ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

סיגריות וקנאביס – צעירי ארה״ב מוותרים על סיגריות, לא על קנאביס

שתפו את החברים

סיגריות וקנאביס – מחקר חדש שפורסם באוניברסיטת מישיגן מגלה כי פחות צעירים מעשנים כיום סיגריות מאשר לפני שלושים שנה, אך מעשנים יותר קנאביס. זאת הפעם הראשונה שמחקר מראה שקנאביס נפוץ יותר מסיגריות בין סטודנטים צעירים. על פי המחקר, מעט מאוד…

סיגריות וקנאביס – מחקר חדש שפורסם באוניברסיטת מישיגן מגלה כי פחות צעירים מעשנים כיום סיגריות מאשר לפני שלושים שנה, אך מעשנים יותר קנאביס. זאת הפעם הראשונה שמחקר מראה שקנאביס נפוץ יותר מסיגריות בין סטודנטים צעירים.

על פי המחקר, מעט מאוד צעירים מאמינים שלקנאביס יש את ההשפעה השלילית שיוחסה לו ע״י הממסד. זאת כנראה הסיבה שסטודנטים לא חוששים לצרוך אותו. מצד שני, צעירים כיום מכירים היטב את הסכנות הכרוכות בעישון סיגריות, וזו הסיבה לכך שמספר הסטודנטים המעשנים הוא רבע ממספרם בשנות ה-80׳. כולם כבר יודעים שמספר מקרי המוות כתוצאה מעישון קנאביס הוא אפס, לעומת טבק שהורג כ480,000 מעשנים מדי שנה רק באמריקה.

 

 

Screenshot at Sep 04 13-17-13

המחקר בחן נתונים ממכללות ברחבי ארה״ב ומצא ש5.7 אחוז מהסטודנטים דיווחו על עישון קנאביס על בסיס יומיומי לעומת 5 אחוז דיווחו על עישון סיגריות על בסיס יומי. מדובר פה בירידה חדה; ב1999 מעשני הטבק בקרב סטודנטים עמד על 19 אחוזים.

לויד ג׳ונסון, החוקר הראשי בפרויקט, פרסם הצהרה ובה אמר: ״אנו רואים בבירור שבשבע או שמונה השנים האחרונות חלה עליה בשימוש במריחואנה בקרב הסטודנטים בקולג׳ים ברחבי ארה״ב, ועליה זו מקבילה לעליה שאנו רואים בקרב בוגרי תיכון בכלל.״

למחקר באוניברסיטת מישיגן לחצו כאן

 

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות