ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מאנצ'יז

נהנים מהמאנצ’ ונשארים בריאים – בשלושה צעדים פשוטים

שתפו את החברים

למי מאיתנו זה לא קרה? שעת לילה מאוחרת, כזו שכבר ממש לא חכם לאכול בה, אבל בדיוק סיימנו לעשן פייסל ענק וכל מה שבא לנו זה לחסל מיכל של “בן אנד ג’ריס” שמחייך אלינו מהמקפיא. תחושת המאנצ’יז שנגרמת מצריכת קנאביס…

למי מאיתנו זה לא קרה? שעת לילה מאוחרת, כזו שכבר ממש לא חכם לאכול בה, אבל בדיוק סיימנו לעשן פייסל ענק וכל מה שבא לנו זה לחסל מיכל של “בן אנד ג’ריס” שמחייך אלינו מהמקפיא. תחושת המאנצ’יז שנגרמת מצריכת קנאביס עלולה לגרום לנו לאלתר ולבלוס מכל מה שבא ליד, ומכיוון שלא מדובר בדרך נכונה לתזונה בריאה, הנה 3 צעדים פשוטים שיעזרו לכם להתמודד איתה:

כולנו יודעים שג’אנק פוד אינו טוב לבריאות, אבל כולם גם יודעים שמאד קשה לסרב למאכלים מתוקים או מטוגנים בשמן עמוק על בסיס יומיומי, במיוחד כשמעשנים מידי יום כמות לא מבוטלת של תפרחת מעוררת מאנצ’יז.

כחלק מגלגל המאנצ’ והבושה, אנחנו מוצאים את עצמנו פעם אחר פעם מרמים בדיאטה, מספקים את יצר הבליסה, מרגישים אשמה, נשבעים שלא לעשות זאת שוב, וחוזר חלילה עד הפעם הבאה בה אנחנו נכנעים.

התקפי מאנצ'
התקפי מאנצ’ ליליים – האויב של כל סטלן

חובבי קנאביס או לא, שמירה על דיאטה בריאה היא דבר די מלחיץ, וזו גם אחת הסיבות שתזונאים מאמינים כי כדי לרדת במשקל צריך קודם כל צריך לסגל שגרת חיים נכונה ולא להיכנס למשטר זמני. אם מדובר על הטווח הארוך, לחשוב שנצליח להימנע מאוכל לא בריא לנצח זה די מופרך, ובמקום זאת כדאי לדעת מה לעשות במקרים שבהם חרגנו מהתזונה הרצויה.

תרזה פאנג, פרופסורית לתזונה במכללת סימונס, ממליצה על שלושה טיפים שיוכלו להפוך את התקפי המאנץ’ שלכם לפחות מזיקים. כך תוכלו לאכול את מה שהדודא שלכם מצווה, בלי לפגוע בבריאות יותר מידי:

1. לעשות תכנית ולהיצמד אליה

במקום להיכנע לחשק, כמו שכולנו נוטים לעשות, הדבר הכי חשוב שצריך לעשות הוא לתכנן מראש. בתחילת השבוע, תנו לעצמכם הקצבה של מספר פעמים בהם תאכלו ג’אנק פוד, ממתקים או “חריגות” אחרות. זה יכול להיות 6 פעמים או 3 פעמים, רק חשוב לוודא שנצמדים למספר שנקבע בתחילה השבוע, ומפחיתים אותו עם הזמן.

ההפחתה ההדרגתית היא קלה יותר, והגוף שלכם יודה לכם על כך. ומי יודע, אחרי כמה חודשים אולי אפילו תשכחו את החטא השבועי שלכם ותחליפו אותו באימון.

2. ללעוס לאט

כולנו שמענו את זה מההורים כשהיינו קטנים, אבל עם כמה שזה מציק, זה בהחלט לא מזיק. כשאנחנו אוכלים משהו שרצינו כבר הרבה זמן, חשוב לוודא שאנחנו לועסים לאט ונהנים מכל רגע, וכך מאפשרים לעצמנו לספק את הצורך הפסיכולוגי של החשק, ואף להגיע מהר יותר לתחושת שובע.

קנאביס ומאנצ'
לעיסה אטית – עוזרת להגיע מהר יותר לתחושת שובע

מחקרים הראו כי לעיסה ממושכת עוזרת לאנשים להרגיש מלאים יותר, ומפחיתה את החשק לאכול. חשוב גם לשים לב למתי אוכלים, מכיוון שאכילה בזמן שהדעת מוסחת והמוח לא מקבל מספיק זמן להדביק את קצב העיכול של הבטן, עלולה להוביל לאכילת יתר.

3. לשנות את הרגלי וסדר האכילה

לא פעם ולא פעמיים רבים מאיתנו מדלגים על ארוחה,מתוך ידיעה שמאוחר יותר נאכל ארוחה גדולה או מלאה בקלוריות, אבל לצערנו הרב מדובר מדובר בפעולה לא חכמה שרק פוגעת בקצב חילוף החומרים התקין של הגוף.

כשאנחנו לא אוכלים כלל, רמת הסוכר בדם שלנו יורדת, מה שיכול להוביל לאבדן שליטה מלאה בגוף וירידה בכל מדדי התפקוד החשובים. חשוב לוודא שאחרי שאכלנו ואנחנו כמעט שבעים, נאכל חטיף או משהו מתוק, שיאפשר להימנע מחזרה לאכילה.

רעיון טוב נוסף הוא לאכול קינוח לארוחת הבוקר, על אף שלא מעט אנשים יחשבו שזה משוגע. נעשה זאת מכיוון שרמות האינסולין שלנו גבוהות יותר, מה שאומר שהגוף יכול להפוך את הסוכר לאנרגיה במקום להפוך אותו לשומן.

בנוסף לשלושת הטיפים הללו, אלו המעוניינים להתקדם עם הדיאטה מוזמנים גם לנסות את תוכנית 30 הימים שלנו לשליטה במאנצ’. והכי חשוב שיהיה בתיאבון לכולם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות