ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מיתוג קנאביס

מיתוג קנאביס – המדריך המלא: כך תמתגו עסק בתחום לצמיחה מהירה

שתפו את החברים

אם מישהו ישאל אתכם מהו טעם החיים, כנראה שהדבר הראשון שתחשבו עליו הוא קוקה קולה – גם אם אתם ממש לא מתחברים למשקה הכל כך פופולרי הזה. הסיבה לכך היא כמובן הסלוגן שהחברה דוחפת לנו בכל פלטפורמה אפשרית וכנראה שגם…

אם מישהו ישאל אתכם מהו טעם החיים, כנראה שהדבר הראשון שתחשבו עליו הוא קוקה קולה – גם אם אתם ממש לא מתחברים למשקה הכל כך פופולרי הזה. הסיבה לכך היא כמובן הסלוגן שהחברה דוחפת לנו בכל פלטפורמה אפשרית וכנראה שגם סבתא שלכם שבכלל לא מחוברת למה שקורה עכשיו בעולם תעשה את החיבור הזה.

זו רק דוגמה אחת קטנה לכוח האדיר של מיתוג בצמיחה של מותגים מכל סוג. זה נכון ל”מפלצות” כמו קוקה קולה אבל גם לעסקים קטנים – אפילו כאלו בתחום הקנאביס שאולי עדיין לא נחשבים בישראל כעסקים לגיטימיים, אבל בכל זאת זקוקים למיתוג בדיוק כמו כל עסק אחר כדי לשגשג (כן, מיתוג קנאביס!). אז מה זה בדיוק מיתוג קנאביס ואיך עושים את זה נכון? בואו נעשה קצת סדר בדברים:

 

לא מוכרים מוצר, מוכרים חוויה

היום יש המון אנשים שמגדלים, מוכרים וממצים קנאביס, אז מה יגרום לאנשים לזכור דווקא אתכם ולבחור בכם שוב ושוב? כדי שזה יקרה, אתם צריכים להתחיל לחשוב כמו אנשי שיווק ולהבין איך להפיח בעסק שלכם חיים. הדרך המהירה ביותר ללב של כל אדם עוברת דרך חיבור רגשי אליו. כמו שנייק מפצירה בנו “פשוט לעשות את זה”, גם כדי לרדוף אחרי החלומות שלנו וגם כדי להוציא מאות שקלים על נעליים, ככה אתם צריכים לדעת מי האנשים שאתם מוכרים להם ואיך ללחוץ על הכפתורים הנכונים אצלם.

 

מה זה אומר “בתכלס”?

תתחילו להריץ בראש את כל הלקוחות הקבועים שלכם – מה משותף בין כולם? מה מפעיל אותם? מה הם שונאים? מה הם אוהבים? מה מצחיק אותם? מה מרגש אותם? מה גורם להם לבחור בכם? מה הם הכי אוהבים במה שיש לכם להציע? ברגע שתבנו תמונה של הקהל שלכם בראש, יהיה לכם קל יותר להבין איך לדבר בשפה שלו. וגם להשתמש בזה כדי להגיע ללקוחות דומים וחדשים שעוד לא נחשפו אליכם.

נסו לחשוב על אדם אחד, רק אחד, שהכי יתחבר למוצר שלכם. זו שיטה יעילה ביותר שתעזור להבין איך לפתח שפה מיתוגית שתדבר אליו, תכבוש את ליבו ותשכנע אותו לקנות מכם.

השלב הבא יהיה לבנות את המותג עצמו. קודם כל, חשבו על שם קליט שיושב בול על העסק שלכם. עדיף לארגן ישיבה עם כמה חברים, להקליט את השיחה, לזרוק כמה שיותר רעיונות בלי מעצורים או הגבלה, ובסוף לבחור את זה שהכי התחברתם אליו. באותה הישיבה נסו לחשוב גם על סלוגנים שמדברים אל הקהל שלכם. השתדלו להבין מה הערך שאתם נותנים להם, שאין אצל המתחרים שלכם, וחשבו איך אתם מבליטים אותו במשפט הקצר הזה.

מיתוג קנאביס דורש שעכשיו תצטרכו לבנות את השפה העיצובית שלו – זה הזמן להפעיל את הקשרים שלכם ולבקש מחבר או מכר שיעצב לכם לוגו מפציץ. בחרו גם את הצבעים שילוו את המותג שלכם – עדיף שני צבעים מרכזיים שתשתמשו בהם בפרסומים שלכם, בלוגו ובכל היבט של הפעילות העסקית.

 

שותלים את המותג בזיכרון

ככל שהלקוחות שלכם – הקבועים והחדשים, ייחשפו יותר לשם המותג שלכם, לסלוגן וללוגו, כך יגבר הסיכוי שהם יזכרו אותו ויזמינו מכם גם בעתיד – אפילו אחרי הפסקה של שנה. כדי לעשות זאת, ודאו שהם יראו אותו כמה שיותר.

שימו את הלוגו כתמונה בחשבונות הוואטסאפ והטלגרם שדרכם אתם מדברים עם הלקוחות, תשקיעו קצת כסף כדי להדפיס מדבקות שתשימו על המוצרים שאתם שולחים אליהם, תנו להם כרטיסי ביקור עם לינקים לחשבונות שלכם ברשתות החברתיות ואל תתביישו להזכיר את שם המותג בכל שיחה איתם.

 

“תנו עבודה” גם בדיגיטל

אחת הדרכים היעילות ביותר לבנות מותג היא באמצעות האינטרנט – והיום יש לא מעט דרכים לעשות את זה. אנחנו ממליצים מאוד לפתוח פרופילים בפייסבוק, אינסטגרם, טלגרם או כל פלטפורמה אחרת כדי לפרסם את העסק. מומלץ גם לבנות לעצמכם אתר או בלוג שבו תפרסמו תכנים בשם המותג, שיעזרו לכם להיחשף ללקוחות נוספים בקלות.

כל האמצעים האלו למיתוג קנאביס יעזרו לכם להשיג נוכחות חזקה ברשת, שגם תעזור להשיג לקוחות חדשים וגם תגרום לאלו הקיימים להבין שמדובר בעסק רציני שיודע מה הוא עושה ושכדאי להם לקנות דווקא ממנו.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות