הללו – ההתיחסות בברית הישנה למשיחת שמן שנעשה בעזרת קנאביס, שמו הרוחני של ישו מתייחס בדיוק לשמן הזה והשימוש שלו בשמן שבעזרתו ביצע ניסים רפואיים – כל זה מצביע על העובדה שישו כנראה היה מתומכי הקנאביס הראשונים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות