ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

מחקר: סגירת חנויות קנאביס הביא לעליה בפשיעה באותו אזור

שתפו את החברים

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה בדק את הקשר בין סגירה של חנויות קנאביס בקליפורניה בשנת 2010 לפשיעה באזור, ומצא כי הסגירה לא הפחיתה את הפשיעה, אלא גרמה בדיוק ההפך. בשנת 2010 נסגרו כ-400 מחנויות הקנאביס הרפואי בלוס אנג’לס בעקבות חקיקה שעברה…

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה בדק את הקשר בין סגירה של חנויות קנאביס בקליפורניה בשנת 2010 לפשיעה באזור, ומצא כי הסגירה לא הפחיתה את הפשיעה, אלא גרמה בדיוק ההפך.

בשנת 2010 נסגרו כ-400 מחנויות הקנאביס הרפואי בלוס אנג’לס בעקבות חקיקה שעברה באותה שנה, מה שאפשר לבצע ניסוי טבעי ורק לאסוף את המידע.

על פי הנתונים שפורסמו ב-Journal of Urban Economics נמצא שיש קשר ישיר לעלייה בגניבה ובעבירות רכוש בסביבת החנויות שנסגרו.

עורכי המחקר – טום ‘צ’אנג ומירייל ג’ייקובסון, מייחסים את העליות הללו בפשיעה, לירידה בתנועה ובמעורבות הציבורית בשכונות.

“למרבה ההפתעה, גילינו כי סגירת הדיספנסרי’ס קשורים עם עלייה משמעותית בפשיעה באזורים שסביב החנויות, לעומת אזורים שלא נסגרו בהם החנויות. התוצאות שלנו הראו כי חנויות הקנאביס לא היו מגנט לפשיעה כפי שהיה נהוג לחשוב, אלא דווקא הפחיתו את אחוז הפשיעה באותו האיזור.”

רעיון זה שג’יקובס כינה “עיני הרחוב”, הוכיח השפעה עצומה, וכעת הוא אבן הפינה של התכנון העירוני המודרני שמשלב בתוכו גם נכסי מסחריים בתוך שכונות המגורים.

לאחר הסגירה עלה משמעותית מספר עבירות הרכוש כמו פריצה לרכבים ולבתים, כשעבירות כאלו מופיעות לרוב כשאין תנועה של הולכי רגל באותו אזור. החוקרים השוו את הנתונים גם למסעדות שנסגרו בלוס אנג’לס באותה תקופה יחד עם נתוני הפשיעה באותו אזור, וקיבלו נתונים דומים.

תנועת האנשים מביאה גם לירידה בפשיעה האזורית

חנויות הקנאביס הופכות להיות חלק מהנוף המוכר של רוב מדינות ארצות הברית, ולמרות שבתחילה נשמעו טענות כלפי פתיחת חנויות הקנאביס, כיום כבר די ברור שהן מביאות איתן תנועה מוגברת של הולכי רגל, שמחזקים את העסקים שסביב וגם תורמים לירידה בפשיעה באותו האזור.

עוד נקודה שאפשר לייחס לה את הירידה בפשיעה זו הזמינות של הקנאביס, שהפחיתה מאד את הסחר הלא חוקי שהיה בסביבה והיה גם הוא מקור לפשיעה, ואם נוסיף לכל זה גם את כספי המיסים שישולמו למדינה מהמסחר החוקי בקנאביס התוצאה המתקבלת היא חיובית מאד.

מקור

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות