ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות וקנאביס

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 31/5/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 3.3%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 1.5% והדאו ג’ונס עלה בכ- 3.7%.   הפרחים שעל הענף החברה הגדולה בענף, קנופי, (סימול: CGC) פרסמה ביום שישי דוחות…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 3.3%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 1.5% והדאו ג’ונס עלה בכ- 3.7%.

 

הפרחים שעל הענף

  • החברה הגדולה בענף, קנופי, (סימול: CGC) פרסמה ביום שישי דוחות כספיים מאכזבים. הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 108 מ’ דולר, ירידה של 13% ביחס לרבעון הקודם. החברה רשמה הפסד יוצא דופן של 1.3 מיליארד דולר הנובע ברובו מירידת ערך ושינויים בשווי ההוגן. מבחינת EBIDTA רשמה החברה ירידה של 102 מ’ דולר. בקופת החברה נותרו כ- 1.3 מיליארד דולר. מנייתה הגיבה ביום שישי בירידות של כ- 20%, ומשכה את כל הסקטור מטה.
  • גם חברת קהירון (סימול: V) הקולומביאנית פרסמה דוחות לרבעון הראשון. הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 2 מ’ דולר, ירידה של כ- 25% ביחס לרבעון הקודם. הירידה מוסברת בסגירת החנויות עקב הקורונה, ושינויים בשער החליפין בין הדולר הקנדי ושער הפזו. יחד עם זאת, החברה השיקה בתחילת אפריל שירותי טלמדיסין, שאמורים להקטין את השפעת הקורונה על החברה.
  • חברת אורניגרם (סימול: OGI) הודיעה ביום שישי על הסכמות עם קונסורציום של מלווים לפריסה מחדש של חוב בהיקף של כ- 115 מ’ דולר. חלק מתשלומי החוב שהיו צריכים להיפרע בסוף מאי יידחו לסוף יולי ולסוף נובמבר. בנוסף, הודיעה החברה כי החלה להציע ללקוחות הקנאביס הרפואי במרשם את המוצרים מדור 2.0, ובהם משאפים ושוקולדים.
  • חברת אלאפיה הודיעה השבוע על שינוי בסימול שלה, והיא נסחרת מעתה בסימול TO. כמו כן, החברה הודיעה על הנפקת מניות ואופציות נוספות בהיקף של כ- 15 מ’ דולר.
  • בגזרת הישראליות, חברת פנאקסיה פרסמה דוחות לרבעון הראשון, המעידים על עלייה משמעותית בהכנסות. הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 12 מיליון ₪, גידול של 83% ביחס לרבעון האחרון של 2019. הגידול נובע הן מהגידול בהיקף פעילות הייצור, השיווק והאספקה לבתי המטופלים, והן ממעבר למכירה בישראל תחת האסדרה החדשה, המסבה לחברה הכנסה גבוהה יותר לכל יחידת מוצר. החברה הפסידה ברבעון כ- 9 מ’ ₪. מנייתה עלתה השבוע בכ- 6%.
  • אינטרקיור הודיעה השבוע על חתימת הסכם עם תאגיד בריטי במסגרתו יופצו מוצרי קנדוק באנגליה, ווילס, סקוטלנד, צפון אירלנד ואירלנד. כמו כן, קיבלה קנדוק רישיון לגידול במתקן החברה בדרום הארץ. הרישיון ניתן לשלב הראשון של המתקן בשטח של 30 דונם, הצפוי להניב 7-10 טון בשנה. מנייתה עלתה השבוע בכ- 4%.

 

שורש הענף

צ’כיה היא מדינה קטנה בת כעשרה מיליון תושבים, ועד כה תכנית הקנאביס הרפואי שלה היתה מינורית.

בתחילת השנה, החל משרד הבריאות במדינה ברפורמה במסגרתה נכלל הקנאביס הרפואי בביטוח הבריאות הממשלתי, והמדינה מממנת 90% מהעלות של עד 30 גרם לחודש. במקרים מסויימים, הורשו הרופאים להגדיל את הכמות עד ל- 180 גרם לחודש. התוצאה של השינוי היא כי בארבעת החודשים הראשונים של השנה נמכרה בצ’כיה אותה כמות של קנאביס רפואי כמו בכל 2019.

עד כה נסמכה צ’כיה על ייבוא. השבוע הודיעה שר הבריאות במדינה כי הם ייפתחו מכרז למגדלים מקומיים, וכי למגדלים המקומיים יינתן גם אישור לייצא את הקנאביס לרחבי האיחוד האירופי. רפורמה נוספת שהוכרזה השבוע היא מעבר של כל תהליך מתן הרישיונות למטופלי הקנאביס הרפואי לפלטפורמת און ליין, תהליך שיושלם רק באמצע 2021.

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות