ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 22/3/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 6.3%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 7.1% והדאו ג’ונס ירד בכ- 8.4%.     הפרחים שעל הענף חברת אלאפיה (סימול: TO) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון האחרון של…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 6.3%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 7.1% והדאו ג’ונס ירד בכ- 8.4%.  

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת אלאפיה (סימול: TO) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון האחרון של 2019. הכנסותיה לרבעון עמדו על 6 מיליון דולר קנדי, גידול של 27% ביחס לרבעון הקודם. החברה רשמה לראשון אבידטה חיובית, אם כי בשורת הרווח נרשם הפסד של שכעשרה מיליון דולר כתוצאה מירידת ערך של נכסים ביולוגיים. החברה קצרה בסבב הגידול הראשון של מתקן החוץ שלה כ- 12.7 טון קנאביס.
  • חברת הקסו (סימול: HEXO) הודיעה כי היא משהה את פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2020, המסתיים בסוף ינואר 2020. זאת, בשל סיבוך בחישובי ירידת ערך גדולים שנגרמו לחברה. מהתקציר שפורסם עולה, כי הכנסותיה לרבעון עמדו על 17 מ’ דולר, גידול של 17% ביחס לרבעון הקודם, וכי החברה תרשום הפסדים מירידת ערך בסכום של בין 265 ל- 280 מ’ דולר. כמו כן, בעקבות ביקושים נמוכים מהצפוי, החברה תעמיד למכירה את מתקן הייצור שלה הממוקם ליד מפלי הניאגרה.
  • חברת שיח הישראלית הודיעה השבוע כי היא קיבלה אישור ראשוני לגידול, ייבוא וייצוא קנאביס בפורטוגל, באמצעות חברת הבת קאן10. החברה הפורטוגלית מתכוונת להקים מתקני גידול ועיבוד בתקן האירופאי EU-GMP.
  • חברת פנאקסיה השלימה השבוע גיוס ממשקיעים פרטיים הכולל מניות בהיקף כספי של כ- 17 מ’ ₪ ואופציות בהיקף נוסף של עד 20 מ’ ₪, במידה וימומשו.
  • חברות הקנאביס הישראליות רשמו השבוע מגמה מעורבת. טוגדר עלתה בכ- 6%, שיח ויוניבו עלו בכ- 5%, אינטרקיור עלתה בכאחוז, פנאקסיה ירדה בכ- 10%, פארמוקן ירדה בכ- 12%.

 

שורש הענף

בשבוע האחרון פורסמו במספר כלי תקשורת כתבות שעסקו בביקושי שיא לקנאביס בעקבות וירוס הקורונה. הביקושים הגבוהים נרשמים הן במטופלים הרפואיים, שצברו מלאים לקראת הלא נודע, והן בלקוחות הפנאי, שהגדילו את רכישותיהם לקראת בידוד ביתי ממושך. חנות האינטרנט הממשלתית באונטריו הודיעה כי בשבוע החולף גדלו המכירות בכ- 80%. דובר החנות הממשלתית בקוויבק אישר כי גם אצלם נרשמו ביקושים חריגים, והעביר לתושבים מסר כי יש די מלאי, כך שאין צורך לאגור.

חברת הקנאביס הגדולה בקנדה, קנופי, הודיעה השבוע כי היא סוגרת את כל החנויות הפיזיות שלה, אך אתר האינטרנט והמשלוחים ממשיכים לעבוד כרגיל, ונרשמת בהם פעילות ערה. גם בשיחת הועידה של אלאפיה, מנכ”ל החברה אמר כי בשבועיים האחרונים נרשמו ביקושים גבוהים במיוחד באתר האינטרנט של החברה, וכי היא מפעילה את רשת המרפאות למטופלי קנאביס רפואי און ליין.

החנויות הפיזיות ברוב המדינות ארה”ב עדיין פועלות כסדרן, אך גם שם תוגברו אתר האינטרנט והמשלוחים.

חברת פנאקסיה הישראלית הודיעה כי מפעלה הוגדר על ידי משרד הבריאות כמפעל חיוני לשעת חירום, וכי היא ממשיכה לייצר ולהפיץ את מוצריה, כולל שירותי הפצה עד הבית.

בסקר שערכה חברת המחקר Prohibition Partners נשאלו כ- 2,500 איש מארה”ב, בריטניה וקנדה כיצד משפיעה הקורונה על צריכת הקנאביס שלהם. מבין צרכני הקנאביס הרפואי 34% אמרו שיגדילו את הצריכה לעומת 8% שיקטינו. השאר לא ישנו את צריכתם. בקרב צרכני הקנאביס לפנאי 32% אמרו שיגדילו את צריכתם, ואילו 10% יקטינו. בקרב צרכני ה- CBD 29% יגדילו את צריכתם, לעומת 9% שיקטינו.

לימים טובים.  

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות