ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות בעולם הקנאביס - שבוע מצוין להשקעה

השקעות בעולם הקנאביס – אירופה מצטרפת למשחק

שתפו את החברים

מדד הקנאביס האמריקאי כבר רחוק מהשיא שהגיע בפתיחת השווקים, ובינתיים הוא ממשיך בירידה מזערית שנובעת מכמה מהלכים גדולים שמתרחשים במשק במקביל – ביניהם התרחבות חברות קולמביאניות ופתיחת השוק באיטליה, שגרמו למדד לרדת בעשרות אחוזים מאז הפסגה. בינתיים, כולם מתכוננים ללגליזציה…

מדד הקנאביס האמריקאי כבר רחוק מהשיא שהגיע בפתיחת השווקים, ובינתיים הוא ממשיך בירידה מזערית שנובעת מכמה מהלכים גדולים שמתרחשים במשק במקביל – ביניהם התרחבות חברות קולמביאניות ופתיחת השוק באיטליה, שגרמו למדד לרדת בעשרות אחוזים מאז הפסגה. בינתיים, כולם מתכוננים ללגליזציה ולשינוי בשוק העולמי, ואירופה מתקרבת למטרה בצעדים הולכים וגדלים.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) ירד השבוע בכ- 2%. להשוואה, הנאסד”ק סגר את השבוע כמעט ללא שינוי, והדאו ג’ונס ירד בכ- 0.2%. מתחילת השנה, מדד הקנאביס עלה בכ- 47%, אך הוא עדיין רחוק מהשיא שרשם באוקטובר 2018 בכ- 21%.

הפרחים שעל הענף

– חברת ‘קהירון’ הקולומביאנית (סימול: V) פרסמה השבוע מספר הודעות משמעותיות, ובהן מזכר הבנות עם רשת של 900 בתי מרקחת בקולומביה להפצת מוצריה, רכישה של חברת קנאביס באיטליה והפצת מותג הקוסמטיקה שלה ל- 150 חנויות נוספות. החברה גם זכתה בהמלצת קנייה ומחיר יעד של 6.5$ קנדי מחברת המחקר ‘קנקורד’. המנייה סגרה את השבוע ללא שינוי ניכר.

– חברת ‘קנטרסט’ (סימול: CTST) פרסמה השבוע כי גיוס המניות המתוכנן שלה יבוצע במחיר הנמוך בכ- 15% ממחיר המניה בבורסה. המשקיעים לא אהבו את הדילול הנוסף במחיר הנמוך, ושלחו את המניה לירידות של כ-15%.

אירופה מתקרבת - שוויץ, גרמניה ודנמרק מתחילות שיחות לגליזציה
קנאביס – המדדים בעיקר עולים, אבל גם קצת יורדים

– יצרנית סוכריות הג’לי עם קנאביס מקליפורניה, ‘Plus Products’ (סימול: CNSX: PLUS) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון האחרון של 2018. הכנסות החברה ברבעון האחרון עמדו על 3.3 מ’ דולר, כאשר בכל אחד מארבעת הרבעונים האחרון היא רושמת עלייה ממוצעת של 56% בהכנסות מרבעון לרבעון.

סוכריות הג’לי בטעם אבטיח מתוצרת החברה הן המוצר האכיל עם רכיבי קנאביס (Edibles) הנמכר ביותר בקליפורניה, מתוך כ-20,000 מוצרים אכילים הנמכרים במדינה. מנייתה עלתה השבוע בכ-13.5%.

– ‘אינטרקיור’ הודיעה השבוע כי היא חתמה על מזכר הבנות עם חברה קנדית שמטרתו לקבל רישיונות גידול ומכירה בקנדה. מנייתה סגרה את השבוע בירידות של כ- 2.3%.

– עוד בגזרת הישראליות, מרבית המניות רשמו השבוע ירידות. ‘קנביט’ ירדה בכ-11.6%, ‘מדיקל’ ירדה בכ-4.4%, ‘הרודיום’ ירדה בכ-10.3% ו’טוגדר’ ירדה בכ-4.9%.

שורש הענף

שורש הענף מגיע השבוע מאירופה. דנמרק התחילה בינואר השנה פיילוט ארבע שנתי לתכנית הקנאביס הרפואי שלה. עד כה הסתמכה דנמרק על ייבוא, וכעת היא מתכוונת לפתוח את האפשרות לחברות בינלאומיות לייצר ולייצא מהמדינה.

חמש חברות הגישו בקשות לקבלת רישיונות ייצור במדינה, ובהן שלוש ענקיות הקנאביס: קנופי, אורורה ואפריה. דנמרק אינה חלק מהאיחוד האירופי, אך ייצור במדינה יאפשר ייצוא למדינות אירופאיות כמו גרמניה וצרפת.

המטופלים למען ד"ר ג'וני גרינפלד - גויסו 52 אלף ש"ח להגנה המשפטית
אירופה מתקרבת – שוויץ, גרמניה ודנמרק מתחילות שיחות לגליזציה

גם בשווייץ סוגיית הלגליזציה המלאה עלתה השבוע לכותרות, עם פרסום דו”ח ממשלתי הממליץ על הקמת מערך מפוקח של קנאביס לצרכי פנאי. כיום השימוש החוקי היחיד בקנאביס במדינה הוא בתרופה ‘סטיבקס’ הניתנת במרשם רופא ובשמני קנאביס הנרשמים רק לחולים סופניים.

הצעת חוק קודמת שעלתה במועצה הכללית רק בספטמבר האחרון נדחתה ברוב גדול, כך שעדיין מוקדם לדעת האם הדו”ח האחרון יחולל שינוי משמעותי בשוק הקנאביס המקומי.

שבוע טוב לכולם.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. מאיר חת |

    דנמרק היא חברה בשוק האירופי.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות