ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות בתחום הקנאביס

השקעות קנאביס בשוק ההון – סקירה שבועית (27.1)

שתפו את החברים

מדד הקנאביס נמצא השבוע בעלייה, בין היתר בשל העובדה שממשלת ישראל אישרה ייצוא קנאביס רפואי לחו”ל וכן בשל התרחבותן של מספר חברות גדולות בארה”ב  ובקנדה – חלק בתחום הקנאביס הרפואי וחלק עוסקות בגידול המפ, שהפך לדבר הגדול הבא. בעקבות אישור…

מדד הקנאביס נמצא השבוע בעלייה, בין היתר בשל העובדה שממשלת ישראל אישרה ייצוא קנאביס רפואי לחו”ל וכן בשל התרחבותן של מספר חברות גדולות בארה”ב  ובקנדה – חלק בתחום הקנאביס הרפואי וחלק עוסקות בגידול המפ, שהפך לדבר הגדול הבא. בעקבות אישור הייצוא ישראל על המפה, והחברות המקומיות מזנקות.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) רשם השבוע עליה של כ- 4%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 0.9% והדאו ג’ונס עלה בכ- 0.6%.

הפרחים שעל הענף

חברת ‘Village Farms’ (סימול: VFF.TO) היא חברה חקלאית ותיקה שנכנסה לפני כשנה לעסקי הקנאביס, ובעקבות רפורמת ההמפ בארה”ב היא תחל השנה גם בגידולי המפ. בנוסף, החברה הודיעה השבוע על כוונתה לרשום את מניותיה למסחר בנאסד”ק, וכן הודיעה כי השלימה את הסבתו של מתחם החממות הענק שלה בקנדה לגידולי קנאביס, וכעת היא ממתינה לאישורים סופיים ממשלת קנדה לצורך השתילה. בשטח המתחם ניתן יהיה לגדל 75 טון קנאביס בשנה, כאשר ווילג’ פארם מחזיקה 50% מהשטח. עקב כך, מניית החברה עלתה בתגובה בכ-20%.

חברת ‘Hexo’ הקנדית (סימול: HEXO) החלה השבוע להיסחר בבורסה של ניו יורק, ה-NYSE. לחברה יש פוטנציאל ייצור של 108 טון בשנה, ומיזם משותף עם חברת ‘מולסון’ יצרנית ‘מילר’ שנוגע לייצור משקאות קנאביס.

השקעות בשוק ההון - תחום הקנאביס
המדדים בעלייה כמעט תמידית – קנאביס הוא השוק החם החדש

– חברת ‘אפריה’ (סימול: APHA), המככבת בטור השבועי שלנו באופן כמעט קבוע, נחשפה השבוע לניסיון להשתלטות עוינת על ידי חברת הקנאביס האמריקנית ‘Green Growth Brands’ (סימול: GGB.CN). על פי ההצעה שנשלחה לבעלי המניות של אפריה, GGB תרכוש 100% ממניות החברה תמורת 1.57 מניות של GGB לכל מניה של אפריה, מה שמעניק לאפריה שווי חדש של כ- 1.76 מיליארד דולר.

חברת ‘אלאפיה’ (סימול: ALEF.V) היא רשת של מרפאות לטיפול באמצעות קנאביס רפואי בקנדה, המטפלת באופן שוטף בכ-50 אלף איש. בנוסף, לחברה יש מתקן גידול בהקמה, שיתחיל לייצר כבר ברבעון הבא בקצב של 98 טון קנאביס בשנה, רובו ייצרך על ידי המטופלים הקיימים של החברה.

החברה פרסמה ביום שישי תוצאות של ניסוי על מטופליה, התואמות את אלו של מחקרים קודמים שבחנו את הנושא. לפיהן, 45% מהמטופלים הפסיקו לצרוך משככי כאבים לאחר הטיפול בקנאביס רפואי. מניית החברה עלתה ביום שישי בכ- 21%.

שורש הענף

שורש הענף מגיע השבוע מארצנו הקטנטונת. לפי הדיווחים שפורסמו בשבוע שעבר, הממשלה אמורה לאשר היום ייצוא קנאביס מישראל, שייכנס לתוקף בתוך מספר חודשים. לאור זאת, רשמו מניות הקנאביס הישראליות בשבוע החולף עליות דו ספרתיות. ‘עמיר שיווק’ ו’הרודיום’ עלו בכ- 14%, ‘טוגדר’ בכ- 30% ואילו ‘אינטרקיור’, אשר בין מנהליה נמצא גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, עלתה ב- 52% (!!). 

ייצוא קנאביס מישראל לחו"ל
קנאביס רפואי בחו”ל – חודשים ספורים עד לתחילת היישום

בעקבות העליות נסחרת כעת ‘אינטרקיור’ בשווי של כ- 743 מיליון ש”ח. אם לוקחים בחשבון את האופציות הנוספות שבידי בעלי העניין וכבר נמצאות עמוק בתוך הכסף, שווי החברה הוא כבר כמיליארד ש”ח ומעלה.

שבוע מוצלח לכולם.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות