ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

לא רק ארנקי היפים – מוצרי המפ שישפרו לכם את החיים

שתפו את החברים

צמח הקנבוס, או בשמו הבין לאומי המפ, הוא קרוב משפחתו הלא פסיכו-אקטיבי של צמח הקנאביס. המפ אמנם לא קיבל את היכולת לקרב בין אנשים כמו אחיו – אבל הוא בהחלט יכול להלביש אותם, לאבזר אותם ואפילו להוות חלק מתזונה מאוזנת….

צמח הקנבוס, או בשמו הבין לאומי המפ, הוא קרוב משפחתו הלא פסיכו-אקטיבי של צמח הקנאביס. המפ אמנם לא קיבל את היכולת לקרב בין אנשים כמו אחיו – אבל הוא בהחלט יכול להלביש אותם, לאבזר אותם ואפילו להוות חלק מתזונה מאוזנת. מהמפ אפשר להפיק מגוון רחב של מוצרים שימושיים, והנה כמה מהם:

בני אדם מגדלים את צמח הקנבוס ומנצלים את סיביו החזקים ואת גרעיניו המזינים כבר אלפי שנים, כשהעדות הוותיקה ביותר לשימוש אנושי בצמח בת לא פחות מ-10,000 שנה.

ההיסטוריה האנושית והמפ שזורים זה בזה, הרבה פעמים באישור ועידוד מצד הרשויות. המלך הנרי השמיני, למשל, אף הגדיל והטיל קנס בסך שלושה שילינג וארבעה פנים (כמחצית המשכורת השנתית של משרת ממוצע באותה תקופה) על חקלאים שלא סיפקו כמות מסויימת של המפ.

הסיבה שהמפ תורבת כל כך מוקדם וגדל בשדות ברחבי העולם כבר אלפי שנים היא היעילות מרובת התכליות שלו: הסיבים החזקים של מספקים חומר גלם נהדר לבדים עמידים במיוחד או לנייר קל ונעים למגע, ומהגרעינים ניתן להכין מוצרים שונים ומשונים – מחלב צמחי ועד קרם לפנים.

ההיסטוריה אולי רוויה בהמפ, אבל סל הקניות שלכם עדיין לא. למזלכם, אפשר לשנות את העובדה הזאת עם כמה מוצרים מגניבים במיוחד.

1. ירוק טבעוני – טופו המפ

בין אם אתם נמנעים מבשר מטעמים אידיאולוגיים, סביבתיים, או סתם אוהבים אוכל טעים – כנראה שיצא לכם להתקל בטופו. טופו, שעשוי מפולי סויה טחונים ומעובדים, הוא מוצר יסוד במטבח האסייתי והצמחוני יחדיו, ומשומש כבר אלפי שנים כפיסת חלבון טעימה שניתן לשלב כמעט בכל סוג של ארוחה.

טופו המפ – דמוי דמוי בשר

למרבה הצער, ישנם אנשים שהמציאות (או אלרגיה לסויה) מונעת מהם להנות ממגוון המנות שטופו מציע. אותם אנשים ישמחו לשמוע שמוצר אחר קיים – והוא אפילו יותר מזין ובריא מטופו. טופו מהמפ (או המפו) מכיל כ-15 גרם חלבון ל-100 גרם וכולל בתוכו עשר חומצות אמינו החיוניות לגוף. טופו מהמפ נוטה להתפורר יותר מאשר טופו מסויה, אך ניתן להפוך את החסרון הזה ליתרון – ולהשתמש בהמפו כתחליף לגבינת ריקוטה או בשר קצוץ.

למרבה הצער, המפו לא זמין בעת כתיבת שורות אלו בישראל. למעשה, נכון להיום, ישנן רק שתי יצרניות מסחריות של המפו בעולם – באיטליה ובארה”ב.

2. פתיליית המפ

נמאס לכם מגז מצתים? רוצים לעבור לאפשרות יותר ירוקה לסביבה? בדיוק פה Hemplights נכנס לתמונה, עם חוטי המפ דליקים.

על מנת להשתמש בחוטים (האורגניים לחלוטין, אשר עשויים מ100% סיבי המפ), יש ללפף אותם מסביב או מחוץ למתאם מיוחד למצת המיוחדת של החברה או בפני עצמם. לאחר מכן, יש להדליק את המצת – והחוט יידלק ויישאר דלוק עד שיוחזר החוט לשרוול האלומיניום ממנו בא.

אט אט מדורה. פתיליית המפ להצתה איטית

מעבר ליכולת לצחקק ברוע בכל הדלקת פייסל על הקניבליזם הקאנביסי שהולך פה, שימוש בחוטי המפ בריא יותר (הן לכם והן לסביבה) ומאפשר להבה גמישה ועמידה כאחד – יתרון מצוין לחובבי הבאנגים והמקטרות.

3. סבון המפ

סבונים רפואיים וריחניים הם כבר לא נחלתה הבלעדית של סבתא ג’מילה, והיום אפשר למצוא כאלו בכל צורה וצבע שתרצו – ואפילו בריח של הזנים האהובים עליכם!

הרעיון ליצור את Dope on a Rope נולד, כמו הרבה רעיונות טובים, במקלחת עם כבאי רטוב. ג’ייסון חזר הביתה מעבודתו ככבאי המתמחה בשטחי בר כשכל רצונו הוא לקחת מקלחת ארוכה ולנקות מעצמו את היום הארוך הזה. כשנכנס למקלחת, נתקל בבעיה שמוכרת לכל מי שמשום מה לא שמע על סבון נוזלי – גוש הסבון שלו החליק מידיו ונפל שוב ושוב. באותם רגעים, ייחל ג’ייסון לסבון על חבל. ולא סתם סבון על חבל, אלא סבון על חבל בצורת עלה המפ שריחו בהשראת זני קנאביס שונים.

הסבון בכה מאוד – כי אין בו THC

הסבון עשוי רק משמנים ותמציות ריח טבעיות ונמכר במחיר של רק 9.99$ ליחידה. העסק מוכר גם סבונים מרובעים (תרתי משמע) במגוון ריחות – מלוונדר ועד לפטצ’ולי.

4. משקפי המפ

המוצר האחרון להיום טכנית עוד לא קיים, או לפחות לא מוצע לקנייה כרגע – אבל גייס דרך אתר מימון ההמונים קיקסטארטר מעל לשלוש עשרה אלף פאונד – מה שמתרגם ליותר משישים אלף (!) שקלים חדשים.

המוצר הוא לא אחר ממשקפיים העשויים מסיבי המפ. המשקפיים עשויים מסיבי המפ אורגניים, מה שהופך אותם לידידותיים לטבעונים ולכדור הארץ כאחד.

עולם ורוד רואים רק דרך משקפיים ירוקות

החומר הדומיננטי כיום בתעשיית האופטיקה הוא פלסטיק – חומר לא מתכלה, אשר מזיק לסביבה ומאגריו הולכים ונעלמים. המפ, לעומת זאת, הוא חומר מתכלה, שניתן לגדל בכמויות גדולות וללא חשש לפגיעה בסביבה – דבר שקשה לומר על נפט, ממנו מיוצר פלסטיק.

חברת Hemp Eyewear, העומדת מאחורי המוצר, עדכנה בנובמבר האחרון קו הייצור לייצור המוני עדיין בשלבי בנייה, אבל לא לפני שדגמים נבחרים של המשקפים הוצגו בתצוגת אופנה אקסקלוסיבית במיוחד.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. נדב |

    ועוד מאות אם לא אלפי מוצרים אחרים!

  2. אורי |

    בקרוב אצלי

שינוי גודל גופנים
ניגודיות