ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

השקעות בעולם הקנאביס – הקנאביס בארה”ב ממשיך לגדול והחוקים גם, אבל יותר לאט

שתפו את החברים

השקעות בעולם הקנאביס: מדד הקנאביס נמצא השבוע בירידה. חברת קנופי (סימול: CGC) הודיעה השבוע על פיטוריו של המנכ”ל הדומיננטי בחברה ורשמה רבעון ראשון של 2019 הפסד נטו של 324 מיליון דולר. גם בגזרת הישראליות, רוב מניות הקנאביס רשמו השבוע ירידה. …

השקעות בעולם הקנאביס: מדד הקנאביס נמצא השבוע בירידה. חברת קנופי (סימול: CGC) הודיעה השבוע על פיטוריו של המנכ”ל הדומיננטי בחברה ורשמה רבעון ראשון של 2019 הפסד נטו של 324 מיליון דולר. גם בגזרת הישראליות, רוב מניות הקנאביס רשמו השבוע ירידה. 

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 1.7%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 2.2% והדאו ג’ונס עלה השבוע בכ- 1.3%.

הפרחים שעל הענף

  • חברת קנופי (סימול: CGC) הודיעה השבוע על פיטוריו של המנכ”ל הדומיננטי של חברה, ברוס לינטון. על פי ההערכות, חברת קונסטליישן ברנדס, שהשקיעה בקנופי סכום עתק של 4 מיליארד דולר, דחפה לפיטורים, כתוצאה מההפסדים הגדולים של קנופי. קנופי רשמה ברבעון הראשון של 2019 הפסד נטו של 324 מיליון דולר, בעיקר בעקבות עלויות הנהלה, שיווק ושינויים בשווי ההוגן של הנכסים הביולוגיים. האנליסטים המסקרים את החברה טענו כי המחליף, מרק זוקלין, יכניס לחברה שינוי מרענן, ובסה”כ המניה סגרה את השבוע ללא שינוי ניכר. יום לאחר הפרישה לינטון אמר בראיונות כי הוא הולך להצטרף לחברת הטכנולוגיה הקנדית הקטנטנה מרטלו (סימול: V), שבתגובה זינקה בכ- 189% (!)
  • חברת אלאפיה הקנדית (סימול: TO) קיבלה השבוע אישור לייצא את מוצריה לאוסטרליה. הייצוא צפוי להתחיל בחודש הבא.
  • הקנאביס הרפואי בפלורידה ייצר השבוע שתי כותרות: חברת iAnthus (סימול: CN) הודיעה השבוע על פתיחה של שני דיספנסרים נוספים במדינה: באורלנדו ובדייטונה. בכך יעלה מספר הדיספנסרים הפעילים של החברה ברחבי ארה”ב ל- 23. חברת מדמן (סימול: MMEN.CN) פתחה אף היא דיספנסר חדש בפלורידה, בפאלם ביץ’. מדמן הודיעה כי תתרום 10% מהרווחים בדיספנסרי לחקר מחלת האפילפסיה.
  • חברת גרין גרות’ האמריקנית (סימול: CN) הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה שלה עם חברת האופנה אברקומי אנד פיץ’. אחרי פיילוט שכלל 10 חנויות, יימכרו בקרוב מוצרי ההמפ של החברה בכ- 160 חנויות. ליין המוצרים כולל משחות, שמנים ושפתונים עם CBD, מבוססי המפ.
  • בגזרת הישראליות, רוב מניות הקנאביס רשמו השבוע ירידות. מדיקל ירדה בכ- 3.6%, הרודיום ירדה בכ- 6%, טוגדר ירדה בכ- 3% ואינטרקיור ירדה בכ- 2%.

שורש הענף

חוקי הקנאביס בארה”ב ממשיכים להתקדם עקב בצד אגודל. במדינת מסצ’וסטס שבה מותר לשימוש קנאביס לצרכי פנאי, הודיעו כי בחודש הבא יקיימו שימוע ציבורי שמטרתו לבחון אישור שימוש בקנאביס לצרכי פנאי גם במקומות ציבוריים כגון בתי קפה ובמשלוחים עד הבית.

במדינת ג’ורג’יה השמרנית יותר, עבר השבוע חוק חדש שיאפשר לראשונה שימוש בשמני קנאביס למטרות רפואיות, ובתנאי ששיעור ה- THC בשמן לא יעלה על 5%. החוק החדש יאפשר לעד שישה יצרנים לקבל אישור לייצר את השמנים בתחומי המדינה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות