ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

לא משתלם אבל מצחיק: 4 פשעים כושלים בעולם הקנאביס

שתפו את החברים

הסטטוס הלא חוקי של צמח הקנאביס בעולם הופך מיליונים רבים לעבריינים בעל כורחם, אבל מתוך ההמון מתבלטים כמה עבריינים טיפשים במיוחד שמהווים דוגמה מושלמת לכך שהפשע אולי לא משתלם אבל בהחלט עשוי להיות משעשע במיוחד. הנה 4 פשעים בעולם הקנאביס…

הסטטוס הלא חוקי של צמח הקנאביס בעולם הופך מיליונים רבים לעבריינים בעל כורחם, אבל מתוך ההמון מתבלטים כמה עבריינים טיפשים במיוחד שמהווים דוגמה מושלמת לכך שהפשע אולי לא משתלם אבל בהחלט עשוי להיות משעשע במיוחד. הנה 4 פשעים בעולם הקנאביס שלא חשבו עליהם יותר מדי מראש, וזכו למקום של כבוד בהיכל הכישלונות:

עולם הקנאביס, נרחב ועמוק ככל שיהיה, עומד בעיניה של מרבית האוכלוסייה על שתי “עובדות”: החזקה ושימוש בצמח הקנאביס אינם חוקיים ומשתייכים לצד העברייני של השוק, וצרכני הקנאביס, או כמו שהם מכונים “סטלנים”, מתנהגים לפעמים בטיפשות או חוסר מחשבה.

העובדה השנייה יכולה משעשעת בפני עצמה, אבל בשילוב עם העובדה שמדובר בעבירה על החוק שדורשת בדרך כלל יכולת מחשבה בסיסית על איך להתחבא מהמשטרה, מדובר במתכון נפיץ במיוחד שהפיק עד היום שלל סיפורים אודות פשעים כושלים ותקריות משעשעות. חלק מהסיפורים שגרתיים למדי, אך בינם מתבלטים כמה מוחות ייחודיים שהובילו את עצמם היישר אל הצרה בצורה דבילית לכל הדעות.

הנה 4 סיפורים על פושעים שכנראה היו צריכים לוותר על השאכטה של הבוקר ביום בו הם קיבלו את ההחלטה הגרועה להחריד שלהם:

גניבה מתחת לאף

צמח קנאביס, ריח של קנאביס
ריח של קנאביס – חלק מהאנשים פשוט לא יכולים לעצור את עצמם

דיוויד אלן תומפסון, צעיר אמריקאי בן עשרים ושבע הגיע יום אחד לתחנת המשטרה שבשרלירוי, פינסלבניה, על מנת לנדב למשטרה מידע אודו אירוע פלילי לו הוא היה עד.

בעודו ממין בתחנה עד שיתפנה שוטר שיגבה ממנו את עדותו, לפתע תפס את אפו ניחוח מוכר ונעים. על שולחן קרוב נחה שקית מלאה בפרחי קנאביס, שהוחרמה על ידי שוטר קודם לכן והמתינה לתיוק וסגירה בחדר הראיות.

תומפסון תפס את השקית וברח מהתחנה, אך לצערו, תחנת המשטרה הייתה כמובן מצוידת במצלמות – והוא נתפס מיד לאחר יציאתו מהמתחם. כשהתבקש להסביר את ההחלטה לגנוב שקית קנאביס מתחנת משטרה, טען שהריח היה מפתה מדי. יש אנשים שפשוט לא יכולים לעצור את עצמם.

הכלב הזמין לי את הסמים

שחקן הבייסבול כריס פרז (פשעי קנאביס)
שחקן הבייסבול כריס פרז – הזמין משלוח קנאביס על שם הכלב

כריס פרז (Chris Perez), שחקן בייסבול אמריקאי, החליט ביום אחד בו התחשק לו לעשן כי במקום לנסות להתארגן מדילר מקומי באוהיו, הוא יזמין לעצמו זר פרחים איכותי מקליפורניה.

את המשלוח, אשר כלל מעל ל-250 גרם קנאביס רפואי, רשם פרז על שם ברודי באום – לא שם בדוי או שם של חבר קרוב, אלא שמו המלא של כלב המשפחה. ברודי הוא שמו של הכלב, ובאום הוא שם משפחתה של אם המשפחה מלפני הנישואים.

פרז קיווה כי העובדה שהמשלוח, שרשום על שם כלב, שכמובן אינו מופיע במערכת וייחשב כנראה לטעות, תעלים כל קשר שלו לחבילה במקרה והיא תיתפס. אם תהיתם, המזימה הזאת לא עבדה לו, והשוטרים פשוט הגיעו לכתובת אליה הוזמן המשלוח ועצרו את בעליו האמיתי של המשלוח, לכלב שלום.

כשנתפס, פרז דרש לדבר עם עורך הדין שלו – לא לפני שהסתקרן לגבי חוקי ההחזקה והשימוש בקנאביס באוהיו. בסופו של דבר הוא הורשע בעבירה ונאלץ לשלם קנס בסך 250 דולר ולהתחייב להימנע מצריכת קנאביס במשך שנה שלמה תחת משטר בדיקות שתן.

תעצרו אותי, אני בשיגעון

תתמונת מעצר של לילנד דוליינטה והולנד סווארד - הזמינו משטרה על עצמם בגלל פרנויה
לילנד איילה-דוליינטה והולנד סווארד – הזמינו משטרה על עצמם בגלל פרנויה

כפי שכתב פעם ג’וזף הלר (“מלכוד 22”), “זה שאני פרנואיד לא אומר שלא רודפים אחריי”. במקרה של לילנד איילה-דוליינטה והולנד סווארד, שני סוחרי קנאביס שהפלילו את עצמם בצורה יצירתית, הפרנויה אמרה בעיקר שהם עישנו יותר מדי מהחומר שלהם.

במהלך מקרה יוצא דופן שהפך לויראלי ברשת, הצמד התקשר למשטרה לדווח על הברחה של כעשרים פאונד (9 קילו) של קנאביס שהתבצעה באותו הרגע על ידם, זאת לאחר שהתחילו לדמיין כי המכוניות שנוסעות לידם בכביש שייכות כולן לשוטרים סמויים. הם התקשרו למוקד המשטרה בתחינה ואמרו שהם מוכנים להיכנע תוך בקשה שהמשטרה תפסיק לרדוף אחריהם. מוקדן המשטרה, שהצליח להשאיר קר רוח בצורה יוצאת דופן, הוציא מצ’ינג וצ’ונג המודרניים את מיקומם בקלות מדהימה – והצמד נעצר.

האזינו לשיחה המלאה עם מוקד המשטרה:

חיים על הקצה

פשעים מכל סוג שהוא, גם אם מדובר בעבירה מינורית וחסרת קורבנות כמו גידול עציצים בבית, כדאי מאד לעשות כמה שיותר רחוק מעיניו החוקרות של החוק. מספיק רחוק, אם תשאלו שלושה גברים מווילס, זה אומר בחצר האחורית של תחנת המשטרה.

מחסן עצום לגידול קנאביס שנתפס ליד תחנת המשטרה
מחסן עצום לגידול קנאביס שנתפס ליד תחנת המשטרה

שלושת הגברים, בני 37, 54 ו-61, הקימו ותחזקו חממת ענק בתוך מחסן של מפעל נטוש, הממוקם בשכנות למטה המשטרה הראשי באזור. בתוך המחסן, עליו פשטו השוטרים לאחר כמה חודשים של פעילות רציפה, נמצאו 700 עציצים בשווי של 800,000 לירות שטרלינג (כ-3.7 מיליון שקל).

שלושת הגננים החובבים נכלאו לבין שלוש וחצי לחמש שנים, ולא עזר להם שהם חסכו למשטרה זמן בחיפושים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות