ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השפעות הלגליזציה

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 17/5/2020- מייצאים?

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 10%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 ירד השבוע בכ- 0.7% והדאו ג’ונס ירד בכ- 2.7%. הפרחים שעל הענף חברת אורורה (סימול: ACB) פרסמה ביום שישי דוחות לרבעון הראשון של…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 10%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 ירד השבוע בכ- 0.7% והדאו ג’ונס ירד בכ- 2.7%.

הפרחים שעל הענף

  • חברת אורורה (סימול: ACB) פרסמה ביום שישי דוחות לרבעון הראשון של 2020, עם הכנסות מעל התחזיות. הכנסותיה עמדו על 78 מ’ דולר, גידול של 18% ביחס לרבעון הקודם. ההפסד הנקי עמד על 137 מ’ דולר ונכון לסוף הרבעון בקופתה 203 מ’ דולר. החברה ייצרה ברבעון 36 טון קנאביס ומכרה כ- 13 טון. בהודעתה חזרה החברה על התחזית לפיה תגיע לרווחיות ברבעון השלישי של השנה. מנייתה עלתה ביום שישי בכ- 67% ומשכה את כל הסקטור מעלה.
  • מוקדם יותר השבוע פרסמה דוחות חברת התרופות GW (סימול: GWPH), מפתחת האפידיאוקלס. הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 120 מ’ דולר, גידול של כ- 11% ביחס לרבעון האחרון של 2019. החברה רשמה הפסד של 8 מ’ דולר לעומת הפסד של כ- 25 מ’ דולר ברבעון הקודם. לחברה יש עדיין יתרות מזומן של כחצי מיליארד דולר. מכירות החברה לא הושפעו מהקורונה, אך החברה מציינת כי חלק מהניסויים הקליניים שלה נעצרו, כיוון שלא ניתן לגייס חולים חדשים לניסויים.
  • דוחות חיוביים פחות פרסמה השבוע טילריי (סימול: TLRY). הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 50 מ’ דולר, גידול של 11% מהרבעון האחרון של 2019. החברה רשמה הפסד גדול של כ- 184 מ’ דולר, הנובע ברובו משינויים בשווי האופציות ומשינויים בשערי חליפין.
  • אחרונה המדווחות היא חברת גרין ת’ומב האמריקנית (סימול: CN). הכנסותיה גדלו ב- 35% מהרבעון הקודם, ועמדו על 102 מ’ דולר. החברה הפסידה ברבעון 4 מ’ דולר, ובקופתה נותרו 71 מ’ דולר במזומן. נכון לסוף הרבעון החברה מפעילה 42 דיספנסרים בעשר מדינות בארה”ב, רובם המשיכו לפעול ולהראות ביקושים גבוהים גם בזמן הקורונה.
  • חברת אינוקן הישראלית הנסחרת בקנדה (סימול: CN) חתמה לאחרונה על הסכם עם אוניברסיטת תל אביב לפיתוח טיפול לקורונה באמצעות אקסוזומים מוטענים ב- CBD. השבוע הודיעה החברה על כוונתה לגייס עד עשרה מיליון דולר בהנפקת מניות ואופציות.
  • חברת שיח חתמה על הסכם עם חברת קנאביס אמריקנית מניו ג’רזי. על פי ההסכם, שיח תעניק להרמוני רישיון ייצור ושיווק של מוצריה בניו ג’רזי, בתמורה לתמלוגים.

 

שורש הענף

שורש הענף מגיע השבוע ממדינתנו הקטנה. שר הכלכלה, אלי כהן, חתם השבוע על צו ייצוא חופשי להסדרת ייצוא קנאביס רפואי מישראל. הצו מהווה נדבך נוסף להחלטת הממשלה בעניין אישור הייצוא שהתקבלה בינואר 2019.

על פי ההערכות, בישראל נצרכים כיום כ- 25 טון קנאביס רפואי. פוטנציאל הייצור של ישראל גבוה משמעותית מהיקף זה. למעשה, אם נסכום את פוטנציאל הייצור המוצהר של חברות הקנאביס הציבוריות נגיע למעל 300 טון.

עם זאת, לייצוא צפויות עוד שתי משוכות. הראשונה היא משרד הבריאות, שאמר ל- The Marker שהם לא ערוכים לטפל בכמויות ייצוא גדולות בגלל מגבלות של כח אדם. המשוכה השנייה והמשמעותית יותר היא עמידה בתקן הייצור האירופאי EU-GMP שעדיין לא ניתן סופית לאף אחת מהחברות הישראליות.

מניותיהן של חברות הקנאביס הישראליות הגיבו בעליות חדות לידיעה, ולאחר מכן ירדו לאור התגובה ההבנה שהייצוא אינו מיידי. בסיכומו של השבוע נרשמה מגמה מעורבת. שיח עלתה בכ- 18%, אינטרקיור עלתה בכ- 3%, יוניבו עלתה בכ- 2%, פארמוקן ירדה ב- 5%, פנאקסיה ירדה בכ- 9%.

 

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות