ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
נורות לד

נורות לד לגידול קנאביס – באנו חושך לגרש

שתפו את החברים

נכון, הגנטיקה חשובה, אבל גם הסביבה משפיעה על איכות החומר שאתם מגדלים. לרגל חג האורים, נתעכב על אחד התנאים הסביבתיים המבטיחים גדילה ופריחה מוצלחת של קנאביס – תאורה נכונה. בגידול חוץ, השמש עושה את העבודה. בגידול פנים, המשימה עליכם וכדאי…

נכון, הגנטיקה חשובה, אבל גם הסביבה משפיעה על איכות החומר שאתם מגדלים. לרגל חג האורים, נתעכב על אחד התנאים הסביבתיים המבטיחים גדילה ופריחה מוצלחת של קנאביס – תאורה נכונה. בגידול חוץ, השמש עושה את העבודה. בגידול פנים, המשימה עליכם וכדאי שתכירו את נורות ה-LED

המשימה המאתגרת ביותר בגידול פנים של קנאביס, היא לחקות את הטבע (יש שיגידו לשחק את אלוהים) והעניין קריטי, בעיקר בסוגיית האור. צמחים חיים על אור, מאחר שהם מתרגמים אותו בתהליך הפוטוסינתזה, לאנרגיה כימית ששותפה בצמיחה והפריחה. 

כשמגדלים קנאביס בחלל סגור, התאורה צריכה להיות מלאכותית, אבל להתנהג כמו קרני השמש בחוץ והן משתנות לאורך היום ולאורך עונות השנה.

בבחירת מערכת תאורה, יש לקחת בחשבון כמובן את גודל חלל הגידול וגורמים נוספים כמו תחלופת האוויר וההשקיה, המשפיעים גם הם על האופן שבו הצמח מנצל את אנרגיית האור. מדד חשוב לא פחות, הוא גוון האור.

כדי להפיק את המרב מהצמח, צבע האור צריך להתאים לכל אחד משלבי הגידול. לתקופת הצמיחה יתאים אור “קר” וכחלחל יותר שידמה את קרינת השמש בחורף, בשלב הפריחה, יש לספק לצמח אור “חם” יותר, אדמדם-צהוב, כמו בקיץ.

אז למה נורות לד?

נורות לד, מהשחקניות החדשות יחסית במגרש, דוחקות בשנים האחרונות את רגלי הוותיקות יותר, נורות הלחץ הגבוה, HPS (High Pressure Sodium), המפיקות אור חם ונורות ה-MH (מטאל הליד), המפיקות אור קר.

LED הוא ראשי תיבות של  Light Emitting Diode ובעברית דיודה פולטת אור. דיודה, אם במקרה לא ידעתם, היא רכיב אלקטרוני המאפשר מעבר של זרם חשמלי בכיוון אחד בלבד. נורות לד משמשות כיום לתאורה ביתית וגם לנוריות בשלט רחוק, פנסי יד, מדפסות לייזר, רמזורים, שלטי חוצות ועוד.

היתרונות הגדולים של נורות לד לתאורה הם חיסכון באנרגיה, תוחלת חיים ארוכה יותר (נורת לד יכולה להגיע לזמן עבודה של 100,000 שעות, כפול מהנורות הוותיקות) ועמידות מכאנית בפני מכות וזעזועים. תאורת הלד לא זקוקה למערכת השנקה חיצונית ומתחברת לחשמל בכבל פשוט, מה שמוריד את צריכת החשמל והיעילות עולה, ככל שעולים במספר המנורות.

לשלוט בספקטרום

אבל יש גם יתרונות ספציפיים לגידול קנאביס. נורות לד מפיקות אור בספקטרום צר, שמאפשר לדייק באורכי הגל (או צבעי האור) שהצמח זקוק להם לאורך שלבי חייו. גופי תאורת לד מורכבים ממספר רב של נוריות, מה שמאפשר לקבל ספקטרום רחב יותר של אור מאשר בנורות רגילות וכך לעודד גם צמיחה טובה של הצמח וגם פריחה עשירה יותר בטרפנים וקנבינואידים. 

הפוטוסינתזה בצמחים מתבצעת אמנם בהשפעת “האור הנראה”, בין 400-700 ננומטר, אך שיא הפעילות נרשם בהשפעת גלי האור האדומים והכחולים שבשני קצוות הספקטרום.

אבל צמחים מגיבים גם לגלי האור שבטווחים שלא נראים לעין האנושית וגופי תאורת לד, יכולים לכלול גם נורות אולטרה סגול, שמביאות לגדילה של צמח חזק עם עלווה צפופה, ונורות אולטרא אדום, שמעודדות פריחה עשירה ודחוסה בחומרים פעילים.

לשמור על קרירות

יתרון נוסף של נורות הלד הוא, שהן כמעט שלא מייצרות חום, בניגוד לנורות הלחץ הגבוה ובנוסף, מרבית גופי תאורת הלד, מצוידים בצלעות לקירור עצמי ומאווררים המפזרים את החום. כל זה מאפשר להשתמש בתאורה הזאת גם בחללים קטנים ולקרב את גוף התאורה לצמחים, עד 30 ס”מ מראשיהם, כדי שייהנו מהאור בלי להיפגע מחום.

הקרירות היחסית שמייצרת תאורת הלד בחלל הגידול, מביאה גם לירידה באידוי מי ההשקיה ומכאן חיסכון במים.

כמה דברים שיש לקחת בחשבון על נורות לד 

אם החלטתם ללכת על תאורת לד, קחו בחשבון שמחירה בדרך כלל גבוה יותר מעלות תאורה המבוססת על נורות רגילות. בנוסף, תנאי חום יכולים לקצר את חייהן של נורות לד ובניגוד לנורות הלהט ש”נשרפות” ומפסיקות לפעול פתאומית, נורות הלד המזדקנות יורדות בעוצמתן בהדרגה, מה שמקשה על אבחון הבעיה.

בנוסף חשוב לדעת שמגדלים מספרים כי החומר המופק מגידול בתאורת לד הוא אמנם איכותי יותר, צבעו עז והוא ריחני יותר, אבל הוא נוטה להיות קטן יותר בנפח.

לרכישת נורות לד באתר הידרושופ

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות