ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות הון בשוק הקנאביס העולמי

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 28/6/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 5.6%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 ירד השבוע בכ- 1.6% והדאו ג’ונס ירד בכ- 3.3%.   הפרחים שעל הענף חברת הקנאביס קנופי (סימול: CGC) חתמה בשנה שעברה על הסכם…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 5.6%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 ירד השבוע בכ- 1.6% והדאו ג’ונס ירד בכ- 3.3%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת הקנאביס קנופי (סימול: CGC) חתמה בשנה שעברה על הסכם לרכישת חברת הקנאביס האמריקנית אקריג’ (סימול: ACRG-U.CN) בהסכם החלפת מניות שייכנס לתוקף עם אישור לגליזציה מלאה בארה”ב. השבוע עודכנו תנאי ההסכם, כך שהוא יכלול גם מזומן בהיקף של 37 מ’ דולר, ושאר התמורה תשולם במניות. בסה”כ כל בעל מניה של אקריג’ יקבל 0.3 דולר במזומן ועוד כ- 0.3 מניות של קנופי, המהווה אפסייד של 120% על מחיר המניה הנוכחי. מניית אקריג’ הגיבה לעדכון בעליות של כ- 5%.
  • חברת GW (סימול: GWPH) היא יצרנית התרופה היחידה עד כה מבוססת קנאביס שקיבלה אישור FDA, האפידיאולקס, המיועדת לילדים חולי אפילפסיה. השבוע התקבלה בבריטניה החלטה שלמעשה מוציאה את האפידיאולקס מפקודת הסמים במדינה. ההחלטה תאפשר להפיץ את התרופה בקלות כמו כל תרופה אחרת.
  • חברת ארורה (סימול: ACB) הציגה השבוע תוכנית התייעלות, הכולל סגירה של חמישה מתקני ייצור ופיטורים של כ- 700 עובדים במהלך שני הרבעונים הקרובים. השינויים צפויים להקטין את עלויות ההנהלה והשיווק בכ- 25%.
  • חברת תיקון עולם קנביט חתמה השבוע על חוזה להקמת בית מרקחת שיתמקד בתחום הקנאביס הרפואי. בית המרקחת יוקם ברחוב השל”ה בת”א, בשיתוף עם היליז ו- EFG. מנייתה ירדה השבוע בכ- 7%.
  • גם חברת קאנומד מפתחת את עסקיה לבתי מרקחת. השבוע הודיעה על רכישה של בית מרקחת בפתח תקווה, ובנוסף על משאים ומתנים לרכישת שני בתי מרקחת נוספים במרכז הארץ ובדרומה. מנייתה ירדה השבוע בכ- 4%.
  • על רקע אי הבהירות בנוגע להתקדמות החקיקה על הרגולציה בישראל, גם שאר מניות הקנאביס הישראליות רשמו השבוע מגמת ירידה: אינטרקיור ופארמוקן ירדו בכ- 2%, שיח ירדה בכ- 4%, יוניבו ירדה בכ- 8%.

שורש הענף

פלח השוק הצומח ביותר בשוק הקנאביס הקנדי הוא המותגים המוזלים. למעשה, כל היצרנים הקנדיים הגדולים הציגו בחודשים האחרונים מותגים מוזלים (הממותגים כ”מותגי ערך”), אשר נמכרים לרוב באריזות גדולות יותר.

הקסו, שהובילה את הטרנד הזה, השיקה את המותג המוזל שלה, האוריגינלי סטש, כבר בסוף 2019. המותג נמכר בחבילות של 28 גרם ובעלות של כ- 12 ₪ לגרם. בשלושת החודשים האחרונים הציגו אופציות דומות גם אורורה, אפריה, אורגניגרם וזנביס.

התוצאה היא שנתח השוק של המותגים המוזלים (בעלות של כ- 15 ₪ לגרם ומטה) עלה מכ- 10% בסוף 2020 לכ- 25% במאי השנה. לאור זאת, ניכרת גם ירידת מחיר לצרכן הסופי. המחיר הממוצע לצרכן, ירד מכ- 12.8 ₪ לגרם ברבעון הקודם  לכ- 11.7 ₪ לגרם ברבעון הנוכחי.

ההערכות הן, שירידות המחירים בשילוב עם עלייה בצריכה בתקופת הקורונה יביאו לצמצום מסויים בהיקף המלאים של חברות הקנאביס, ומנגד לירידה ברווחיות.

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות