ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ג'קי - מטופל בקנאביס רפואי (פרויקט התרופה הירוקה - קאנה)

“בזכות הקנאביס ישנתי 6.5 שעות רצופות לראשונה מזה עשור”

שתפו את החברים

ג’קי הוא מטופל קנאביס רפואי מזה כשנתיים הסובל ממחלת האפליפסיה. לאחר גל התפרצויות של כאבי ראש והתקפים בלתי פוסקים, ומסע ארוך ומתיש בין רופאי כאב שסירבו להמליץ על טיפול בקנאביס, הוא קיבל לבסוף את התרופה שהחזירה לו את שגרת החיים…

ג’קי הוא מטופל קנאביס רפואי מזה כשנתיים הסובל ממחלת האפליפסיה. לאחר גל התפרצויות של כאבי ראש והתקפים בלתי פוסקים, ומסע ארוך ומתיש בין רופאי כאב שסירבו להמליץ על טיפול בקנאביס, הוא קיבל לבסוף את התרופה שהחזירה לו את שגרת החיים התקינה. “בזכות הקנאביס ישנתי בפעם הראשונה מזה עשור, 6.5 שעות שינה רצופות, המתוקות ביותר שהיו לי בחיים”, הוא מספר.

ג’קי הוא בחור צעיר בן 30, שמאז גיל 16 מאובחן כחולה אפילפסיה. הוא התוודע לסגולותיו של הטיפול בקנאביס עבור חולי אפילפסיה בזכות חברה של אמו, שהמליצה לו לנסות את הטיפול לאחר שרשימה ארוכה מאוד של כדורים לא עזרה בשיפור מצבו.

כמו חולים רבים, גם ג’קי עבר מסע ארוך וקשה של ביקורים במרפאות כאב בכל רחבי הארץ, הוצאת סכומי כסף גדולים וקבלת סירובים תקפים להמלצה על טיפול בקנאביס רפואי. לאחר חודשים רבים של ניסיונות, מצא לבסוף ג’קי רופא מומחה שסיפק לו המלצה לטיפול בקנאביס ואיפשר לו לקבל רישיון.

מאז, במשך שנתיים בהן הוא מטופל בקנאביס רפואי, הוא מספר כי החיים שלו השתפרו פלאים. הוא הצליח לעשות כל מה שחלם בעבר ואפילו להתחתן. ג’קי הסכים להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה, ולספר על הטיפול ששינה את מצבו הרפואי.

1. מהי ההתוויה בגינה אתה מטופל בקנאביס רפואי?

“בגיל 16 אובחנתי כחולה אפילפסיה (Juvenile Epilepsy). ההתקפים הראשונים שחוויתי התחילו בכאבי ראש חזקים מאוד ובלתי מוסברים בעיקר בחצי השמאלי של הראש. עם הזמן למדתי להבחין בין סוגי הכאב השונים, ולהבין שהכאבים גם מגיעים בשעות מסוימות ובעוצמות מסוימות”.

קנאביס כטיפול באפילפסיה
קנאביס רפואי מפחית משמעותית את התקפי האפילפסיה

“באותה התקופה ניסיתי מאוד להשקיע בלימודים ובעבודה – אבל לא הצלחתי. כמובן שאף אחד במסגרות הללו לא הבין למה אני נעדר פעמיים בשבוע לפחות, למה אני חולה הרבה ולמה אני עצבני כל הזמן. אנשים סביבי לא הבינו שהעצבים נובעים כתוצאה מכך שאני סובל מכאבים בלתי פוסקים ומנסה להסתיר אותם. בין אם אני יוצא לעבודה, בין אם אני יוצא לבלות ואפילו בחופשה – הכל מלווה בסבל נוראי”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“גילוי נאות – את הקנאביס הכרתי עוד לפני שקיבלתי את הרישיון הרפואי שלי. בגיל בוגר יחסית מהממוצע שמתחילים לעשן בארץ אך גם זה ברמה של שאכטה פעם בכמה חודשים וגם אז – לא תמיד לקחתי לריאות”.

“לקנאביס הרפואי נחשפתי דרך חברה טובה מאוד של אמא שלי, שתמיד הייתה מודאגת מהמצב שלי. חשוב לציין כי באותה התקופה בחיים שלי לא היה כמעט סוג תרופה שלא ניסינו. כדורים חזקים כמו ‘פרקוסט’ או ‘אוקסיקונטין’, שהביאו לתופעות לוואי נוראיות, ועוד סוגים רבים של תרופות נרקוטיות”.

“אחרי זמן מה, היא ייעצה לי לנסות קנאביס רפואי ולראות אם בכלל יש לזה השפעה טובה עלי. אחרי שניסיתי לצרוך קנאביס רפואי כמו שצריך בפעם הראשונה, אני לא אשכח את הלילה הזה בחיים. בזכות הקנאביס ישנתי בפעם הראשונה מזה עשור, 6.5 שעות שינה רצופות, המתוקות ביותר שהיו לי בחיים”.

3. תאר את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים

“מאז אותן 6.5 שעות שינה מדהימות – התחלתי את המירוץ אחר הרישיון לקנאביס רפואי. תחילה, חקרתי על הצמח עד כמה שאפשר. ככל שהתעניינתי יותר ככה גם הופתעתי לגלות עד כמה הקנאביס עזר לאנשים, וכמה הוא שיפר את איכות חייהם. עם כל סיפור כזה, ירדה לי דמעה של אושר, כי מדובר בעוד חיי אדם שניצלו והשתפרו”. 

“עד לקבלת הרישיון, כמובן שכמו כולם עברתי גם אני בכמה מרפאות כאב, שניסו באמת לעזור לי, ואני באמת מודה להם על הנכונות. אך לפעמים, הרופאים ראו אותי לא כפי שציפיתי, וניסו לשכנע אותי שאני מדמיין, מגזים, שרוי בדיכאון ועוד כל מני דברים הזויים, בלי באמת להבין עד כמה אני הרגשתי גרוע וכמה באמת כאב לי”.

“אחרי שבמרפאת כאב אחת לא רצו לשמוע על קנאביס רפואי, ורק דחפו לי עוד ועוד תרופות נרקוטיות מסוגים שונים, עברתי לטיפול בבית חולים אחר שגם בו קיבלתי מרשמים לעוד ועוד תרופות, הצעות לטיפולים ביותרפיים, עיסויים רפואיים ומה לא, אך כמובן ששום דבר מזה לא עזר”.

קנאביס רפואי
כדורים – מכשול חובה בדרך לרישיון

“לאחר מכן, הגעתי למרפאה נוספת, ולמרות שגם שם הרופא היה נגד טיפול בקנאביס רפואי, ואפילו טען כי זה יכול לגרום לי לשבץ מוחי – הוא כן נתן לי הפנייה לנוירוכירורג, שסוף סוף אחרי 12 שנה של סבל, בדק לעומק ומצא את הבעיה. הוא איבחן אותי ואמר שהבעיה שלי נקראת: Arnold Chiari Malformation, כלומר המוח התפתח בצורה לא נכונה, והוא יושב בדיוק על העצב של חוליה C2, והדבר מתורגם לכאבים וההתקפים שהיו לי”.

“לפני הכל, עצם העובדה שרופא הצליח לשים את האצבע על הבעיה – כבר היה הקלה משמעותית בשבילי. כי סוף סוף יכולתי להגיד ולהודות בפה מלא שיש באמת בעיה ושאני לא הוזה כמו שניסו להכניס לי לראש”.

“בסופו של דבר, הגעתי למרפאה של ד”ר דרור רובינסון, הראשון מבין כל הרופאים שלא שלל על הסף את האופציה לטיפול בקנאביס רפואי והראשון שבאמת הקשיב לי ולכל הסבל שלי, והתעניין לבדוק את הבעיה לעומקה. הוא לא סמך על שום חוות דעת של רופא אחר, ועבר בעצמו על כל הבדיקות שלי. כל בדיקות ה-CT וה-MRI שעשיתי במהלך כל השנים אחת אחת”.

“לאחר שעבר על כל הבדיקות שלי, הוא הגיש בשמי בקשה ליק”ר להוצאת רישיון לקנאביס, שנשלחה יחד עם המלצה של נוירולוגית ופסיכיאטרית – זאת מכיוון שהם מחויבים לראות שאני לא סובל מפסיכוזה ושאין לי עבר משפחתי שיעיד על סכנה למקרה שכזה”.

4. תאר את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“וואו, מאז שאני מטופל בקנאביס רפואי קרה כל כך הרבה. אבל הדבר החשוב ביותר זה שהבנתי שבזה אני רוצה לעסוק. הייתי רוצה לעזור לעוד אנשים בעתיד לקבל מרפא לכאבם. מעבר לכך, התחתנתי עם אשתי באוגוסט האחרון, למדתי לפסיכומטרי והצלחתי להוציא ציון קבלה לאוניברסיטה העברית והתקבלתי לפקולטה לחקלאות לחוג למדעי הצמח וביוטכנולוגיה. בנוסף, אני מצליח לעבוד במשרת סטונדט – בלי שאני צריך לפספס ימי עבודה עקב ימי מחלה”.

קנאביס כטיפול באפילפסיה
יום ההולדת השמח ביותר של ג’קי

“אני מתרגש כל יום, מסתקרן כל יום והכי חשוב מרגיש מאוד פרודקטיבי כל היום. בנוסף, אני סוף סוף ישן טוב ואוכל טוב, לעומת זמנים ללא הרישיון בהם הייתי אוכל פעם ביום בקושי. אני הרבה פחות עצבני וגם במידה ותוקפים אותי כאבים הם נסבלים הרבה יותר”.

5. האם אתה מטופל בקנאביס בלבד, או נוטל תרופות נוספות במקביל?

“עד לפני חצי שנה הייתי לוקח 1750 מ”ג של ‘דפלפט’, ‘איקפרס’, ‘סרנדה’ וממשכי כאבים (‘אוקסיקונטין’ או ‘טרמדקס’). כיום עם הקנאביס, אני מטופל ב750 מ”ג ‘דפלפט’ בלבד, שגם אותו אני מקווה להוריד כמה שיותר מהר”.

6. אילו עצות יש לך לתת שחולים שמנסים לקבל אישור?

“העצה שלי כרגע, היא לצערי רק להמתין לרפורמה החדשה. אני מודה שאני מאוד מפחד מהייקור שעתיד להיות לנו, למרות ש’תיקון עולם’ הודיעו בפומבי שלא יעלו מחירים לעולם, ועדיין לא ידוע מה יקרה עם שאר החברות”.

“אני רוצה לשלוח ברכה, חיזוקים ואור לכל החולים הממתינים ולאחל להם להיות חזקים. זה קשה מאוד בהתחלה, וזה מסע מפרך שלא תמיד הולך חלק אבל אל תשכחו להתעקש. קנאביס משפר את החיים של החולים – כל אחד באשר הוא יהיה”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לא, לא יצא לי לחוות מקרה כזה והאמת שתודה לאל על כך. אני בטוח שזה לא נעים ואפילו טראומתי במיוחד לחולה. הרי ברור לכולנו שגם לחץ גדול יגרום לכאבים גדולים יותר”.

8. איפה אתה חושב שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“ללא הקנאביס אני בהחלט יודע שלא הייתי יכול להימצא במקום בו אני היום. לא הייתי מצליח ללמוד ולא יודע עד כמה הייתי יכול לפתח מערכת יחסים במצב הקודם שלי”.

קנאביס רפואי
קנאביס – האור בקצה המנהרה של מטופלים רבים

“הקנאביס שינה לי את החיים מכף רגל ועד ראש. ממצב שבו כל שנייה דואגים לי, למצב שאני מסוגל לדאוג לעצמי ואפילו מסוגל לעזור לאחרים. במידה מסוימת, אני מרגיש חייב את החיים שלי לצמח הזה ולכוחות שהוא נותן לי. כרגע, המטרה העיקרית שלי היא ללמוד את התחום ולהתחיל לעבוד בידיעה שאני עוזר לחולים כמוני לקום על הרגליים”.

9. מה אתה חושב על גידול קנאביס ביתי, והאם חשבת להתחיל לגדל בעצמך?

“אני חושב שהתחום הזה יפה מאוד, אך אני לא מגדל בבית כיוון שמספיק לי המינון הרפואי החודשי שלי. ללא ספק אני יכול להבין חולים אונקולוגיים או סופניים שיעשו זאת, כי בעת מלחמה על בריאות הגוף האדם יעשה הכל”.

סיפורו של ג’קי פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות